صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مفاخری:

«داغ قره باغ» به جشنواره حقیقت راه یافت/ امیدواریم در این جشنواره سربلند باشیم

میلاد مفاخری مدیر روابط عمومی مرکز مستند سفیر فیلم گفت : مستند «داغ قره باغ» به‌عنوان جدیدترین اثر این مرکز راهی بخش رقابتی جشنواره حقیقت شده است.
کد خبر : 546333

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا  مفاخری، مدیر روابط عمومی مرکز مستند سفیر گفت: مستند داغ قره باغ به کارگردانی سینا حسین پور و تهیه کنندگی امیر مهریزدان حاصل بیش از دوسال تحقیق و پژوهش پیرامون تنش‌ها بین دو کشور ارمنستان و آذربایجان بر سر منطقه خودمختار قره باغ است که همزمان با دور جدید تنش ها بین این دو کشور به‌صورت عمومی منتشر شد.


وی ادامه داد : داغ قره باغ به چرایی ایجاد این تنش  و نقش ایران در حل این تنش پرداخته است. نکته قابل تامل این است که در این مستند عمدتاً از آرشیوهای آذربایجانی استفاده شده و به دلایل مختلف از جمله عدم همکاری سازمان صداوسیما، از آرشیوهای داخلی استفاده چندانی نشده است.


میلاد مفاخری با اشاره به موضوع که سفیر فیلم همواره یکی از گروه‌های فعالی در حوزه مستند سازی بوده است خاطر نشان کرد: امیدواریم مستند داغ قره باغ که در اکران‌های خصوصی خود برای فعالین حوزه قفقاز، جامعه رسانه‌ای، دانشجویان و عموم مردم بازخوردهای خوبی دریافت کرده بود، با توجه موضوع جذاب و پتانسیل بالایی که دارد بتواند از بخش رقابتی جشنواره حقیقت هم سربلند بیرون آید.


مفاخری در پایان یادآور شد: جشنواره سینما حقیقت به‌عنوان یکی از جشنواره‌های مرجع در حوزه آثار مستند، همواره محلی برای کمک به حیات سینمای مستند در کشور بوده است. امسال به دلیل شروع پاندمی کرونا شاید تردیدهایی نسبت به برگزاری این جشنواره وجود داشت که با مدیریت مجموعه برگزار کننده و لطف خدا، جشنواره چهاردهم ان‌شالله یکی از خاطره انگیزترین جشنواره‌ها خواهد بود.


انتهای پیام/4127


انتهای پیام/

ارسال نظر