صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۲۹ - ۰۲ مهر ۱۳۹۹

بولتن فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دیتاک

بولتن یک مجله یا خبرنامه در داخل سازمان­ها و کسب‌­وکارها است که با ارائه محتوا و مجموعه­ای از اخبار ناشی از یک رویداد یا واقعه، آن را به تصویر می­‌کشد. امروزه به دلیل حجم بالای اخبار منتشر شده در روز، دنبال کردن خبر در مورد موضوعی خاص امری دشواری است.
کد خبر : 517418

به گزارش واحد بازرگانی خبرگزاری آنا، امروزه سازمان­ها و کسب­وکارها نیاز دارند با رویکرد کلی‌نگرانه و دقیق، حواشی و اخبار پیرامون وقایع را رصد کنند. درک درست از اتفاقات پیرامون کسب وکار و جمع­آوری تمامی اطلاعات ضروری، منجر به افزایش قدرت تصمیم­گیری و انتخاب مسیر دقیق در مدیران کسب ­و­کارها خواهد شد. به همین خاطر کسب­وکارها با تهیه بولتن، از وقایع مرتبط با سازمان، اقدام به جمع­آوری محتوای پیرامون یک خبر می­کنند. این مسئله باعث شده داشتن بولتن ساز به صرفه، دقیق و کاملاً حرفه­ای مقدمات اخذ تصمیم و درک درست وقایع را فراهم کند.


اهمیت بولتن­سازها در سازمان


 


در عصر حاضر کسب­وکارها در بخش­های مختلف و با گروه­های مختلفی منافع مشترک دارند و اطلاع از وضعیت آن­ها و تحلیل اثرات این وقایع بر نحوه­ی روابط و سازوکارهای حقوقی و سازمانی آن­ها اثرات چند جانبه‌ی مثبت یا منفی می­گذارد. در این بین، کسب­وکاری هوشمند و پیشرو است که اخبار پیرامون را زودتر متوجه شود و بر خلاف رویکرد عام جامعه، تحلیل درست، منطقی، همراه با واکنش متناسب با موضوع ارائه دهد.


بولتن سازها به سازمان­ها کمک می­کنند به طور ساده و در عین حال حرفه­ای، محتواهای سیال در کانال­های توزیع مختلف را گردآوری، پایش و طبقه بندی کنند و تصویری شفاف و مرتبط با واقعیت را برای مدیران ترسیم کنند.


بولتن چیست ؟


 


بولتن یک مجله یا خبرنامه در داخل سازمان­ها و کسب‌­وکارها است که با ارائه محتوا و مجموعه­ای از اخبار ناشی از یک رویداد یا واقعه، آن را به تصویر می­کشد. امروزه به دلیل حجم بالای اخبار منتشر شده در روز، دنبال کردن خبر در مورد موضوعی خاص امری دشواری است. بولتن­ها کمک می­کنند حواشی، اخبار و گزارش­های پیرامون یک اتفاق به صورت کامل و مبتنی بر تحلیل، به افراد سازمان ارائه شود. به عبارت دیگر بولتن الکترونیکی ابزاری برای اطلاع­رسانی اخبار، گزارش­ها و نمودارهای مورد نیاز، به گروه مخاطبان خاص درباره یک موضوع خاص و مشخص است.


بولتن همچنین کارکرد گزارش‌دهی گسترده‌ای در سازمان‌های متوسط و بزرگ دارد و به واسطه آن مدیران از اتفاقات و حرف و حدیث‌های مربوط به سازمان یا شرکت در رسانه‌ها آگاه می‌شوند.


نکته حائز اهمیت در بولتن­­ها این است که هزینه بالایی دارند و نیازمند صرف زمان زیادی هستند و هنگامی که سازمان نیازمند بولتن­های موضوعی است، پیچیدگی و تخصص بیشتری می­طلبند وکار را برای مدیران روابط عمومی سخت می­کنند.


به همین خاطر سازمان به دنبال بولتن­سازهایی است که بتوانند این چالش­ها را مرتفع و فرآیندهای تحلیل و جمع­آوری اخبار را تسهیل کنند.


هدف اصلی بولتن چیست؟


 


اگر چه بولتن به واسطه ابعاد خبری و آگاه شدن مخاطبان داخل و خارج سازمان تولید می­­گردد، ولی به واسطه مدت انتشار، اخبارکاملاً مرده محسوب می­شود. پس باید دیگر جنبه‌های آن را نیز مد نظر قرار داد؛ مانند اوقات فراغت، ابعاد اطلاع­رسانی، آموزشی و لایه­های بازخوردی. همچنین بسیاری از پرسنل سازمان­ها و شرکت‌ها تنها نقطه فعالیت و پرستیژ کاری را در نزد روابط­عمومی‌ها بولتن می­دانند.


به عبارت دیگر بر اساس دیدگاه متخصصین حوزه روابط­عمومی، تنها نقطه­ای که روابط­عمومی می­تواند براساس آن مانور دهد ارائه بولتن‌های کامل، جامع و در قالبی کاربر پسند است.


بولتن برای مخاطبان داخل و خارج سازمان است و به مدیران روابط­عمومی کمک می­کند تا با توجه به سیاست­های کلان و خرد سازمان اطلاع­رسانی مناسبی به مخاطبان داخل و خارج سازمان داشته باشند.


بولتن­ها می­توانند متناسب با سیاست­های یک سازمان جهت­گیری شوند و به پیشرفت و اهداف سازمان کمک کنند.


علاوه بر این بولتن کاربردهای مختلف دیگری نیز دارد که سازمان­های طراز اول مجاب می­شوند از آن استفاده کنند، این کاربردها شامل :



  • ابزاری کاربردی برای کمک به پیشرفت اهداف سازمان

  • آگاه کردن گروه هدف، از موضوع خاص و مدیریت بهینه وقایع و رخدادها

  • ابزاری برای خلق ارتباط و اطلاع­رسانی به داخل و خارج سازمان

  • انتشار و توزیع آن تحت عنوان نشریه، خبرنامه یا مجله علمی، اقتصادی، پزشکی، اجتماعی و ... برای مخاطبان و مشتریان هدف

  • تهیه­ی نمودارها، چارت­ها و جداول در شکل و طرح­های مختلف و موارد خاص برای گزارش به مخاطبان و مدیران مجموعه


انواع بولتن


 


بولتن­ها انواع مختلفی دارند که با توجه به نیاز و نوع کارکردی که سازمان­ها در نظر دارند متفاوت هستند. معمولا بولتن­ها بر اساس دسته­بندی به بخش­ها و حوزه­های مختلفی تقسیم می­شوند، برای مثال بولتن ماهانه، روزانه، اقتصادی، پزشکی یا سیاسی، رایج­ترین نوع بولتن هستند.


بولتن­سازها چه می­­کنند؟


 


حال که معلوم شد بولتن­ها چه کاربردهایی دارند و چگونه به سازمان­ها کمک می­کنند، باید بدانید که برای طراحی و ایجاد بولتن در سازمان به بولتن­سازها نیاز است. بولتن­سازها این فرآیند را تسریع کرده و کیفیت بولتن را افزایش می­دهند.


بولتن­ساز یک نوع ابزار گزارش­گیری جامع و مبتنی بر نیاز کاربر است که به کمک آن می­توان موضوعات، محتوا، عناوین، جلد و … را بنا به نظر و سلیقه هر کاربر تغییر داد.


علاوه بر این بولتن­ساز دارای شاخص‌های آنالیز است که امکان دسته‌بندی آن برای هر محتوا در جهت آمارگیری موضوعات، در بسترهای متفاوت وجود دارد.


بولتن فضای مجازی و شبکه­های اجتماعی


 


امروزه با ظهور شبکه­­های اجتماعی، توزیع خبرها و رشد واکنش­ها به اخبار، وقایع و محتوای تولید شده حول آن‌ها افزایش یافته است. این مسئله باعث شده احاطه و اطمینان از درک کامل اخبار و حواشی سخت و زمان­بر شود و از طرفی به دلیل جریان سیال اطلاعات و آزادی بیشتر کاربران، بی تفاوتی نسبت به وقایع و نادیده گرفتن کامل آن می­تواند زیان­های جبران ناپذیری از خود به جای بگذارد.


شبکه­های اجتماعی پر طرفدار مانند اینستاگرام، توییتر، تلگرام و حتی سایت­های محتوایی، کانال­های توزیع بزرگی هستند که سازمان­ها علاوه بر این که باید حضور منسجمی در این فضا­ها داشته باشند، باید با ردیابی و رصد کامل محتوای تولید شده در شبکه­های اجتماعی تسلط و واکنش‌پذیری کاملی در مقابل حوادث و وقایع موجود از خود نشان دهند.


رصد و بررسی محتوایی‌ که در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مجازی پیرامون یک موضوع خاص منتشر شده است، به عنوان یک ابزار مهم در روابط­عمومی به حساب می‌آید. چرا که تصویری واضح از واکنشی که باید در مقابله با رخدادها و اتفاقات از خود نشان دهد را نمایش می­دهد.


سامانه بولتن ساز دیتاک


 


شرکت دانش بنیان دیتاک با بیش از 9 سال تجربه در زمینه کار با داده­ها و شبکه­های اجتماعی، ابزاری برای مدیران روابط­عمومی ساخته که می­تواند نیازهای مربوط به ساخت بولتن را رفع کند. مهندسین و متخصصین دیتاک با تکیه بر تخصص خود و کلان‌داده‌های موجود در شبکه­های اجتماعی یا سایت­های محتوایی و تهیه بولتن‌های هفتگی و ماهیانه می‌توانند زمینه‌ی لازم جهت کمک به سازمان‌ها و نهادها را فراهم آورند، تا با هزینه کم­تر و دقت بالاتر بتوانند بولتن فضای مجازی متناسب با نیاز و امکانات خود را بسازند.


به کمک بولتن­ساز دیتاک سازمان­ها و کسب­وکارها می­توانند علاوه بر ساخت بولتن­های فضای مجازی خود به موارد زیر هم دست پیدا کنند:


 



  • معرفی مؤثرترین تولیدکننده‌های محتوا


 



  • معرفی فعال‌ترین منابع تولید کننده محتوا


 



  • آمار کلی منابع و رویکرد سیاسی منابع


 


مدیران روابط­عمومی می­توانند برای تهیه بولتن­های سازمان خود و دسترسی به اطلاعات کلیدی حاصل از تحلیل کلان داده­ها از سیستم بولتن­ساز دیتاک استفاده کنند و با کاهش هزینه­ها و افزایش اثربخشی، ارتباط بهتر و سازنده­تری با مخاطبان سازمان خود بر قرار کنند.


https://www.aparat.com/v/YPu2y


بولتن فضای مجازی با اینکه امری ضروری و نیازمند استمرار است اما از هزینه بالایی برخوردار است مخصوصاً زمانی که برای تهیه آن، نیاز به تحلیل کلان­داده­ها، امری حیاتی تلقی شود. در این مسئله علاوه بر اینکه سازمان نیازمند چندین متخصص حوزه هوش مصنوعی و یادگیری است، بابت طراحی و ساخت آن نیز هزینه­های بالایی باید بپردازد.


به همین خاطر توصیه می­شود جهت استفاده از بولتن­ها، از بولتن ساز فضای مجازی دیتاک استفاده شود تا علاوه بر افزایش سرعت ایجاد و کیفیت بولتن­ها، هزینه­های آن نیز کاهش پیدا کند.


بولتن ساز دیتاک


اگر می خواهید توسط متخصصین و مشاورین خبره دیتاک در مورد ساختن بولتن و استفاده از بولتن سازها راهنمایی شوید از طریق لینک زیر با دیتاک تماس حاصل نمایید.


اخذ مشاوره از دیتاک


انتهای پیام/


انتهای پیام/

برچسب ها: رپرتاژ
ارسال نظر