صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

طرح رتبه‌بندی کسب‌وکارهای الکترونیکی اجرا می‌شود

مدیر اجرایی نماد الکترونیکی (ای نماد) مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از اجرای طرح رتبه‌بندی کسب‌وکارهای الکترونیکی خبر داد.
کد خبر : 442543

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از شاتا، مدیر اجرایی نماد الکترونیکی (ای نماد) مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از اجرای طرح رتبه‌بندی کسب‌وکارهای الکترونیکی خبر داد.


فردوس حاتمی با اعلام این خبر گفت: مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در راستای انجام مأموریت‌های خود در حوزه ساماندهی و رتبه‌بندی کسب‌وکارهای الکترونیکی با هدف فرهنگ‌سازی و کمک به ارتقای کیفیت فضای تجارت الکترونیکی کشور و حمایت از حقوق فعالان این حوزه به‌ویژه مصرف‌کنندگان و خریداران، اقدام به رتبه‌بندی این کسب‌وکارها نموده است.


وی در ادامه افزود رتبه‌بندی کسب‌وکارها در فاز اول بر اساس شاخص‌های سوابق عملکرد و توانایی مالی انجام شده است و صاحبان کسب‌وکارها از امتیازات کسب شده خودآگاه هستند.


حاتمی اظهار کرد: هم‏چنین، در حال حاضر پروفایل نماد اعتماد الکترونیکی به‌روزرسانی شده و این امتیازات به زودی برای اطلاع مصرف‌کننده از طریق این پروفایل منتشر خواهد شد.


وی درباره رتبه‌بندی کسب‌وکارهای الکترونیکی افزود: چگونگی پاسخگویی به شکایات از اهمیت زیادی برخوردار است، این اطلاعات به خریدار این امکان را می‌دهد تا از میزان مسئولیت‏پذیری صاحب امتیاز کسب‌وکار در پاسخگویی به شکایات آگاه شوند.


مدیر اجرایی نماد الکترونیکی (ای نماد) مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: تعداد شکایات به تنهایی در امتیاز رتبه‌بندی تأثیر ندارد، بلکه شیوه پاسخگویی به شکایات تعیین‌کننده امتیاز است .


حاتمی در ادامه توضیح داد: در صورتی که صاحب امتیاز کسب‌وکار نسبت به شکایت‌هایی که از سوی خریداران مطرح می‌شود پاسخگو نباشند یا در پاسخگویی تأخیر داشته باشند، امتیاز منفی برای آن‌ها محسوب می‌شود و امتیازات دریافتی از طریق پروفایل به اطلاع خریداران و مصرف‌کنندگان خواهد رسید.


وی در ادامه گفت: یکی دیگر از برنامه‌هایی که در دستور کار مرکز توسعه تجارت الکترونیکی برای بهبود و ساماندهی کسب‌وکارهای الکترونیکی، قرار دارد طرح سند باکس است.


مدیر اجرایی نماد الکترونیکی (ای نماد) مرکز توسعه تجارت الکترونیکی افزود: بسیاری از کسب‌وکارهای نوپا، پیش از ورود به مرحله رشد در چرخه حیات خود از بین می‌روند و این کسب‌وکارها می‌توانند با شرایط ساده‌تر نماد اعتماد الکترونیکی خود را دریافت کنند.


وی اظهار داشت: این طرح به مراجعه‌کننده این امکان را می‌دهد تا به‌طور آزمایشی و با محدودیت تراکنش کسب‌وکار خود را شروع کنند.


حاتمی همچنین در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده برای سرعت بخشیدن به زمان صدور نماد الکترونیکی از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیک گفت: در همین راستا فرایند صدور نماد در حال تغییر و بهبود است .


این مدیر اجرایی بیان کرد: در طرح سیستمی شدن فرآیند ارزیابی و اعطای نماد، مجوزها از طریق وب‌سرویس از سازمان مجوز دهنده استعلام خواهد شد. با این تغییر مدت زمان ارزیابی و اعطای نماد به یک روز کاهش خواهد یافت.


وی در ادامه به ضرورت آشنایی افراد با نحوه خرید در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: پیش از خرید لازم است شناخت کافی از کسب‌وکار وجود داشته باشد، اطلاعات لازم از صاحب امتیاز کسب‌وکار در پروفایل نماد قابل مشاهده است.


گفتنی است تا کنون 55 هزار نماد اعتماد الکترونیکی اعطا شده است


انتهای پیام/

ارسال نظر