نقش رسانهها در اطلاعرسانی خدمات ارزش افزوده/ هزینههای ارتباطی مشترکان کاهش مییابد
به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانشبنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حسین فلاح جوشقانی در نشست خبری رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اصحاب رسانه که ظهر امروز در سازمان تنظیم مقررات برگزار شد، اظهار کرد: مردم باید اطلاعات در خصوص سرویسهای خدمات ارزشافزوده (Value Added Services که به اختصار VAS نامیده میشوند) را از طریق رسانههای رسمی دنبال کنند. قطعاً رسانهها در اطلاعرسانی به مردم در زمینه "وس" نقش اساسی دارند.
وی افزود: رگولاتوری اپراتورها را ملزم به اطلاعرسانی کرده ولی هنوز مردم نسبت به عدم شفافیت مالی در برخی از خدمات اپراتورها ناراضی هستند.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بیان کرد: از ۱۹ فروردین و تحت شرایطی که نظارت رگولاتوری بر موضوع "وس" افزایش یافته است شرکت همراه اول ۲۱۴ میلیون تومان و ایرانسل ۱۲۵ میلیون تومان درآمدزایی از طریق فروش خدمات ارزشافزوده در قالب بستههای اعتباری داشته است.
فلاح جوشقانی عنوان کرد: در یک سال گذشته شکایت بسیار زیادی در خصوص هزینه بالای بستههای اینترنت و شارژ تلفن همراه از سوی مشترکان اپراتورها دریافت کردیم. در اصل این مشکلات مربوط به شبکه "وس" است ولی چون مردم از این شبکه آگاهی ندارند شکایتهای خود را تحت عناوین دیگری مطرح میکردند.
وی خاطرنشان کرد: با فراهم شدن دسترسی بیشتر رگولاتوری به سرویسهای مختلف اپراتورها و با همکاری مردم مطمئناً در آینده شاهد کاهش چشمگیر هزینههای ارتباطی مشترکان خواهیم بود.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه داد: اپراتورها باید تعرفه خدمات ارزشافزوده در دستورالعملهای جدید را طبق مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات تعیین کنند.
انتهای پیام/۴۱۴۴/4112/
انتهای پیام/