صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۱۵ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
عضو شورای شهر تهران:

فرمانداری تهران جایگاه شورای شهر را تضعیف می‌کند

عضو شورای شهر تهران گفت: اقدام فرمانداری تهران در رد مصوبه «تمركز مأموريت‌های HSE شهرداری تهران » شورای شهر درست نیست و جایگاه شورا را تضعیف می‌کند.
کد خبر : 569872

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در جلسه امروز شورای شهر تهران موضوع اعتراض هيئت تطبيق به مصوبه «تمركز مأموريت‌های HSE شهرداری تهران و تغيير نام سازمان پيشگيری و مديريت بحران شهر تهران به  "سازمان پيشگيری و مديريت بحران، بهداشت و ايمنی محیط كار شهر تهران " مورد بررسی قرار گرفت.


زهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران در ارائه گزارش کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری اظهار کرد: مصوبه شورای شهر در این زمینه مبنی بر تمرکز مأموریت‌های واحد HSE بوده و از موازی‌کاری در حوزه‌های ایمنی، بهداشت و ایمنی محیط کار و جذب نیروی اضافی جلوگیری کرده است.


وی ادامه داد: در این مصوبه شورا کلیه مأموریت‌های HSE از اداره کل سلامت و محیط زیست و همچنین شرکت شهر سالم جدا و در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تجمیع شده است که هیئت تطبیق فرمانداری این مصوبه شورا را رد کرده است. اساساً این اقدام فرمانداری با این مصوبات شورای شهر درست نیست و جایگاه شورا را تضعیف می‌کند.


رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به این‌که پاسخ به فرمانداری در ارتباط با رد این مصوبه شورای شهر تهران در 4 بند عنوان کرد: ما در پاسخ به فرمانداری اعلام کردیم که این اقدام شورای شهر متناسب با قوانین بالادستی بوده و هیچ مغایرتی با آن ندارد. این مصوبه شورا صرفاً مبنی بر تمرکز مأموریت‌های HSE و تغییر نام سازمان پیشگیری و مدیریت بحران به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران، بهداشت و ایمنی محیط کار بوده است.


صدراعظم نوری تصریح کرد: فرمانداری عنوان کرده بود که این مصوبه شورا مغایر قانون بوده و در جریان عمومی اداره شهر اخلال ایجاد می‌کند در حالی‌که چنین نیست؛ نه تنها این اقدام شورا در روند امور اخلال ایجاد نکرده بلکه آن را تسهیل کرده است.


این عضو شورای شهر تهران با بیان این‌که در سال 84 مصوبه شورای شهر مرکز عملیات مدیریت بحران شهر تهران را به سازمان پیشگیری مدیریت بحران تغییر داده است، افزود: در سال 99 بخشی از وظایف مدیریت بحران از سازمان‌های دیگر جدا و در جهت تقویت و پیشبرد سازمان مدیریت بحران شهر تهران به این مجموعه اضافه شده است.


وی اذعان کرد: این مصوبه ماده واحده‌ای برای انتقال وظایف HSE  از اداره کل سلامت و محیط زیست شهرداری و همچنین شرکت شهر سالم به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران بوده و علاوه بر آن، عنوان این سازمان را هم تغییر داده و سازمان جدیدی ایجاد نشده است. همچنین چند کلمه به آن اضافه کرده و هیچ کار خاصی انجام نداده است.


صدراعظم نوری در پایان با گله‌ای نسبت به عملکرد هیئت تطبیق در عدم دعوت نماینده شورای شهر در جلسات، گفت: این موضوع مطالبه‌ای است که باید از فرماندار انجام شود و دفاعیات عضو شورای شهر در آن جلسه شنیده و از مصوبات شورا دفاع شود.


گفتنی است نظر مشترک کمیسیون سلامت و بودجه اصرار بر مصوبه شورا شهر با 17 رأی موافق تصویب شد.


انتاهی پیام/4105


انتهای پیام/

ارسال نظر