چشمانداز بازیهای رایانهای باید پایه اقتصادی داشته باشد
به گزارش گروه فناوری خبرگزاری آنا از شورای عالی فضای مجازی، سیدابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور در دیدار با رئیس بنیاد ملی بازیهای رایانهای درخصوص گزارش تشریح ارائه شده از وضعیت بازیها در کشور گفت: عملکرد بنیاد بازیهای رایانهای در کشور و بازسازی ساختار، فرآیند و ماموریتهای آن نشان از رخداد یک تحول امیدوارانه است و خوشبختانه تهدیدهای این حوزه به خوبی احصاء شده که در صورت نیاز میتوان سیاستهای لازم را در جلسات شورای عالی فضای مجازی برای تعیین دستورالعملها در سازمانها و نهادها مصوب کرد.
وی افزود: بازیهای رایانهای در حال حرکت به سمت شبکهای جهانی و برخط هستند که این موضوع علاوه بر فرصت با تهدیداتی همراه است که نیاز به تمهیدات لازم برای مقابله با آن دارد.
فیروزآبادی با اشاره به این که تولید دانش از تخیل شروع شده و فرضیه اولین قدم در آن است تأکید کرد: در جهان پست مدرن امروز که انسانها اصولاً در آن نسبیگرا و سطحینگر شدند بازیهای رایانهای برای تقویت قوه تخیل و تولید دانش و نوآوری کمک خواهد کرد.
دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور با بیان این که اوقات فراغت انسانها رو به افزایش بوده و هر فرد در زندگی ساعات بسیاری را در یک اکوسیستم نیمه جدی و خیال انگیرکه حالت سرگرمی دارد میگذراند، تصریح کرد: بازیهای رایانهای امروز با احتمال پیشی گرفتن از رسانهها در آینده اقتصاد بزرگی خواهند داشت که باید با نگاه اجتماعی و پایه اقتصاد به آن پرداخته شود.
رئیس مرکز ملی فضای مجازی افزود: نیاز است تا مدل اقتصادی مناسب با تأکید بر دو محور حمایت از بازیهای داخلی و شکلگیری شرکتهای بزرگ در این حوزه در کنار شرکتهای کوچک برای گردش چرخه این صنعت طراحی شود.
وی با تأکید بر این که در استخراج مدل مناسب اقتصادی این حوزه توجه به جذب سرمایه اهمیت دارد، گفت: ضمن حفاظت از بازار داخلی نباید فضایی ایجاد شود تا شرکتها به سمت انحصارگرایی پیش روند و میتوان با الگوبرداری از سند حمایت از پیام رسانها شرکتهای بزرگ حوزه فضای مجازی را ترغیب به فعالیت در این حوزه کرد.
فیروزآبادی اظهار داشت: باید برای آینده فضای مجازی با تلاش گسترده و همسو با جهان با تاکید بر فرهنگ، زبان و سرزمین مان به عنوان نقاط قوت آماده باشیم.
وی با اشاره به وضعیت کشورهای ژاپن و چین در حوزه بازیهای رایانهای و تأکید آنها بر قوم شناسی گفت: باید پژوهشهای قوم شناسانه در کشور برای شناسایی فرهنگ و ذائقه خیال مردم درجهت ترغیب آنها انجام شود چرا که یکی از راههای حکمرانی فضای مجازی مدیریت سرگرمی است و در مدیریت سرگرمی رکن اصلی بازیهاست که چین به خوبی با درک آن سالها پیش در این حوزه گام برداشته است بنابراین در کشور باید فعالیت در این حوزه با نگاه جدی، قوم شناسی و اجتماعی صورت گیرد.
رئیس مرکز ملی فضای مجازی با تاکید بر چشم انداز حوزه بازیهای رایانهای، اعلام کرد: نباید اجازه نفوذ کشورهای خارجی را در این حوزه دهیم و باید در کنار فعالیت سکوهای بزرگ خارجی، سکوهای داخلی در این بازار بزرگ اقتصادی تقویت و فعال باشند.
انتهای پیام/4144/
انتهای پیام/