صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۲:۴۴ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹

تدابیر سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای برگزاری امتحانات نهایی

نشست شورای راهبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی با حضور معاون وزیر و اعضای شورای معاونان برگزار شد.
کد خبر : 487364

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سید جواد حسینی با بیان اینکه امتحانات نهایی پایه دوازدهم از ۱۷ خرداد شروع خواهد شد گفت: در صورت برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم به‌صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی باید یک هزار و ۹۰ دانش‌آموز پایه دوازدهم با آسیب بینایی، شنوایی و جسمی حرکتی به شکل ویژه دیده شوند زیرا این دانش‌آموزان به دقت بیشتر و هم به منشی برای شرکت در آزمون نیاز دارند.


وی افزود: ۱۸۱ دانش‌آموز با آسیب بینایی در پایه دوازدهم تحصیل می‌کنند که این دانش‌آموزان نیاز به منشی و کلاس تک نفره دارند و بهتر است برای برگزاری آزمون، دانش‌آموزان نابینا در نزدیکترین محل زندگی خود تقسیم بندی شوند.


وی گفت: ۳۴۵ دانش‌آموز جسمی حرکتی نیز در پایه دوازدهم تحصیل می‌کنند که با توجه به مشکلات خاص این عده و نیاز به منشی و عدم امکان فاصله گذاری اجتماعی بهتر است برای آنان آزمون چند گزینه‌ای طراحی شود.


وی عنوان کرد: ۵۶۴ دانش‌آموز با آسیب شنوایی در پایه دوازدهم تحصیل می‌کنند که برگزاری آزمون شنیداری زبان خارجه برای آنان مقدور نیست و بهتر است آزمون به صورت چند گزینه‌ای برای آنان برگزار شود.


معاون وزیر با بیان اینکه «طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی» از مهمترین طرح‌های سازمان آموزش و پرورش استثنایی است افزود: پیشنهاد برگزاری طرح با تاخیر یک ماهه و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، تعبیه اتاق انتظار، افزایش تعداد پایگاه‌ها و کاهش تعداد مراجعان به ستاد ملی کرونا داده شده است.


معاون وزیر در ادامه با بیان اینکه فلسفه وجودی مراکز جامع تشخیص، آموزش و توانبخشی باید مشخص شود افزود: در تهیه دستورالعمل مراکز جامع تشخیص، آموزش و توانبخشی استلزامات قانونی طرح و همچنین استلزامات مالی کار باید مشخص شود.


انتهای پیام/4127


انتهای پیام/

ارسال نظر