صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۳۹ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۸
پورابراهیمی:

اکنون کشور در بهترین شرایط برای اصلاح ساختار اقتصادی و بودجه بدون نفت است

اکنون کشور در بهترین شرایط برای جراحی و اصلاح ساختار اقتصادی و بودجه بدون نفت است.
کد خبر : 416170

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمدرضا پورابراهیمی در سومین نشست سراسری معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در سالن استاد حبیبی واحد علوم و تحقیقات این دانشگاه گفت: اتفاقاتی که در طول این چهار دهه رخ داده و تحریم‌های که اخیراً نیز شدت یافته باید با جزئیات بررسی شود. با درنظر گرفتن عوامل بیرونی و چه عوامل تحریمی، شاهد این هستیم که اغلب نواقص ساختاری موجب عقب افتادگی اقتصادی شده است.


وی افزود: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری وابستگی بودجه عمومی به نفت یکی از این آسیب‌هایی است که موجب تقلیل اقتصاد شده است. کاهش سهم دولت از اقتصاد نیز می‌تواند راهگشای مطلوبی برای ارتقا و نجات اقتصاد کشور باشد. باید توجه کرد که چه اقداماتی انجام شده و چه کارهایی باید انجام بگیرد که اصلاح ساختار اقتصادی در صدر مطالبات رهبری معظم در بیانیه گام دوم است. 


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اکنون کشور در بهترین شرایط برای اصلاح و جراحی ساختار اقتصادی و بودجه بدون نفت است؛ همچنین جلوگیری از فرار مالیاتی و نشت مالیاتی در کشور لازم بازنگری است که اکنون بهترين فرصت برای انجام این کار است.


پورابراهیمی اظهار کرد: تمام تلاش آمریکا از نیمه دوم سال 96 براندازی اقتصادی بوده که سیاست‌های غلط دولت در حوزه ارزی در داخل کشور موجب طمع بیشتری آمریکا برای ایجاد تنش‌های سنگین اقتصادی در کشور شد. علیرغم همه این موضوعات غرب اکنون به این نتیجه رسیده است ظرفیت‌های اقتصاد ایران بیش از این بحران‌ها است که این حاکی از تدابیر رهبری است.


وی بیان کرد: مسیر ایمن‌سازی اقتصاد ایران از تحریم‌های سنگین آمریکا، موجب نگرانی‌ ایالات متحده از ناکارآمدی تحریم شده‌اند. اکنون ایران باید ظرفیت‌های فنی خود را برای استفاده از سوئیفت و بستر جدید پیام‌رسان روسی آمده کرده و ارز جهان‌شمول را با مشارکت چین و سایر کشورها از رده خارج کند.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تغییر رفتار دولت متناسب با سیاست‌های کلان نظام راه‌حل و راهگشای شرایط فعلی خواهد شد. انتظار براین است که دولت‌مردان برای پیروزی در این جنگ با این عقبه اقتداری جمهوری اسلامی ایران و تجربه گذشته دیگر طرف «مذاکره» نروند، جای تعجب است که دولتی‌ها حتی از گذشته نیز عبرت‌آموزی نمی‌کنند. این مسیر حرکت قابل استمرار نیست و دولت نباید حتی نیم‌نگاهی هم به غرب داشته باشد تا به پیروزی برسیم.


پورابراهیمی خاطرنشان کرد: مسیری که جمهوری اسلامی از آن عبور کرده مسیری امیدوار کننده است، ولی انتقاداتی هم به دولت وارد است که باید به معنای واقعی تدبیر شود، تنها راه اصلاح اقتصادی، شفاف‌سازی اقتصادی در حوزه بنگاه‌های اقتصادی و اشخاص است.


انتهای پیام/4116/


انتهای پیام/

ارسال نظر