صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۵۷ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
کلانتری‌خلیل‌آباد:

هیچکس یارای مقاومت در برابر اسلحه شهادت نیست

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج گفت: شهادت اسلحه‌ای بوده که هیچ‌کس یارای مقاومت در برابر آن را ندارد و شهید رو به‌سوی خدا کرده و انسان وارسته‌ای است.
کد خبر : 664432

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از کرج، حسین کلانتری‌خلیل‌آباد در پنجمین یادواره دانشجوی شهید علیرضا قبادی که با حضور خانواده این شهید بزرگوار و جمعی از مسئولان و اقشار مختلف در دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد، اظهار کرد: امام حسین(ع) به جوانان چندین درس آموخته که امروز آنان گرایش به سعادت و سربلندی دارند، نخست درس شهادت بوده که اسلحه‌ای است که هیچ‌کس یارای مقاومت در برابر آن را ندارد و شهید رو به‌سوی خدا کرده و انسان وارسته‌ای که درجه‌های تعالی را طی کرده است.


وی افزود: درس دیگر امام حسین(ع) حمایت از مظلوم و ستمدیدگان عالم است، همان درسی که شهیدان به ما دادند. درس دیگری که از شهدا آموختیم احیاء و ترویج ارزش‌های دینی که در نهضت کربلا پررنگ است. راه دیگر الگودادن به جامعه بوده الگویی که زن و مرد و پیر و جوان پذیرفتند و در قیام عاشورا همه را دیده‌ایم که در رکاب امام حسین (ع) بوده‌اند. راز دیگر، احیا کردن همبستگی اجتماعی، دینی، اجتماعی و سیاسی بوده که باعث جهت‌دهی مناسب به جامعه شده است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج عنوان کرد: انقلابی که حضرت امام خمینی(ره) بر پا کرد در واقع با تأسی از قیام امام حسین علیه سلام در کربلا انجام داد و حضرت امام خمینی(ره) با دگرگونی و اصلاحات در جامعه، تغییرات اساسی در مقایسه با قبل از انقلاب ایجاد کردند. همه باید با تأسی از اهداف بزرگ امام خمینی(ره) و بر اساس منویات مقام معظم رهبری ادامه‌دهنده راه ایشان باشیم.


کلانتری‌خلیل‌آباد اضافه کرد: در جامعه فرایندهای مختلفی دیده‌ایم و تاریخ نیز به ما رهنمودهای زیادی داده، تعجب می‌کنم از انسان‌هایی که مهمان دعوت می‌کنند و آب را روی مهمان می‌بندند و با بریدن سرش و اسارت اهل بیتش حق مهمان‌نوازی را اینگونه ادا کردند و امروزه اسمشان با لعن و نفرین در زیارت عاشورا برده می‌شود. مؤمنین آتشی در دل داریم و همواره دوستداران امام حسین(ع) را دوست می‌داریم، اشک می‌ریزیم و ادامه‌دهنده راه امام حسین(ع) هستیم و در زیارت عاشورا می‌خوانیم دوست داریم کسی را که حسی (ع) را دوست دارد و دشمنیم با کسی که دشمن امام حسین (ع) است.


وی گمنامی و خدمت خالصانه، تغییر سبک زندگی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از دیگر ویژگی‌های شهیدان دانست.



مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز نیز درباره فضیلت فرهنگ شهادت گفت: نه فقط خدا؛ بلکه پیغمبر، اولیا و اهل عصمت و طهارت ناظر اعمال و کردار ما هستند و شهدا نیز در امتداد راه انبیا دین بوده و دستگیری می‌کنند و در واقع آنان ابواب الله هستند.


حجت‌الاسلام امیر ابراهیم‌زاده تأکید کرد: باید از اهداف شهدا پاسداری کنیم، خدمت در دانشگاه و تعلیم و تعلم جوانان بسیار مقدس است و اینها ابزاری بوده برای رسیدن به جایی که شهیدان تشخیص داده بودند و در واقع شهدا آیات قرآنی را مجسم و تفسیر کرده‌اند، همان‌گونه که سیدالشهدا (ع) در کربلا نمایشگاهی از صبر، ایثار، مجاهدت، مقاومت و ازخودگذشتگی را به نمایش گذاشت و مفهوم ایثار در واقعه کربلا، معنی واقعی به خود گرفت و شهدا ثابت کردند، دین جاودانه بوده و برای همه زمان‌هاست.


وی بیان کرد: از منظر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری تکریم خانواده شهدا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و معرفی الگوی خوبی مانند شهید قبادی به نسل جوان، وظیفه همه ما بوده و همه مدیون خون جوانانی هستیم که خونشان را در راه دین آبیاری کردند و اکنون این نهال انقلاب به درخت بزرگی تبدیل شده که استکبار جهانی هم نمی‌تواند به آن خدشه‌ای وارد کند.



سعید مرادی مسئول مرکز ایثارگران سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز نیز با ذکر خاطراتی، یاد و خاطره شهدا را گرامی داشت و ذکر مصیبت توسط مداح، قرائت دکلمه، اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و اهدای لوح به فعالان فرهنگی دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج از دیگر برنامه‌های این مراسم معنوی بود.


انتهای پیام/۴۱۲۱/۴۰۶۲/

انتهای پیام/

ارسال نظر