نسیهای که نقد نمیشود/ بلیت خبرنگاری در اتوبوس BRT کار نمیکند!
به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در ایام منتهی به روز خبرنگار وعدههای تسهیلاتی معاونت حمل و نقل شهرداری تهران برای خبرنگاران همچنان بهطور کامل محقق نشده است.
ناهماهنگی مدیریت شهری در ارائه کارت بلیت یکساله خبرنگاری تمامی ندارد؛ از زمان دریافت پیامک آماده بودن کارت بلیت مترو خبرنگاری، سامانه پیامکی که برای مشخص کردن نوع دریافت و ایستگاه مدنظر برای دریافت کارت بلیتها مشخص شده بود از همان زمان اعلام آن بهواسطه مراجعات پیاپی دچار اختلال شد، پس از چندی با کاهش مراجعه خبرنگاران خود به خود این مشکل رفع شد.
اما مشکل بعدی این بود که پس از انتخاب ایستگاهها و مراجعه به ایستگاههای مترو، از سوی مسئولین ذیربط اعلام شد که این پیامک صرفاً از سوی شهرداری تهران ارسال شده و کارتی برای توزیع به ایستگاهها داده نشده است.
این ناهماهنگی همچنان ادامه داشت تا اینکه بالاخره ایستگاههای محل دریافت کارت بلیتهای خبرنگاری براساس پیامکهای ارسالی کارتهای بلیت را دریافت کردند ولی مشکل بعدی از اینجا آغاز شد که وقتی برای استفاده از کارت بلیت به گیتهای ایستگاههای مترو مراجعه میشود گیتها خطای مسدود بودن کارت و یا قرار داشتن کارت در لیست سیاه را به شما اعلام میکرد. (بیشتر بخوانید)
حال مشکل استفاده از کارت بلیتها از مترو به اتوبوسهای شرکت واحد رسید.
این درحالی است که کارت بلیتهای خبرنگاری قابلیت استفاده در اتوبوسهای BRT را ندارند و در صورت استفاده خطا میدهد.
با پیگیریهای انجام شده مشخص شد کارتهای بلیت خبرنگاری بهدلیل اینکه مبلغ شارژ آن بالاتر از حد متعارف است قابلیت استفاده ندارد.
البته شرکت اتوبوسرانی شهرداری تهران اعلام کرد این ایراد مربوط به سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران است و رفع این مشکل در دستور کار این سازمان قرار دارد که در چند روز آینده این مشکل حل میشود.
با وجودیکه حدود یکماه از توزیع کارت بلیتهای خبرنگاری میگذرد ولی همچنان زیرساختهای استفاده از آن بهطور کامل نیازهای رفت و آمد خبرنگاران را با استفاده از حمل و نقل عمومی فراهم نکرده است.
شهرداری تهران اگر تلاش دارد در راستای رفع برخی از مشکلات اقشار خاص اقدامی انجام دهد پیش از طرح آن، زیرساختهای لازم را برای تحقق آن فراهم کند.
ناهماهنگی و کمکاری شهرداری تهران در موضوع کارت بلیت در قبال قشری از جامعه خود را نشان داده که مسئول پیگیری مسائل و مشکلات جامعه است و اگر عملکرد مدیریت شهری در قبال خبرنگاران همچون سایر فعالیتها و کارویژههای شهرداری در اداره شهر باشد باید خدا به داد مردم برسد.
انتهای پیام/4105/پ
انتهای پیام/