صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۸ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
مديركل حفاظت محيط زيست استان قزوين:

2 هزار و 800 هکتار از قسمت تالابی دشت الله آباد خشک شده است/ تولید یک هزار و 170 تُن گرد و غبار در استان قزوین

مديركل حفاظت محيط زيست استان قزوين گفت: 2 هزار و 800 هكتار از مساحت دشت الله آباد تالابی است که خشک شده و 60 هزار هکتار آن تبدیل به کانون گرد و غبار شده است.
کد خبر : 470504

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان حفاظت محيط زيست، حسن عباس‌نژاد در جمع اعضای تشكل‌های زيست محيطی استان قزوين در ارتباط با ضرورت احياء تالاب الله آباد و حذف کانون‌های گرد و غبار آن اظهار کرد: سالانه بیش از یک هزار و 170 تُن گرد و غبار در منطقه الله آباد شهرستان آبیک تولید و وارد هوای استان می‌شود که برای آن باید تدبیر کرد.


وی افزود: دشت الله آباد دارای ١٢٠ هزار هكتار مساحت بوده كه 2 هزار و 800 هكتار از اين مساحت آن تالابی است که متأسفانه خشک شده و حدود ۶۰ هزار هکتار این دشت را تبدیل به کانون گرد و غبار کرده است.


مديركل حفاظت محيط زيست استان قزوين ادامه داد: يكی از كاركردهای تالاب‌ها پخش سيلاب‌ها است  كه با تغيير كاربری‌ها و آبراهه‌ها از اين عملكرد محروم مانده‌ايم  و شاهد سيلاب‌های مخرب در كشور شده‌ايم و متأسفانه اين واقعه در الله آباد هم ديده می‌‌شود كه بايد برای آن تدبير كرد.


عباس‌نژاد در خصوص راهكار حل مشكل ريزگرد در شهرستان آبيک عنوان كرد: استفاده از پساب صنعتی تصفيه شده و هدايت آن به تالاب می‌تواند به رفع مشكل كم‌آبی تالاب و تقویت پوشش گیاهی و احیای این دشت كمک كند.


مدير كل حفاظت محيط زيست استان قزوين با اشاره به اقدامات خوب دستگاه‌های مختلف از جمله منابع طبیعی و سازمان آب استان گفت: ساماندهی اقدامات دستگاه‌های مختلف و استفاده از ظرفیت همکاری‌های بین بخشی خصوصاً جوامع محلی و تشکل‌های زیست محیطی ابزار مهمی در مدیریت و احیای دشت الله آباد خواهد بود و خوشبختانه این موضوع مورد تأکید و دستور اکید مدیریت عالی استان است.


انتهای پیام/4105/


انتهای پیام/

ارسال نظر