صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۲۷ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
حاشیه هیئت دولت؛

اسماعیلی: با عوامل داخلی «عنکبوت مقدس» برخورد قانونی خواهد شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: عوامل اصلی فیلم موهوم «عنکبوت مقدس» در خارج از کشور هستند و اگر عناصری در داخل کشور با این فیلم همکاری کرده باشند، مشمول مجازات‌های تنبیهی سازمان سینمایی خواهند شد.
کد خبر : 662140

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در واکنش به ساخت فیلم موهون «عنکبوت مقدس» و اقدامات قانونی پیرامون آن، گفت: این فیلم اساسا در کشور اردن تولید شده بود و نه مجوز ساخت و نه اکران داشت.


وی افزود: عوامل اصلی این فیلم موهوم در خارج از کشور هستند و اگر عناصری در داخل کشور با این فیلم همکاری کرده باشند، مشمول مجازات‌های تنبیهی سازمان سینمایی خواهند شد.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره محدودیت‌های در حال اعمال در رابطه با فیلم «برادران لیلا»، گفت: طبق قانون فیلم‌هایی که به جشنواره خارجی می‌روند باید در داخل مجوز اکران گرفته باشند.


اسماعیلی اضافه کرد: جشنواره اسکار هیچ فیلمی را بدون مجوز اکران داخلی نمی‌پذیرد، اما جشنواره کن اینچنین نبود.


وی تصریح کرد: به دوستانی که می‌خواستند این فیلم را به کن ببرند اعلام شده بود که اگر بدون اخذ مجوز اکران به آنجا برود مشمول مواد قانونی در این زمینه می‌شود.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: قانون در اینجا صراحت دارد و به آقایان تهیه کننده و کارگران آن گفته شده بود و طبیعتا چون این فیلم بدون مجوز رفته بود و به آن‌ها اطلاع داده شده بود، مشمول محدودیت‌های قانونی خواهد شد.


اسماعیلی تأکید کرد: در دوره جدید بنای ما این است که قانون رعایت شود، آن‌ها قانون را رعایت نکردند و برای اینکه این اتفاق رخ ندهد، سازمان سینمایی از آن‌ها دعوت کرد و خواست موارد مورد نظر برای صدور مجوز اکران را مدنظر قرار دهند که اتفاق نیفتاد و قانون در این مورد روشن است.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در واکنش به اینکه قرار بود از فیلم «برادران لیلا» در جشنواره فیلم فجر دعوت شود، تصریح کرد: آن زمان گفته شده بود اگر می‌توانند فیلم را به جشنواره برسانند، جشنواره فجر نیاز به مجوز اکران داخلی ندارد، زیرا هیئت داوری آن را بررسی می‌کنند، آن زمان درخواست دعوت به هیئت داوری مطرح شد، که این کار انجام نشد.


انتهای پیام/۴۱۶۴/


انتهای پیام/

ارسال نظر