صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۰۵ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی:

زبان اشاره به برنامه‌های آموزشی شبکه آموزش صدا و سیما اضافه می‌شود

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده به زودی زبان اشاره به برنامه‌های آموزشی شبکه آموزش صدا و سیما اضافه خواهد شد.
کد خبر : 475886

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، سید جواد حسینی  در نشست مجازی با روسای ادارات آموزش و پرورش استثنایی استان‌ها با تاکید بر اینکه در این ایام هدف اصلی ما رصد لحظه‌ای و اعمال مدیریت صحیح است، اظهار کرد: به موازات فرصت‌هایی که صدا و سیما در اختیار آموزش و پرورش قرار داده است باید از ظرفیت فناوری اطلاعات و آموزش های مجازی نیز برای دانش آموزان با نیازهای ویژه استفاده نمود.


وی افزود: آموزش های منزل محور، استفاده از بستر موبایل و نرم افزار های موبایلی و پایگاه آموزش مجازی از دیگر ظرفیت های آموزشی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه است.


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تصریح کرد: در شرایط حاضر معلمین، فراگیران و خانواده‌ها آمادگی بیشتری برای آموزش های مجازی دارند و باید از این موقعیت نهایت استفاده را برد.


حسینی با تاکید بر پایش و ارزیابی مدارس اظهار کرد:  وضعیت سلامت، بهداشت، پیشگیری و وضعیت آموزشی مدارس و دانش آموزان باید مدام رصد و پایش شود و استان‌ها روزانه گزارشی از وضعیت مدارس به ستاد ارائه دهند.


معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مدیریت مدرسه مجازی باید با تمرکز بر مدرسه واقعی بنا شود، افزود: تولید محتوای مناسب، فعال‌سازی معلمان خصوصا معلمان رسانه ساز و ایجاد آمادگی و انگیزه در خانواده‌ها می‌تواند به گسترش آموزش مجازی کمک شایانی بنماید.


وی ستادسازی، شبکه‌سازی و مشارکت محوری را از ارکان اصلی مدیریت بحران و ارائه آموزش های مجازی دانست و اظهار کرد: در راستای ستادسازی در سازمان، ستاد مدیریت کرونا و آموزش‌های مجازی  تشکیل شده است، همچنین  تشکیل ستاد به استان‌ها  نیز ابلاغ شده است و در مدارس این ستاد با مسئولیت مدیرمدرسه تشکیل خواهد شد.


حسینی افزود: در مدیریت ستادی سلول اصلی مدرسه است و ستادسازی از سازمان شروع شده و با تسری به استانها در سطح مدارس  این ستاد نقش آفرینی خواهد کرد.


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه با تشریح اهداف ستاد مدیریت بحران و آموزش مجازی اظهار داشت: ایجاد فرصت های برابر آموزشی، پرورشی و توانبخشی مبتنی بر عدالت محوری، جلوگیری از وقفه در ارائه خدمات آموزشی، پرورشی ، توان بخشی و مشاوره به  دانش آموزان با نیاز های ویژه، بهره مندی از ظرفیت های فضای مجازی در شرایط خاص، تقویت و تعمیق یادگیری دانش آموزان از طریق استمرار فرایند آموزش، جلب مشارکت بیشتر اولیای دانش آموزان از طریق بستر آموزش الکترونیکی  و آموزش های منزل محور و خانواده بنیان را از اهدف ستاد بحران و آموزش های مجازی  سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.


وی افزود : سه کارگروه بهداشت و سلامت، تولید محتوی الکترونیک و فناوری اطلاعات از ارکان اصلی ستاد مدیریت بحران و آموزش های مجازی در سازمان و استان ها است.


حسینی جلوگیری از گسترش کرونا  و آموزش‌های جایگزین برای دانش آموزان با نیازهای ویژه  را دو هدف اصلی کار در این ایام دانست و اظهار داشت: ویروس کرونا با تمام سختی های که برای جامعه ایجاد کرده است اما موجب گسترش بهداشت و سلامت، جلوگیری از تجمعات، ایجاد شبکه های  شاد و رشد در آموزش و پرورش، تولید محتواهای آموزشی و استفاده از ظرفیت صدا و سیما در امر آموزش شده است.


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی شبکه سازی را یکی از ارکان اصلی مدیریت بحران و ارائه آموزش های مجازی دانست و گفت: پس از ستادینه سازی در سازمان، شبکه سازی مویرگی عوامل انسانی برای اجرای دستورالعمل صورت گرفته است و با ایجاد 5 قطب در کشور، با 5 سرگروه نظارت شبکه ای بر اجرای دستورالعمل صورت می گیرد.


وی افزود: در استانها نیز می بایست این شبکه سازی متناظر در مدارس ومجموعه های نیروی انسانی صورت گیرد،که نظارت و پایش و رصد شبانه روزی امکان پذیر شود.


انتهای پیام/4076/


انتهای پیام/

ارسال نظر