صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۷:۴۵ - ۱۱ دی ۱۳۹۸
ویترین کتاب/ 6

«منحنی دوم»؛ کتابی برای مقابله با آمازون، فیس‌بوک و گوگل در آینده

کتاب «منحنی دوم» باورهای رایج را به چالش می‌کشد، رؤیاپرداز است و تلاش دارد تا مخاطب را آماده مواجهه با ناممکن‌های دنیای آینده کند.
کد خبر : 463021

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، «چارلز هندی» نویسنده کتاب «منحنی دوم» یکی از بزرگ‌ترین متفکران معاصر است. کتاب‌های او در مدیریت از جمله «شناخت سازمان‌ها» و «خدایان مدیریت» نگاه بسیاری را به کسب و کار عوض کرد. کارهای او در مباحث و موضوعات روز از جمله «ورای قطعیت» نیز نگاه افراد بسیاری را به جامعه عوض کرد.


در «منحنی دوم» هندی بر مبنای یک عمر کار و تلاش نگاهی به آینده دارد تا ببیند چه چالش‌ها و فرصت‌هایی در پیش رو است. او به موضوعات روز در سرمایه‌داری می‌پردازد و می‌پرسد آیا این سیستم پایدار خواهد بود؟ او خطرات جامعه بنا شده بر اعتبار را برمی‌شمارد. این باور را به چالش می‌کشد می‌کشد که رشد بی‌محابا ضروری است. حتی این سؤال را مطرح می‌کند که آیا ما باید نقش‌هایمان در زندگی را به‌‌عنوان دانشجو، پدر و مادر، کارمند و رأی‌دهنده بازنگری کنیم و این‌که هدف‌های جامعه‌ای ایده‌آل آینده چیست؟


خواندن این کتاب تجربه‌ای است که هر فردی که می‌خواهد از قطار تغییرات آینده جا نماند، توصیه می‌شود. واقعیت این است که نهادها، سازمان‌ها و از همه مهم‌تر ذهنیت‌های خود ما، بر اساس مسائل و دغدغه‌های گذشته ساخته شده‌است و احتمالاً آماده تغییرات شگرفی که در عصر دیجیتال درحال رخ دادن است نیستیم، شاید توصیه به خواندن این کتاب به‌‌عنوان یک قدم اولیه ولی مهم، کمک بزرگی برای به‌دست آوردن پرسش‌هایی باشد که باید برای آینده آماده پاسخ دادن به آن‌ها شویم.


هندی در بخشی از پیش‌گفتار این کتاب آورده است: «آن‌طور که من در وضعیت کنونی می‌بینم، اغلب این تغییرات فقط به سود شمار کمی از افراد خواهد بود. در این صورت جامع از توازن خارج شده و قدرت نابرابر توزیع می‌شود. در دنیای کسب و کار با وجود نمونه‌هایی همچون آمازون، فیس‌بوک و گوگل، که با چیرگی خود هر تازه‌واردی را می‌بلعند، درنهایت اقتصاد اطلاعات به جایی می‌رسد که فقط یک برنده صاحب همه چیز خواهد بود. اگر می‌خواهیم بخت آن را داشته باشیم تا آینده را برای همه و نه فقط برای قشر بسیار اندک برخورداران بسازیم، باید باورهای رایج را به چالش بکشیم، کمی رؤیاپرداز باشیم، بی‌محابا بیندیشیم و از ناممکن‌ها نهراسیم. این موضوع سرچشمه تفکر پشتیبان اصل «منحنی دوم» یعنی مسیر اصلی این کتاب است».


کتاب «منحنی دوم» در 16 فصل کوتاه با ترجمه محمد صائبی از سوی انتشارات کتاب معنا در 260 صفحه و قیمت 42 هزار تومان به بازار کتاب عرضه شده است.


علاقه‌مندان از طریق این لینک (اینجا) می‌توانند کتاب «منحنی دوم» را تهیه کنند.


انتهای پیام/4028/


انتهای پیام/

ارسال نظر