فناوری تشخیص چهره احساس ترس را شناسایی میکند
به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانشبنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از وایرد، سرویس تشخیص چهره آمازون کاربردهای زیادی دارد اما انتقادهای زیادی نیز به آن میشود. این کمپانی به دلیل دقت سیستم تشخیص چهره و قوانین نهچندان سختگیرانه آن در مرکز تلاطمهای سیاسی قرار گرفته است.
سرویس تشخیص چهره آمازون «رکگنیشن» نام دارد و این اطلاعات را بهراحتی در اختیار مشتریان خاصی از جمله پلیس قرار میدهد. این سرویس میتواند جنسیت اشخاص را نیز تشخیص دهد. چندی پیش در مطالعهای اعلام شد که سرویس تشخیص چهره آمازون عملکرد ضعیفی در خصوص تشخیص چهره و جنسیت افراد با رنگ پوست تیرهتر دارد.
حال آمازون اعلام کرده که عملکرد این سیستم بهبود یافته و دقیقتر شده است. سرویس تشخیص چهره آمازون میتواند احساسات افراد را نیز براساس حالات چهره آنها تشخیص دهد.
تا پیش از این رکگنیشن قادر بود هفت احساس از جمله خوشحالی، غم، عصبانیت، شگفتی، آرامش، گیجی و چندش را در چهره افراد شناسایی کند. دوشنبه گذشته نیز اعلام شد که این سرویس میتواند احساس ترس را نیز در چهره افراد تشخیص دهد.
آمازون نخستین کمپانی نیست که ادعا میکند الگوریتمهایش قادر به تشخیص احساسات از چهره افراد است. مایکروسافت نیز از سال 2015 ادعا میکند که الگوریتمی توسعه داده که قادر به تشخیص احساسات است. گوگل نیز از سال 2016 وارد این رقابت شده و سرویش تشخیص چهره و احساسات خود را توسعه داده است.
انتهای پیام/4107/4021/
انتهای پیام/