صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۲ - ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
لاوروف:

روسیه و چین ماجراجویان دیپلماسی واکسن نیستند/ قطع ارتباط مسکو با اتحادیه اروپا

قطع ارتباط مسکو با اتحادیه اروپاوزیر امور خارجه روسیه گفت: مسکو تلاش غرب را برای نشان دادن روسیه و چین به‌عنوان دو ماجراجوی دیپلماسی واکسن رد می‌کند.
کد خبر : 570131

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا از تاس، سرگئی لاوروف گفت: مسکو به دلیل تصمیمات یک‌جانبه اتحادیه اروپا، هیچ ارتباطی با این اتحادیه ندارد و کل زیرساخت روابط دوجانبه با تصمیمات بروکسل از بین رفته است.


وی افزود: مسکو آمادگی برقراری ارتباط برای افزایش تعامل با اتحادیه اروپا را دارد، به شرطی که بروکسل ناهنجاری روابط با روسیه را برطرف کند. وقتی اروپایی‌ها تشخیص دهند که این ناهنجاری را باید در تماس با بزرگ‌ترین همسایه خود از بین ببرند، آماده خواهیم بود این روابط را بر مبنای برابری و توازن منافع ایجاد کنیم.


وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه روسیه همیشه بر همکاری با همسایگان خود متمرکز بوده است، گفت: کشور ما از نظر جغرافیایی در گستره وسیع قاره اوراسیا واقع شده، چین و اتحادیه اروپا همسایه ما هستند و همیشه علاقه‌مند ارتقای روابط خود در همه سمت‌ها بوده‌ایم.

لاوروف عنوان کرد: قطع روابط از سوی اروپا به‌طور عینی به این واقعیت منجر می‌شود که روابط با چین توسعه خواهد یافت. روسیه تلاش غرب برای نشان دادن روسیه و چین به‌عنوان دو ماجراجوی دیپلماسی واکسن را رد می‌کند.


انتهای پیام/4033/

انتهای پیام/

ارسال نظر