صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۴۲ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
وزیر آموزش و پرورش در جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور:

خیرین مدرسه ساز نقش مهمی در توسعه آموزش و پرورش دارند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز نقش مهمی در توسعه آموزش و پرورش دارند، گفت: در ۸ سال اخیر سهم خیرین در مدارس مشارکتی ۴۰درصد و در مدارسی که خودشان ساختند حدود ۲۰درصد است.
کد خبر : 566691

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محسن حاجی میرزایی در بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور که با هدف تکریم از هزار خیر مدرسه‌ساز، با بیان اینکه همیشه به موقعیت خیرین مدرسه‌ساز غبطه می‌خورم، اظهار کرد: همه ما می‌‌خواهیم بچه‌ها شاداب و سرزنده باشند و همه علاقه‌مند هستیم بچه‌ها فعال باشند و خوب زندگی کنند و  از سلامت جسمانی و روانی برخوردار باشند.


وی افزود: کودکان باید توانایی دفاع از ارزش‌ها را داشته باشند و در برابر سختی‌ها مقاوم باشند. بچه‌های ما باید توانایی حل مسائل را داشته باشند و عنصر موثری برای جامعه، خلاق و سلامت باشند و زندگی و آینده آنان برای همه ما حتی بیشتر از خودمان اهمیت دارد.


وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مدرسه نه یک مکان که یک امکان و ظرفیت است مدرسه محیط مناسبی برای پیگیری این اهداف بلند است بیشتر از هر عامل دیگر مدرسه مناسب ترین فرصت را برای تحقق این خواسته‌ها فراهم می‌کند.


حاجی میرزایی اظهار کرد: مدرسه دانش‌آموزان را در بهترین دوره زندگی از حیث سرعت، عمق و کیفیت یادگیری در درون خود در آغوش می‌گیرد و براساس فرمایشات امام (ره) مدرسه کارخانه انسان سازی است.


وی با بیان اینکه مدرسه انسان را توانمند می‌کند، افزود: مدرسه به انسان شکل می‌دهد و جان و روان را قوت می‌بخشد. اصیل‌ترین شاخص پایداری یک کشور و آینده آن است و مدرسه اصلی ترین نهاد توانمندسازی و آینده سازی است.


حاجی میرزایی ادامه داد: مدرسه یک بنای معماری نیست  اما معماری شخصیت و هویت کودکان و نوجوانان را شکل می دهد. مدرسه یک سازه نیست بلکه یک سازوکار برای ساماندهی ارتباطات انسان‌ها است و‌ بذر تقویت، توسعه، انسجام، همبستگی و مشارکت در مدرسه کاشته می‌شود.


وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه ترکیبی از سنگ، گچ و آهک نیست، بلکه مدرسه نقطه تربیت اجتماعی و عرصه پیوند آدم‌ها است، گفت: مدرسه جایگاه تبادل یافته‌ها و حلقه ارتباط‌های نظام تعلیم و تربیت است.


وی خیرین را انسان‌های دوراندیش و زیرک دانست و گفت: با طرح آجر به آجر، مدارس هویت و شخصیت کودکان شکل می‌گیرد و کامل می‌شود. تصویر آینده یک جامعه در مدرسه ساخته می‌شود و اصلاح اجتماعی در مدرسه است.


حاجی میرزایی بیان کرد: تمام تلاش ما در آموزش و پرورش شتاب بخشیدن به مدرسه در این تراز است. خیرین در این مسیر کارهای بزرگ و سترگی انجام دادند. اینکه ۳۰درصد مدارس ساخته شده از سوی این افراد است و اینکه در ۸ سال اخیر سهم خیرین در مدارس مشارکتی ۴۰درصد و در مدارسی که خودشان ساختند حدود ۲۰درصد است یعنی خیرین وزنه مهمی در آموزش و پرورش هستند.


انتهای پیام/4076/


انتهای پیام/

ارسال نظر