صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۲۷ - ۲۲ تير ۱۳۹۹
وزارت آموزش‌وپرورش ابلاغ کرد؛

دستورالعمل «نظارت بر حقوق والدین و دانش آموزان در فرآیند ثبت‌نام»

اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و به‌منظور جلب مشارکت اولیاء در امر نظارت بر فرآیند ثبت‌نام، دستورالعمل «نظارت بر حقوق والدین و دانش آموزان در فرآیند ثبت‌نام» را به ادارات کل استان‌ها ابلاغ کرد.
کد خبر : 501104

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در راستای اجرای فعالیت طراحی سیستم‌‌های شفاف برای مدیریت، نظارت و ارزشیابی سازمانی جهت افزایش اعتماد عمومی از زیرنظام مدیریت و راهبری تربیتی، اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و به‌منظور جلب مشارکت اولیاء در امر نظارت بر فرآیند ثبت‌نام، دستورالعمل "نظارت بر حقوق والدین و دانش آموزان در فرآیند ثبت‌نام" به ادارات کل استان‌ها ابلاغ کرد.


بر این اساس، اولیای عضو در انجمن مدارس و مناطق و استان‌ها می‌توانند به‌صورت افتخاری و داوطلب در کارگروه‌های نظارت بر ثبت‌نام حضور داشته باشند.


در دستورالعمل ابلاغی، دعوت از اداره انجمن اولیا و مربیان و اعضای شورای منتخب انجمن اولیا و مربیان در ستادهای نظارت بر ثبت‌نام، تشکیل جلسه شورای مدرسه، به‌منظور تعیین و معرفی یکی از اولیای داوطلب و آشنا با مسائل و قوانین آموزش‌وپرورش به‌عنوان اولیای ناظر (افتخاری و داوطلب) بر فرآیند ثبت‌نام، سپس ارسال صورت‌جلسه به حوزه ارزیابی عملکرد در منطقه، آموزش و آشنایی اولیا با حدود وظایف ابلاغ‌شده در دستورالعمل مربوطه و تکمیل نمون برگ ضمیمه‌شده به خبر توسط خانواده‌ها و معرفی سامانه‌های پاسخ‌گویی به شکایات به نشانی Shekayat.medu.ir برای ثبت شکایات احتمالی، به‌عنوان اقدامات اجرایی مدیران کل استان‌ها در نظر گرفته شده است.


همچنین بر طبق این دستورالعمل، همکاری اولیای ناظر منتخب مدرسه با توجه به آیین‌نامه اجرایی مدارس و در حدود مقرر در این بخشنامه در زمان ثبت‌نام، طرح موضوع در شورای مدرسه بدون مداخله در امور اجرایی و مدیریتی و در صورت مشاهده عدم رعایت دستورالعمل ثبت‌نام، ارسال موضوع به کارشناسی ارزیابی عملکرد در صورت عدم امکان اتخاذ تصمیم قانونی در شورای مدرسه و ارسال گزارش نظارتی مربوطه به‌صورت مستمر تا پایان زمان ثبت‌نام طی فرم شماره یک (ضمیمه خبر) هردو هفته یک‌بار به کارشناسی ارزیابی عملکرد ارسال و کارشناسان مناطق ازجمله وظایف اولیای ناظر بر فرایند ثبت‌نام در نظر گرفته شده است.


انتهای پیام/4145


انتهای پیام/

ارسال نظر