صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۵۸ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
حاجی میرزایی:

شبکه شاد در آینده مکمل آموزش می شود/ رتبه‌بندی با جدیت پیگیری می‌شود

وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه شبکه شاد در آینده مکمل آموزش خواهد شد، از مدیران مدارس خواست تا از تحقق اهداف یادگیری مطمئن شوند و با روش‌های مختلف به این اهداف برسند.
کد خبر : 563286

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش‌وپرورش در سلسله نشست‌های ارتباط هفته که با حضور بیش از۸۰۰۰ نفر از مدیران مدارس استان آذربایجان شرقی در بستر فضای مجازی و از طریق شبکه شاد برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: در پرتو انقلاب اسلامی نشیب و فرازهایی را پشت سر گذاشته‌ایم و تجربه کرده‌ایم. همین تجربیات به جامعه ما شکل داده و ظرفیت‌های ما را بهبود بخشیده و توانایی های ملی را افزایش داده است.


وی ادامه داد: امروز به برکت تجربیات توانستیم از زیر سلطه استکبار رهایی یابیم. همگام با انقلاب اسلامی تحولات عظیمی در حوزه آموزش از قبیل توسعه فرصت های آموزشی، کاهش اختلاف جنسیتی، منطقه ای و قومی در دریافت خدمات آموزشی، کاهش بیسوادی و باور ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ملی در منطقه شکل گرفت.


برای استمرار فعالیت‌ها در شرایط شیوع کرونا به توسعه مهارت‌های خود نیاز داریم


این عضو کابینه دولت با اشاره به اینکه با شیوع کرونا تغییرات اساسی در آموزش کشور رخ‌ داده است، گفت: با شرایط غیرمنتظره‌ای روبرو شده‌ایم که ما را ناگزیر وارد زیست بومی جدید کرد. در زیست‌بوم جدید ابزار و سیاست‌هایی که برای انجام مأموریت در سال‌های قبل داشتیم، مناسب نبود و نمی‌توانست به ما کمک کند بنابراین برای استمرار فعالیت خود در این شرایط باید مهارت‌هایی را بیاموزیم که تا به‌ حال فرانگرفته‌ایم.


وی افزود: نظام تعلیم و تربیت در بطن انقلاب بزرگ آموزشی قرار گرفته است. اگر معتقدیم آموزش از نیازهای اساسی و حیاتی یک جامعه و آینده‌ساز و هویت‌دهنده است و اطمینان داریم آموزش رشد دهنده و توانمند کننده افراد جامعه است، باید مأموریت آموزش را که با چالش روبرو شده است، با نگاهی نو و تازه و با استفاده از روش‌های مبتکرانه و خلاقانه ادامه دهیم.


حاجی میرزایی آموزش‌ و پرورش را متولی اصلی ارائه آموزش در جامعه دانست و اظهارکرد: موظف هستیم جامعه را برای حضور خلاق در امر آموزش آماده کنیم و با آموزش، زندگی مردم را ارتقا و توسعه دهیم اما این کار تنها با تکیه‌ بر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های گذشته ممکن نیست. امروز نیاز به درک و فهم فراوان داریم تا قادر به حل مسائل پیش رو باشیم.


وزیر آموزش‌ و پرورش با اشاره به اهمیت نقش حمایتی خانواده‌ها در موضوع آموزش تصریح کرد: مدیران مدارس پیوند خود را با معلمان، دانش آموزان و خانواده‌ها تقویت و تلاش کنند نتایج ارزشیابی‌ها را با به‌کارگیری روش‌های خلاقانه به واقعیت نزدیک کنند و بر ارتقای کیفیت آموزش تأکید داشته باشند.


این عضو کابینه دولت افزود: مدیران مدارس موظف هستند از دسترسی تمام دانش آموزان به آموزش اطمینان حاصل کنند. با هر روشی که میسر است و می‌توانید و با از ابزارهایی که در اختیارتان قرارگرفته است، برای ارائه آموزش باکیفیت به دانش آموزان استفاده کنید و در این مسیر از روش‌های خلاقانه استقبال می‌کنیم.


مدیران مدارس باید از تحقق اهداف یادگیری مطمئن شوند


وی با اشاره به اینکه هر یک از مدیران مدارس در شرایط امروز بار عظیم تعلیم و تربیت را بر عهده‌ دارند، گفت: در شرایط امروز اثربخشی و کارایی همه نظام تعلیم و تربیت، بر عهده مدیران مدرسه است. مدیران مدارس با تمام معلمان و دانش‌آموزانشان ارتباط مستمر برقرار و معلمان را با ارایه آموزش‌های لازم توانمندتر از قبل کنند تا بتوانند با دانش آموزان و خانواده‌ها ارتباط بگیرند. مدیران مدارس باید از تحقق اهداف یادگیری مطمئن شوند و با به‌گاررکیری روش‌های مختلف به این هدف برسند.


وزیر آموزش‌وپرورش افزود: امروز عرصه نوآوری، خلاقیت، قدرت‌نمایی و هنرنمایی انسان‌های بزرگ است. معلمان باید با حمایت مدیران در این عرصه به‌گونه‌ای رشد کنند و نمایان شوند که نام و خاطره آن‌ها در ذهن افراد جامعه برای همیشه ماندگار شود.


حاجی میرزایی با اشاره به اینکه در شرایط شیوع کرونا مدرسه به‌عنوان پایگاه اصلی نظام تعلیم و تربیت مشخص‌ شده است، گفت: سال‌ها تلاش کردیم مدرسه محوری رشد پیدا کند و امروز مدرسه، محور و مدیر مدرسه کانون این تحول چشمگیر شده است. اگر زمان بگذرد و توان خود را بالا نبریم، با از دست دادن فرصت‌ها افسوس خواهیم خورد. باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که بعد از دوران کرونا به یک انسان توانمندتر و خلاق‌تر تبدیل‌ شده باشیم.


 توسعه شبکه شاد را ادامه خواهیم داد


وزیر آموزش‌ و پرورش با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا ظرفیت‌های شبکه شاد را بیش ازآنچه امروز در دسترس است، افزایش دهیم، گفت: پلتفرم شاد، یک نهال نوپا است که آن را تقویت خواهیم کرد تا به یک درخت تنومند تبدیل شود. امروز شبکه شاد جایگزین آموزش حضوری  در کشور شده است و در آینده مکمل آموزش خواهد بود.  از این مسیر برنمی‌گردیم و هرروز با خلاقیت و به‌کارگیری روش‌های جدید و نو در آن پیشرفت خواهیم کرد.


حاجی میرزایی، تلاش برای تأمین معیشت مدیران و معلمان را یکی از مهم‌ترین وظایف خود عنوان کرد و گفت: تمام تلاش خود را در ایجاد تسهیلات برای همکاران فرهنگی انجام خواهم داد .


به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وزیر آموزش‌وپرورش در خصوص طرح رتبه‌بندی گفت: موضوع رتبه‌بندی در دستور کار هیئت دولت است و با جدیت پیگیری می‌شود.


انتهای پیام/4159/


انتهای پیام/

ارسال نظر