صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۲۰ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۹

ساخت ماسکی که هوا را تصفیه می‌کند

دانشمندان موفق به ساخت ماسکی شدند که مانند یک دستگاه تصفیه هوا کار می‌کند.
کد خبر : 511041

 به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اسلش گیر، کیفیت ماسک‌های تنفسی به دلیل کمبود مواد اولیه یکی از مشکلاتی است که بسیاری از کشورهای جهان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. از سوی دیگر با افزایش استفاده از ماسک‌های یک‌بار مصرف حجم زباله‌های بهداشتی به شدت افزایش یافته که می‌تواند فاجعه زیست‌محیطی را به ارمغان بیاورد.


حالا شرکت ال‌جی دستگاه هوشمندی به نام «پیوری کر» ساخته که ظاهری شبیه به ماسک تنفسی دارد، روی بینی و دهان کاربر قرار می‌گیرد و هوا را تصفیه می‌کند. پیوری کر یک دستگاه تصفیه هواست که کاربر می‌تواند مانند یک ماسک تنفسی از آن استفاده کند. این ماسک مدرن مجهز به حسگر و فن است.


ال‌جی در این ماسک از سنسور تنفسی استفاده کرده که با تشخیص روند نفس کشیدن کاربر، سرعت فن‌های داخلی را تنظیم می‌کند، این امر تنفس را راحت‌تر می‌کند. فن‌ها قابل تنظیم در سه سرعت هستند. در این ماسک از فیلترهای H13 HEPA  نیز استفاده کرده که در دستگاه‌های تصفیه هوای خانگی خود نیز از آنها بهره می‌برد.


این کمپانی یک محفظه ضدعفونی‌کننده نیز در کنار این ماسک ارائه می‌کند که مجهز به لامپ‌های ال‌ای‌دی فرابنفش است که علاوه بر از بین بردن ویروس‌ها و میکروب‌های ماسک، آن را شارژ نیز می‌کند. این ماسک یک باتری 820 میلی‌آمپر دارد که پس از هر بار شارژ دو تا هشت ساعت (بسته به سرعت فن‌ها) کار می‌کنند.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

برچسب ها: فیلتر ماسک کرونا
ارسال نظر