شبکههای اجتماعی نقش مهم در آشکارسازی تفکر مردم دارند
به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانشبنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حسینعلی افخمی در رویداد آنلاین گرامیداشت روز جهانی ارتباطات و روز ملی ارتباطات و روابط عمومی که ظهر امروز برگزار شد، اظهار کرد: مسئولان روابط عمومی با بهرهگیری ظرفیتهای موجود در شبکههای اجتماعی میتوانند نقش مهم در روشنسازی افکار عمومی داشته باشند.
وی افزود: روابط عمومیها امروز بیش از گذشته باید به موضوعات مورد توجه مردم دقت کنند و با بهرهگیری از همه ابزارهای در اختیار خود ارتباطی موثر بین دستگاههای دولتی و مردم برقرار کنند. شبکههای اجتماعی متعلق به هر کشور معمولا سیاستهای دولتهای خود را دنبال میکنند و از همین رو تعدادی از شبکههای اجتماعی در ایران برای فعالیت مجوز ندارند و فیلتر شدهاند. در واقع این شبکههای اجتماعی به دنبال تبلیغ فرهنگ غرب و سرمایهداری در ایران هستند.
استاد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی بیان کرد: با وجود نفوذ گسترده شبکههای اجتماعی بین مردم اگر این نرمافزارهای کاربردی نتوانند ارتباط موثری با مردم برقرار نکنند به جای تاثیرات مثبت با بازخورد منفی از سوی کاربران روبهرو میشوند. شبکههای اجتماعی سالهاست که در دستههای آموزش و خبررسانی فعالیت میکنند.
افخمی عنوان کرد: با وجود اینکه در ایران جمعیت بسیار زیادی از کشور در شبکههای اجتماعی فعالیت میکنند ولی رسانههایی که در این فضا فعال هستند بیشتر نقش جابهجایی اطلاعات را دارند و کمتر شاهد آن هستیم که خبری با استناد به منابع کاملا موثق در شبکههای اجتماعی تولید شود. البته به هیچ وجه نمیتوانیم بیشتر شدن درگیری مردم با خبرها را در جامعه امروز منکر شویم.
وی خاطرنشان کرد: بخش عمدهای از فعالیتهایی که در حوزههای صنعتی، کشاورزی و خدمات انجام میگیرد به خوبی قابلیت عرضه محصولات و کالاهای تولیدی خود در شبکههای اجتماعی را دارند ولی در این زمینه هنوز با بسیار از کشورهای دنیا فاصله زیادی داریم. مردم از روابط عمومیها انتظار دارند در شبکههای اجتماعی تعامل بین بخش خصوصی و دستگاههای دولتی برقرار کنند تا علاوه بر نزدیک شدن مسئولان به مردم نیازهای مشاغل و شرکتهای مختلف نیز مطرح و برطرف شود.
استاد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی گفت: متاسفانه در ایران نظامهای فناوری، ارتباطی و سیاسی هم زمان با شبکههای اجتماعی رشد نکردهاند و همین مسئله موجب شده شبکههای اجتماعی ایرانی نتوانستند در جذب مخاطبان مانند اپلیکیشنهای خارجی عمل کنند. روابط عمومیها در سازمانها و شرکتهای مختلف میتوانند نقش چشمگیری در اعتمادسازی مردم به شبکههای اجتماعی ایرانی داشته باشند.
انتهای پیام/4144/
انتهای پیام/