صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۵۹ - ۱۰ مهر ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام حاتمیان:

شیعه و سنی دست از یاری یکدیگر برنمی‌دارند

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کردستان با بیان اینکه شخصیت‌های شیعه و سنی همواره یکدیگر را یاری داده‌اند، اظهار کرد: در روایت آمده که این گروه دست از یاری یکدیگر برنمی‌دارند.
کد خبر : 611760

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از سقز، همایش سبط‌النبی (بزرگداشت مقام حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام) با حضور حجت‌الاسلام احمد حاتمیان مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کردستان و استاد حوزه و دانشگاه تهران، مسئولان استانی و شهرستانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز برگزار شد.


مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کردستان در این همایش با بیان اینکه شخصیت‌های شیعه و سنی تراز اول صدر اسلام باهم تعامل داشته‌اند و همواره یکدیگر را یاری داده‌اند، اظهار کرد: در روایت آمده که آنان (شیعه و سنی) دست از یاری یکدیگر برنداشته‌اند.



حاتمیان اضافه کرد: اهل سنت احترام خاصی برای امام حسین علیه‌السلام و نهضت کربلا قائل هستند و بدون تردید دوستی و محبت اهل بیت علیهم‌السلام موجب اتحاد اسلامی است.


امام حسین (ع) میان مسلمانان افضل است


سید فاروق حسینی رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سقز و از استادان گروه معارف دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز هم در این مراسم با تأکید بر اتحاد مسلمانان در برابر بیگانگان و دشمنان اسلام، بیان کرد: شجاعتی که در میان مسلمان است از قیام امام حسین علیه‌السلام برگرفته شده و باید این اندیشه‌ها حفظ و به نسل‌های بعدی منتقل شود.



استاد حوزه و دانشگاه تهران هم بیان کرد: محبت به اهل بیت علیهم‌السلام میان برادران اهل سنت از اهل تشیع بیشتر نباشد، کمتر نیست و این تقارب و اتحاد بین مذاهب اسلامی تحکیم شده است.


حجت‌الاسلام سید محمدمهدی رفیع‌پور تهرانی با بیان اینکه امام حسین علیه‌السلام میان مسلمانان بازر و افضل است، متذکر شد: اهل سنت مانند اهل تشیع به کربلا مشرف و از فضیلت‌های امام حسین علیه‌السلام بهره‌مند می‌شوند که این یک سرمایه بزرگ است.


انتهای پیام/۴۰۷۸/۴۰۶۲/


انتهای پیام/

ارسال نظر