صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۱۵ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش‌وپرورش:

بررسی دسترسی دانش‌آموزان به آموزش باکیفیت مهم‌ترین راهبرد پروژه مهر است

رئیس مرکز هماهنگی بابیان اینکه کرونا فرایند یاددهی یادگیری را تحت تأثیر قرار داده است،  گفت: بررسی دسترسی دانش‌آموزان به آموزش باکیفیت مهم‌ترین راهبرد پروژه مهر است.
کد خبر : 508958

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علی باقر زاده در جلسه شورای معاونین آموزش‌وپرورش استان کرمان بابیان اینکه شیوع ویروس کرونا پدیده‌ای غیرمنتظره ‌و ناشناخته برای نظام‌های آموزشی، اقتصادی و سیاسی کشورهای مختلف جهان بود، خاطرنشان کرد:  شیوع ویروس کرونا بزرگ‌ترین وقفه آموزشی را در مدارس جهان بعد از جنگ جهانی ایجاد کرد.


وی بر پایش و بررسی تأثیر ویروس کرونا بر روند فرایند یاددهی یادگیری تأکید کرد و افزود: بررسی دسترسی دانش‌آموزان به آموزش باکیفیت مهم‌ترین راهبرد پروژه مهر است.


باقر زاده بابیان اینکه نظام‌های آموزشی دنیا به یک استراتژی روشن و مطلوبی جهت مواجه با پدیده کرونا نرسیده‌اند، اظهار کرد: اکثر توصیه‌های آموزشی در ارتباط با کرونا در جهان کلی و کوتاه‌مدت بوده و نتیجه آن نامعلوم است.


رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش‌وپرورش درک شرایط کرونایی را مهم‌تر از اقدامات انجام‌گرفته در این حوزه دانست و گفت: تبیین شرایط پیش‌آمده و داشتن برنامه استراتژی در حوزه‌های مختلف لازمه حل بسیاری از مشکلات احتمالی است.


باقر زاده بابیان اینکه هرچه وقفه آموزشی بیشتر باشد نرخ بازگشت کمتر است، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان  پایه‌های ورودی ابتدایی و متوسطه از تعطیلی مدارس به علت شیوع ویروس کرونا آسیب‌پذیرتر هستند.


وی با تأکید بر توجه به زمان آموزش در دوره ابتدایی در شرایط کرونایی گفت: پژوهش‌ها نشان داده‌اند ۳۰تا ۳۵درصد زمان آموزش به هدر می‌رود پس باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که دانش‌آموز در زمان آموزش درگیر یادگیری شود.


باقر زاده بابیان اینکه دانش‌آموزان از رفتار و کردار معلم درس می‌گیرند بیان کرد: متأسفانه آموزش مجازی در روند تعامل بین معلم و دانش‌آموز اختلال ایجاد می‌کند و باید برای این مهم نیز برنامه‌ریزی صورت گیرد.


وی بابیان اینکه کارکرد اجتماعی مدرسه در شرایط کرونا تحت تأثیر قرارگرفته است خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان  بسیاری از مهارت‌های اجتماعی و زندگی را در مدرسه یاد می‌گیرند و باید در بحث آموزش مجازی، مهارت‌آموزی موردتوجه ویژه قرار گیرد.


باقر زاده بابیان اینکه کرونا و ماندن دانش‌آموزان در خانه، سلامتی آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد اظهار کرد: اجرای بسته تحولی پایش و ارزیابی وزن دانش‌آموزان نقش مؤثری در کنترل وزن دانش‌آموزان دارد.


رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش‌وپرورش گفت: با توجه به اختلال کرونا در روند نظارت بر جریان یادگیری باید در این راستا برنامه‌ریزی مدونی متناسب با شرایط کرونا داشته باشیم.


باقر زاده بابیان اینکه بر اساس پژوهش‌های انجام‌شده استفاده از فناوری برای معلم، اولیا و دانش‌آموز استرس ایجاد می‌کند گفت: حمایت از فرهنگیان در شرایط فعلی ضروری است.


وی با اشاره به راه‌اندازی شبکه اختصاصی شاد در کشور اظهار کرد: شبکه شاد در حال تکمیل است و روز بروز قابلیت‌های مختلفی از قبیل برگزاری آزمون، تکلیف گیری، پوشه گیری و برقراری ارتباط زنده در این شبکه ایجاد می‌شود.


رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی در پایان از رایزنی جهت افزایش سهم شبکه شاد از پهنای باند اینترنت کشور خبر داد.


انتهای پیام/4145


انتهای پیام/

ارسال نظر