صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۱ - ۱۰ آذر ۱۳۹۸
سخنگوی شورای شهر تهران مطرح کرد؛

چه عواملی منجر به حذف عنوان شهید از برخی تابلوهای پایتخت شد؟

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران فرسودگی، تخریب و عدم درج توسط پیمانکاران را از عواملی عنوان کرد که منجر به ایجاد شبهه شهیدزدایی از معابر پایتخت شده بود.
کد خبر : 447682

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علی اعطا در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران به ارائه گزارش کمیته بررسی موضوع تابلوهای مزین به نام شهدا پرداخت و اظهار کرد: با طرح بحث انتشار خبر حذف واژه شهید در برخی معابر، حساسیت‌های زیادی در میان شهروندان به‌ویژه خانواده شهدا و مسئولان ایجاد شد و شورای شهر در این راستا تلاش کرد تا با انجام وظیفه نظارتی خود به بررسی این موضوع بپردازد.


وی با بیان اینکه این کمیته با عضویت ۵ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر تهران به بررسی صحت و سقم این موضوع پرداخت، ادامه داد: در نخستین گام سناریوهای مختلفی در راستای انجام مسیر مأموریت مورد توجه قرار گرفت که بر اساس آن، اطلاعات مربوط به تابلوهای مزین به نام شهدا از پیمانکاران نصب تابلوهای معابر دریافت شد.


رئیس کمیته بررسی موضوع تابلوهای مزین به نام شهدا ضمن اشاره به مشارکت‌های مردمی در این راستا و همچنین ستادنیروهای مسلح و سازمان‌های مرتبط با امور ایثار و شهادت، گفت: بخشی از اطلاعات و ارزیابی‌های ما نیز به واسطه گزارش‌های ارائه شده توسط شهروندان با سامانه ۱۳۷ صورت گرفته است.


اعطا افزود: از میان کل معابر مزین به نام شهدا که ۱۵ هزار و ۵۴۲ مورد بوده است، ۱۴ هزار و ۲۸۵ مورد که ۹۲ درصد معابر مزین به نام شهداست، هیچ مشکلی نداشت.


این عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: ۸ درصد معابر کل شهر تهران مسئله‌دار بودند که سه عامل فرسودگی، تخریب و عدم درج توسط پیمانکاران مهمترین مواردی بوده که باعث شبهه شهیدزدایی از معابر پایتخت شده بود.


وی با بیان اینکه برخی‌ها بر این باور هستند که در حذف واژه شهید یک سازماندهی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌ها، سهل‌انگاری‌ها توسط پیمانکاران نیز در طول ۱۰ سال صورت گرفته و به همین دلیل قطعاً نمی‌توانیم بگوییم که این کار سازماندهی شده است.


رئیس کمیته ویژه بررسی موضوع تابلو‌های مزین به نام شهدا با اشاره اینکه مسأله شهدا یک موضوع ملی است و نباید در این زمینه به‌دنبال سیاسی‌کاری باشیم، گفت: مجموعه مدیریت شهری در هیچ دوره‌ای شهدا را فراموش نخواهند کرد.


انتهای پیام/4105/4110/


انتهای پیام/

ارسال نظر