لزوم اهمیت به تکالیف کلاسی و پروژههای درسی در کنار آزمون مجازی پایان ترم
محمد علیاکبری در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به برگزاری امتحانات مجازی در دانشگاهها به دلیل شیوع کرونا اظهار کرد: آزمون پایان ترم صرفاً بخشی از ارزشیابی تحصیلی محسوب میشود و ارزشیابی میتواند علاوه بر آزمون پایان ترم، فعالیتهای دیگری را نیز شامل شود.
وی افزود: تکالیف کلاسی، پروژههای درسی و فعالیت و مشارکت در کلاس میتواند سهمی در ارزشیابی هر درس در نیمسال تحصیلی داشته باشد و باید در کنار ارزشیابی پایان ترم به آن نگاه کرد.
رئیس دانشگاه ایلام بیان کرد: اگر ارزشیابی درسی در هر نیمسال صرفاً بر آزمون پایان ترم محدود شود نگرانی درباره آن وجود دارد و اعتبار و ارزش علمی ندارد؛ اساتید دانشگاه باید فعالیتهای متعددی را برای ارزشیابی تحصیلی درنظر بگیرند که در این صورت پایایی ارزشیابی معتبر و جامعیت آن در سطح بالاتری خواهد بود.
علیاکبری خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به وضعیت انتشار ویروس کرونا و اینکه تقریباً نیمی از دانشجویان غیربومی هستند، برگزاری آزمون حضوری مستلزم بازگشایی خوابگاه، سلف سرویس و سرویسهای ایاب و ذهاب دانشجویی است؛ شواهد نشان میدهد که این مراکز میتواند در خصوص شیوع و ابتلای به کرونا خیلی خطرآفرین باشند و از این رو آزمونهای مجازی در صورتی که در ترکیب با دیگر روشهای ارزشیابی مورد استفاده قرار بگیرد میتواند راهحل مناسبی برای پیشگیری از ابتلای دانشجویان به ویروس کرونا باشد.
انتهای پیام/4118/
انتهای پیام/