برنامهريزیهای درسی بايد برپایه مسئله محور باشد
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعي خبرگزاری آنا، محسن حاجی ميرزايی پیش از ظهر امروز در مراسم تجليل از دانش آموزان پژوهشگر و فناور برگزيده گفت: از واقعيتهاي جدی و قطعی زندگی انسانها تلاش برای دستيابی به اهداف است.
وی با بیان اینکه مسئوليت آمادهسازی افراد برای رسيدن به اهداف برعهده نظام يادگيری است، گفت: هر اندازه توانايی جامعه برای تحقق اهداف و حل مسائل بالا رود، توانايی آن جامعه افزايش پيدا ميكند.
وزير آموزش و پرورش افزود: زندگی بدون پژوهش كيفيت ندارد، منظور از پژوهش روشن شدن مجهولات، توانمندی جمعآوری اطلاعات و مواردی از اين قبيل است. در آموزش و پرورش دانش آموزان را در بهترين دوران يادگيري در اختيار داريم لذا برنامهريزی درسی بايد مسئله محور باشد. اگر دانش آموز پژوهشگر داشته باشيم، دانشجوی توانمند خواهيم داشت.
وی ادامه داد: مسائلی در كشور حل می شود كه درك درستی از آن صورت بگيرد. هر اندازه ظرفيت پژوهشگری در جامعه افزايش يابد اميد است كه تفاهم ملی شكل بگيرد.
انتهای پيام/4076/
انتهای پیام/