صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۱۷ - ۰۲ دی ۱۳۹۸

تجربه یک ماجراجویی خطرناک در بازی Gears ۵

قهرمان اصلی بازی Gears ۵، در این بازی وارد ماجراجویی خطرناکی می‌شود تا بتواند جواب سؤال‌های خود را پیدا کند.
کد خبر : 450051

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، پازل بازی Gears ۵، می‌تواند در نهایت به تمامی سوالات کاربر پاسخ دهد و خستگی وی را پس از یک ماجراجویی طولانی در ببرد، اما چطور؟


این موضوعی است که خبرگزاری آنا در ادامه به آن می‌پردازد.



بررسی بازی Gears ۵


بازی Gears of War ۴  شاید همانند نسخه‌های پیشین خود نبود و نتوانست کاربران را جلب کند و از نظر داستانی یک پیش درآمد ساده به‌حساب می‌آمد، اما هنوز مشخصات ناب مجموعه Gears of War را در خود جای داده بود و پس از معرفی بازی Gears ۵، همه مخاطبان و هواداران این بازی بیش‌ازپیش می‌خواستند بدانند تا سرنوشت نسل جدید جنگجویان در دومین نسخه از سه‌گانه دوم به‌کجا می‌رسد.



بازی Gears ۵، جدیدترین نسخه از مجموعه Gears of War، روانه بازار شده است تا مخاطبان را با مارکوس فینیکس، کیتلین دیاز، جیمز فینیکس و دلمونت واکر وارد یک ماجراجویی دیگر کند.


بازی Gears ۵ را می‌توان یک نسخه متفاوت و سرگرم کننده نسبت‌به آن‌چه که تابه‌امروز از این سری تجربه کرده‌اید دانست که مشکلات مخصوص‌به خود را هم دارد.


کیت، قهرمان اصلی بازی Gears ۵، وارد ماجراجویی خطرناکی می‌شود تا جواب سؤال‌های خود را پیدا کند و از این رو یکی از موارد مثبت داستان گیرز ۵، داستان‌سرایی و کنار هم قرار دادن پازل‌های بازی است. در سه‌گانه اول توضیحاتی در مورد نحوه به‌وجود آمدن لوکاست‌ها و اینکه چرا ملکه لوکاست‌ها درواقع یک انسان است، ارائه شد، اما هیچ‌وقت به‌طور دقیق گفته نشد که چرا لوکاست‌ها به‌وجود آمده‌اند.


داستان بازی Gears ۵ و روایت داستانی خاص آن به‌خوبی این موارد را توضیح می‌دهد و درست زمانی‌که حس می‌کنید وارد آخرین نبرد خواهید شد، تیم سازنده شما را در فهرست انتظار برای قسمت ششم قرار می‌دهد، به‌عبارتی دیگر بازی Gears of War ۴، شروع یک اتفاق جدید و به‌وجود آمدن نسل جدید دشمنانی بود که در گذشته به‌ظاهر از بین رفته بودند.


  دلایل رخ دادن این اتفاقات و سرمنشا همه مشکلات در بازی Gears ۵ توضیح داده شده است و ازاین‌رو نبرد اصلی و از بین رفتن Swarm‌ها به Gears ۶ منتقل می‌شود.



بااین‌حال نحوه تمام شدن بازی Gears ۵، اصلا چیزی نیست که جواب سوالات شما را در طول بازی ندهد، بلکه به‌خوبی کیتلین به‌جواب‌هایی که در این مدت به‌دنبال آن بوده است، می‌رسد.


البته باید گفت؛ که کوالیشن می‌توانست با یک اکت اضافه‌تر، داستان بازی را تمام کند، اما به‌نظر می‌رسد برنامه‌های ویژه‌ای از نظر داستانی برای نسخه ششم تدارک دیده‌اند.


مورد بعد که داستان بازی Gears ۵ را خاص جلوه می‌دهد، شخصیت‌پردازی کاراکتر‌های بازی است.


کیتلین نسبت به نسخه چهارم پخته‌تر شده است. درگذشته وی یک دختر احساسی و بی‌منطق بود که تنها می‌خواست مادر خود را پیدا کند، اما در نسخه پنجم، از ابتدا با یک جنگجو روبه‌رو می‌شویم؛ جنگجویی که هنوز کمی احساسی است، اما اتفاقات بازی دست‌به‌دست هم می‌دهند تا بتواند به‌تمام مشکلات چیره شود و آن‌ها را حل کند. در آن سوی میدان جیمز هم وارد داستانی جدید می‌شود و مدام در حال تلاش برای ازبین‌بردن اشتباهی است که در گذشته انجام داده است.


استودیو کوالیشن برای متنوع‌تر کردن گیم‌پلی بازی Gears ۵، از یک محیط جهان باز به‌همراه مأموریت‌های فرعی استفاده کرده است که متاسفانه اصلی‌ترین مشکل گیرز ۵ مأموریت‌های فرعی است. مأموریت‌های فرعی این بازی تنها به پاکسازی یک‌سری محیط مشابه ختم می‌شود و تنوع خاصی ندارند.



بزرگترین مراحل تاریخ فرنچایز گیرز که به ادعای سازندگان ۵۰ برابر بزرگتر از بزرگترین مرحله نسخه چهارم است، تنها شامل محدوده‌های وسیع برفی یا صحرایی است که پوشیده از هیچ بوده و صرفاً می‌توانید با وسیله نقلیه عجیب و جدیدی به نام Skiff (یک جور‌هایی همان اسکی است که در سیاره سرا شخصی‌سازی شده) در سرتاسر آن با سرعت بالا سواری کنید.


مسیر اصلی داستان در این کوهستان‌های پوشیده از برف یا صحرای بی‌آب و علف مشخص است؛ اما بازیکن به دلخواه می‌تواند چند کیلومتری به این طرف و آن طرف سفر کرده و ماموریت‌های جانبی را هم انجام دهد. جایزه این ماموریت‌های جانبی هم صرفاً چند کامپوننت جدید برای جک است و عملاً هیچ تاثیری روی داستان نگذاشته و هیچ دستاوردی هم برای تجهیزات و نحوه مبارزات خود کاراکتر‌های اصلی ندارد.


در جنبه دیگری از ماجرا، بازی Gears ۵ دقیقا همان گیرزی است که تاکنون می‌شناختیم؛ با ورود به هر منطقه همه چیز درهم ریخته و از در و دیوار انواعی از سوارم‌ها (که سابقاً لوکاست بودند) به سمتتان حمله‌ور می‌شوند و هر مسیر مستقیمی با حادثه‌ای مخرب همراه شده و در و دیوار سد راهتان می‌شوند تا مجبور باشید از مسیری جایگزین و خطرناک‌تر از دیگر گزینه‌ها استفاده کنید و هر موقع هم با در بسته‌ای روبرو می‌شوید، باز کردنش به قدری طول می‌کشد که موج جدیدی از سوارم‌ها به استقبالتان بیایند و تا وقتی هم تمام آن‌ها را نکشید، در باز نخواهد شد.


سیستم کنترل کاراکتر اصلی در بازی Gears ۵ نیز تقریبا بدون تغییر مانده؛ دویدن در بازی هنوز به همان سبکی است که در نسخه اول تجربه کردیم، و دیگر هنوز نتوانستم با آن ارتباط برقرار کنم و با قبول اینکه این سیستم دویدن به نوبه خودش نوآورانه و باحال است، اما لزوما فاکتوری که در سال ۲۰۰۶ جذاب بود، در سال ۲۰۱۹ هم دوست‌داشتنی نیست. نه بعد از این همه بازی سوم‌شخص ساختارشکن.



باس فایت‌ها در بازی Gears ۵ به چه شکل هستند؟


اما باس‌فایتها در بازی Gears ۵ طبق اصول روتین این‌عناوین، حین هر مرحله شاهد ظهور چند اسپشیال سوارم هستیم که هر کدام ترفند‌های خاصی برای کشتن دارند، اما در مجموع سرگرم‌کننده و چالش‌برانگیز هستند. اما باس‌فایت‌های اصلی که اغلب غول‌آسا هستند، کمی تعادل درجه سختی بازی را به هم ریخته‌اند.


رفتار آن‌ها به شکل هوشمندانه، اما آزاردهنده‌ای غیرقابل پیش‌بینی است، چرا که به عنوان مثال بازی برای کشتن یکی از آن‌ها روشی را به شما آموزش می‌دهد، اما همان روش ناگاه در لحظاتی جوابگو نیست و غافل‌گیر می‌شوید. همراهی این موضوع با گیم پلی همچنان خشک و سفت بازی باعث می‌شود حتی در درجه‌های سختی نرمال هم پیش از اتمام مرحله حداقل چند باری جانتان را از دست بدهید.


بخش کمپین بازی Gears ۵ جدا از حالت تک‌نفره، به‌صورت مشارکتی تا سقف سه بازیکن هم قابل بازی است و نکته‌ی جالب این است که نفر سوم در نقش جک ظاهر می‌شود و باید پشتیبان تیم خود باشد.


به‌عبارتی اگر در نقش جک قرار بگیرید، دیگر نیازی نیست که کاراکتر‌های اصلی از مهارت‌ها استفاده کنند، بلکه این شما هستید که از آن‌ها در موقعیت‌های مختلف استفاده می‌کنید و حتی می‌توانید در حالت تک‌نفره، بازی را در نقش جک تجربه کنید و یک تجربه متفاوت را کسب کنید.


کمپین بازی Gears ۵ با چهار اکت که هرکدام شامل چند مرحله و مأموریت‌های اصلی و فرعی مختلفی می‌شود، می‌تواند بین ۱۵ الی ۱۸ ساعت شما را سرگرم کند و کوالیشن درکنار بخش کمپین از سه حالت مختلف دیگر هم استفاده کرده تا تجربه‌ی عمیق‌تر و کامل‌تری را ارائه دهد.


اسکیپ (Escape)، اولین حالتی است که شما را مشتاق به‌تجربه می‌کند؛ زیرا برای اولین‌بار است که در سری Gears of War، شاهد یک حالت فرار هستیم.



رامین جوادی، در بازی Gears ۵ توانسته است از تمامی پتانسیل خود برای خلق موسیقی‌های گوش‌نواز استفاده کند و بخش موسیقی Gears ۵ را به یکی از نقاط قوت آن تبدیل کند و نکته جالب اینجا است که بعضی از آهنگ‌ها حس‌وحال «بازی تاج و تخت» را به مخاطب القا می‌کند.


از نظر صداگذاری هم کوالیشن از افکت‌های صوتی بسیار خوبی برای سلاح‌های بازی و دشمنان استفاده کرده است و همچنین در طول انجام مأموریت‌ها و گشت‌وگذار در جهان بازی، شاهد ردو‌بدل شدن دیالوگ‌هایی میان کاراکتر‌ها هستیم که لحظات خوبی را به‌وجود می‌آورد.بازی Gears ۵ دست به تغییراتی زده است که بعضی از آن‌ها خوب واقع شده‌اند و بعضی دیگر نتوانسته‌اند آنطور که باید و شاید خودی نشان دهند اما بااین‌حال جدیدترین نسخه از مجموعه Gears of War می‌تواند لحظات خوبی را برای شما در بخش چندنفره به‌وجود بیاورد و یک داستان درگیر کننده با لحظات غافل‌گیر کننده‌ای را ارائه می‌دهد.



انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر