صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۱۸ - ۱۵ دی ۱۴۰۰
دانشمند دو درصد برتر جهان در گفت‌وگو با آنا:

هرگز برای دریافت نوبل زیاده‌خواهی نکردم/ افتخار به عضویت در هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی

رضا غیاثی با اشاره به اینکه کار وی تولید علم و گشودن دریچه‌های جدیدی برای مطلوب‌تر شدن زندگی اطرافیان است، گفت: هرگز برای دریافت جایزه‌های جهانی مانند نوبل، زیاده‌خواهی نکردم.
کد خبر : 632867

رضا غیاثی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا، با اشاره به اینکه هیچ‌گاه به کاندید شدن یا دریافت نوبل شیمی فکر نکرده‌ام، گفت: کار من تولید علم و گشودن دریچه‌ها جدیدی برای مطلوب‌تر شدن زندگی اطرافیان است. اینکه صرفاً به دنبال اینکه در فهرست دانشمندان پراستناد دنیا نیز باشم نرفتم و اصولاً زود راضی می‌شوم و هرگز برای دریافت جایزه‌های جهانی زیاده‌خواهی نکردم.


وی افزود: چگونگی قرارگیری نام من برای دو سال پیاپی در لیست ۲ درصد دانشمندان برتر دنیا به دلیل چاپ ۱۶۰ مورد مقاله در پایگاه «اسکوپوس» (یکی از نمایه‌های استنادی معتبر)، ۱۵۰ مورد مقاله نیز در پایگاه اطلاعاتی «وب آو ساینس» و در نهایت با احتساب نگارش و چاپ ۲۱۳ مقاله علمی‌پژوهشی است.


عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق با بیان اینکه استنادات به مقالات در پایگاه اسکوپوس و موسسه پژوهشی کلاریویت آنالیتیکس و غیره متفاوت است، اظهار کرد: استنادها مربوط به مقاله‌های مجموعه کاری پژوهشگران و برآیند علمی زندگی پژوهشگر است.


وی هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی بودن و برداشتن قدم‌های کوچک برای کشور را افتخار بزرگ زندگی خود دانست و گفت: در کنار کسب هر عنوانی از سوی من برای ایران دریافت پایه تشویقی از سوی دانشگاه و واحد شاید از لحاظ مالی خیلی به چشم نمی‌آید ولی این‌ها برای هیئت‌علمی انگیزه‌زا و کافی است.


انتهای پیام/۴۱۶۷/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر