صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۵۶ - ۱۹ آبان ۱۴۰۰
اعتمادی در گفت‌وگو با آنا:

تشکیل گروه‌های دانشجویی برای رفع اشکال کیفیت آموزش مجازی را افزایش داد

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: در برخی از کلاس‌ها دانشجویان زیر نظر من گروه‌های ۳ تا ۵ نفری تشکیل داده و هفته‌ای یک ساعت برای رفع اشکال و کارگروهی وقت می‌گذارند، این مکانیزم بسیار موثری برای بهبود کیفیت آموزش بوده است. 
کد خبر : 619057

سید صالح اعتمادی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره تجربه آموزش دانشجویان در زمان کرونا، گفت: در پساکرونا از بسترهای آموزش مجازی به‌عنوان ابزار کمک‌آموزشی استفاده کرده که باعث آمادگی لازم در این بحران شد. در زمان شیوع ویروس همه‌گیر کرونا و مجازی شدن آموزش‌ها در ابتدای تمام کلاس‌ها با دانشجویان صحبت کرده تا با آن‌ها ارتباط برقرار کنم.


وی افزود: از همه دانشجویان درخواست می‌کنم که در طول کلاس درسی دوربین خود را روشن نگه دارند تا از چهره و میمیک صورت آن‌ها متوجه شوم مبحث تدریسی به چه اندازه نیاز به توضیح دارد. در برخی از کلاس‌ها دانشجویان زیر نظر من گروه‌های ۳ تا ۵ نفری تشکیل داده و هفته‌ای یک ساعت برای رفع اشکال و کارگروهی وقت می‌گذارند، این مکانیزم بسیار موثری برای بهبود کیفیت آموزش بوده است.


این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه دانشجویان جدیدالورود با محیط دانشگاهی آشنایی ندارند، خاطرنشان کرد: از دانشجویان ورودی جدید خواسته شد با حداقل ۳ نفر از فارغ‌التحصیلان موفق دانشکده در داخل یا خارج کشور تماس صوتی و تصویری برقرار کرده و با عوامل موفقیت آن‌ها آشنا شوند.


اعتمادی با بیان اینکه دانشجویان با فضای مجازی و زیرساخت‌های آن آشنایی نداشتند با شیوع ویروس همه‌گیر کرونا به ناچار وارد این فضا شده و به‌تدریج با این شرایط بحرانی سازگار شدند، گفت: در این میان دانشجویان بااستعدادی بوده‌اند که به دلیل برخی مسائل شخصی، فرهنگی، سخت‌افزاری و غیره نتوانستند خود را با محیط مجازی وفق دهند و با وجود همه تلاش‌ها کیفیت آموزش برای آن‌ها قابل قبول نبوده است.


انتهای پیام/۱۱۰/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر