صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۶ - ۱۹ دی ۱۳۹۸

استفاده از هوش مصنوعی در صنعت سینما

یک کمپانی بزرگ تولیدکننده فیلم سینمایی تصمیم دارد از این پس با استفاده از هوش مصنوعی زمان اکران فیلم‌هایش را مشخص کند.
کد خبر : 465313

به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا  از انگجت، هوش مصنوعی نقش بزرگ‌تری در روند ساخت فیلم‌های سینمایی بازی خواهد کرد. وارنر براز کمپانی بزرگ تولیدکننده فیلم و سریال در هالیوود برنامه‌ دارد تصمیم‌گیری در خصوص زمان اکران فیلم‌ها را به سیستم هوش مصنوعی بسپارد.


این کمپانی به تازگی اعلام کرده که از سیستم مدیریت پروژه هوش مصنوعی «سینِ‌لتیک» در روند «چراغ سبز» فیلم‌های سینمایی کمک خواهد گرفت. چراغ سبز اصطلاحی است که در صنعت سینما به کار می‌رود و به معنای تأیید اولیه یک پروژه سینمایی است. به عبارت دیگر وقتی یک پروژه سینمایی چراغ سبز می‌گیرد، کمپانی تولیدکننده فیلم به طور رسمی متعهد به پرداخت و تأمین هزینه‌های مالی فیلم می‌شود.


 این سیستم هوش مصنوعی حرف آخر را در خصوص تأیید اولیه فیلم‌های سینمایی نمی‌زند. درواقع هوش مصنوعی به کمپانی تولیدکننده کمک می‌کند تا سودآوری فیلم را پیش‌بینی کند، میزان ارزش ستارگانی که قرار است در فیلم بازی کنند را بسنجد و زمان مناسب برای اکران فیلم را مشخص کند. تصمیم نهایی در این خصوص که پروژه سینمایی ارزش هزینه‌های تولید را دارد یا خیر برعهده خود کمپانی تولیدکننده خواهد بود.


سیستم هوش مصنوعی سینِ‌لتیک با توجه به محتوای فیلم می‌تواند پیش‌بینی کند که چه زمانی برای اکران آن مناسب‌تر است تا فروش بیشتری نصیب کمپانی تولیدکننده شود. این سیستم کاربرد زیادی در شناسایی پروژه‌های کم ارزش و تکراری دارد که تنها وقت کمپانی و تهیه‌کننده را می‌گیرند. بسیاری از کمپانی‌های تولیدکننده فیلم‌ سینمایی مغرورتر و شکاک‌تر از این هستند که در روند بررسی پروژه‌ها و نمایشنامه‌ها به الگوریتم‌های هوش مصنوعی اعتماد کنند. این در حالی است که اگر در این پروسه‌‌ها از هوش مصنوعی کمک گرفته شود، نیروی انسانی زمان بیشتری دارد تا روی جنبه‌های خلاقانه فیلم کار کند.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر