صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۰۰ - ۱۸ آبان ۱۴۰۰
سلیمی در گفت‌وگو با آنا:

آموزش عالی در زمان کرونا ۶۳ درصد افت داشته است

کاظم سلیمی گفت: با شیوع ویروس همه‌گیر کرونا کیفیت آموزش عالی حداقل ۶۳ درصد افت داشته است چراکه زیرساخت‌ها، فرهنگ، نگرش و کاربری لازم در اختیار نبود و اساتید با اصول و فنون آموزش مجازی آشنایی نداشتند.
کد خبر : 619735

کاظم سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره آسیب‌های آموزش مجازی در زمان کرونا، بیان کرد: در ابتدا باید تجزیه و تحلیل درونی و بیرونی نسبت به هدف، موقعیت‌ها و داده‌های درونی و عوامل بیرونی انجام شود و با استفاده از نتایج آن نقاط ضعف و قوت به دست آید، با شناسایی فرصت‌ها و تهدیدها باید برای آن برنامه‌ریزی کرد تا به هدف مطلوب رسید.


وی افزود: در شرایط کنونی، هدف مبارزه با کرونا و از بین بردن آن است. در این راستا باید توان، ابزار، امکانات، پتانسیل مالی و غیره بررسی شوند، کرونا نیز یک بحران همانند بیماری‌های همه‌گیر دیگری است که در طول تاریخ با آن مواجه شده‌ایم اما باید تحریم‌ها، مشکلات و بحران‌ها را به فرصت تبدیل کرد.


کاظم سلیمی اظهار کرد: کشور در فضای مجازی زیرساخت‌های مورد نیاز را نداشت و با آمدن ویروس همه‌گیر کرونا آسیب‌های بسیاری به آموزش عالی وارد کرده و کیفیت آموزش کشور را تنزل داده است، باید در بحث ابزارسازی تأمل کرد و تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد چراکه کرونا تلنگری برای شناخت ضعف‌های آموزشی و زیرساخت‌ها بوده و با شناسایی آن‌ها می‌توان در رفع آن تلاش کرد.


سلیمی با اشاره به اینکه آموزش ابزاری برای ترسیم یک راهبرد در هر حاکمیت و فرآیندی است، خاطرنشان کرد: سیستم آموزشی در مؤسسات و دانشگاه‌ها چه مجازی و چه حضوری در جهت رفع نیازهای کشور و صنایع مختلف نیست، با شیوع ویروس همه‌گیر کرونا کیفیت آموزش عالی حداقل ۶۳ درصد افت داشته است چراکه زیرساخت‌ها، فرهنگ، نگرش و کاربری لازم در اختیار نبود و اساتید با اصول و فنون آموزش مجازی آشنایی نداشتند.


انتهای پیام/۱۱۰/


انتهای پیام/

ارسال نظر