صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۰۷ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۸

کاهش خدمات اتوبوسرانی در غرب تهران به بهانه کمبود مسافر!

در صورتی‌که شهرداری تهران از کمبود اتوبوس در ناوگان‌های خود رنج می‌برد به‌جای تعطیل کردن خطوط، می‌تواند از اتوبوس‌های خود در برخی از خطوط خود که بعضاً با وجود کم بودن مسافر چند اتوبوس پشت سرهم در یک خط تردد می‌کند، استفاده کند.
کد خبر : 413775

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران همواره به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین اشکال حمل و نقل عمومی در حال فعالیت بوده و حتی با توسعه مترو بنا به اذعان مدیریت شهری تبدیل به یک نوع مُد مکمل شناخته می‌شود.


این موضوع بر همگان آشکار است که توسعه و توجه به حمل و نقل عمومی به‌واسطه کاهش استفاده از خودروی شخصی هم به کاهش ترافیک منجر شده و هم به کاهش آلودگی هوا کمک می‌کند، این موضوع گواهی بر مدعای شهردار تهران است که 40 درصد آلودگی هوای شهر تهران را ناشی از خودروهای شخصی عنوان می‌کند.


علی‌رغم اهمیت اتوبوس در حمل و نقل درون‌شهری، شرکت واحد اتوبوسرانی به‌طور نامحسوس اقدام به‌دنبال حذف یکی از خطوط خود در منطقه 5 شهرداری تهران کرده است.


خط اتوبوسرانی مترو صادقیه- باغ فیض که در مسیر مبدأ تا مقصد از خیابان‌ها و معابر پرترددی همچون باغ فیض، خیابان اشرفی اصفهانی، خیابان اباذر، خیابان باهنر،  اتوبان حکیم و خیابان آیت‌الله کاشانی می‌گذرد به عنوان یکی از خطوط مطرحی است که کاهش بار ترافیکی منطقه را به دوش می‌کشد ولی به دلایلی قرار است این خط تعطیل شود.


بنا بر مشاهدات میدانی مشخص شد چند وقتی است که سرفاصله حرکتی اتوبوسرانی با تأخیر صورت می‌گیرد ضمن آنکه تابلوی ایستگاه و عنوان خط در محل پایانه هم حذف شده است؛ به‌نظر می‌رسد این موارد علامتی برای حذف این خط از نقشه اتوبوسرانی تهران است و صحبت‌های یکی از مسئولان این پایانه مبنی بر اینکه قرار است این خط جمع‌آوری شود دلیل این مدعاست.




اگرچه این خط در زمان‌هایی با کاهش محسوس مسافر همراه است ولی به‌واسطه ساخت‌وسازهای غیرمتعارف مسکونی و تجاری در این منطقه و افزایش جمعیت ساکن در آن، قطعاً استفاده از خودروی شخصی برای تردد افزایش خواهد یافت؛ همچنین به دلیل نزدیکی این محدوده به متروی صادقیه تردد خودروهای شخصی و پارک خودرو در این محدوده منجر به تبدیل وضعیتی خواهد شد که نارضایتی عمومی و ساکنین این منطقه را به وجود می‌آورد. 


به‌نظر می‌رسد شرکت واحد اتوبوسرانی تهران به‌جای کاهش سطح خدمات خود، با مدیریتی یکپارچه و استفاده بهینه از منابع  موجود می‌تواند هر روز بیش از پیش در راستای ارائه خدمات به شهروندان تهرانی فعالیت کند.


لازم به ذکر است درصورتی‌که شهرداری تهران از کمبود اتوبوس در ناوگان‌ خود رنج می‌برد به جای تعطیل کردن خطوط، می‌تواند از اتوبوس‌های خود در برخی از خطوط خود که بعضاً با وجود کم بودن مسافر چند اتوبوس پشت سرهم در یک خط تردد می‌کند، استفاده کند.


انتهای پیام/4105/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر