صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۵۳ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۹

فیسبوک بیش از گذشته کاربران خود را می‌شناسد

شرکت فیسبوک با ایجاد تغییراتی در نرم‌افزار خود به کاربران اجازه می‌دهد بسیار راحت‌تر از گذشته بدانند که این شبکه اجتماعی تا چه میزان در مورد آن‌ها اطلاعات دارد.
کد خبر : 480386

 به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اینگجت، نرم‌افزار شبکه اجتماعی فیسبوک با کمک فناوری هوشی مصنوعی عادت‌های رفتاری کاربران در این برنامه را به تدریج درک کرده و سعی می‌کند خدماتی مطابق با آن‌ها را ارائه دهد. حالا فیسبوک این امکان را در اختیار کاربران قرار داده است که اطلاعات بیشتری از داده‌های جمع‌آوری شده از سوی این شبکه اجتماعی را مشاهده کنند.


ویزگی جدید فیسبوک علاوه بر شبکه اجتماعی این شرکت در نرم‌افزار پرطرفدار اینستاگرام نیز در حال گسترش است. یعنی کاربران می‌توانند از این پس در هر دو شبکه فیسبوک و اینستاگرام اطلاعات در اختیار برنامه را مشاهده و در موارد مورد نیاز از آن‌ها استفاده کنند. به عنوان مثال اگر کاربری قصد تغییر دادن نمایه خود در اینستاگرام را دارد می‌تواند از تصاویری که قبلا در این شبکه اجتماعی بارگذاری کرده ولی آن‌ها را از خاطر برده است، استفاده کند.



اگرچه فیسبوک هدف از اقدام جدید خود را دسترسی آزاد به اطلاعات برای همه کاربران اعلام کرده است ولی کاربران و کارشناسان زیادی ویژگی جدید این شبکه اجتماعی را نقض آشکار حریم خصوصی کاربران اعلام کردند. این افراد معتقدند فیسبوک اطلاعات شخصی کاربران را به راحتی در اختیار کاربران دیگر و همچنین همه گروه‌های پشتیبانی این شبکه اجتماعی قرار می‌دهد.


اگر کاربری در فیسبوک یا اینستاگرام در اغلب زمان فعالیت مجازی خود اطلاعاتی در مورد یک رشته خاص ورزشی مانند فوتبال را جستجو کند هوش مصنوعی این شبکه‌ها بعد ار مدت زمان طول کوتاهی مطالب مورد علاقه کاربر را یافته و در جستجوهای مجازی آن‌ها را نمایش می‌دهد. در واقع فیسبوک و اینستاگرام سلیقه کاربران خود را می‌شناسند.


فیسبوک سال گذشته نیز اطلاعات بیشتری از نحوه هم‌خوانی و هماهنگی تبلیغات با برخی از پست‌های موجود در این برنامه را اعلام کرد ولی در آن زمان نیز کاربران این اقدام فیسبوک را صرفا برای کسب رضایت مقام‌های اتحادیه اروپا در جهت تغییر قوانین حریم خصوصی این شبکه اجتماعی دانستند.


انتهای پیام/4144/


انتهای پیام/

ارسال نظر