شنبه  26  مرداد  1398
دوشنبه , 31 تیر 1398 ساعت 10:46

آنچه به جایی نرسد فریاد است؛

اندر احوالات تسهیلات معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برای اقشار خاص

شهرداری تهران به تسهیلاتی که به اقشار خاص ارائه می‌دهد چندان توجهی نکرده و گویی به آنها صدقه می‌دهد زیرا کمترین برنامه‌ریزی در اجرای برنامه‌هایش در این راستا دیده نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، بالاخره پس وعده و وعیدهای فراوان بالاخره موضوع کارت بلیت‌های مترو و طرح ترافیک خبرنگاری به مرحله اجرایی رسید ولی به‌نظر می‌رسد ساز و کارها و زیرساخت‌های لازم آن از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برای ارائه خدمات مناسب فراهم نشده بود.

از زمان دریافت پیامک آماده بودن کارت بلیت مترو خبرنگاری، سامانه پیامکی که برای مشخص کردن نوع دریافت و ایستگاه مدنظر برای دریافت کارت بلیت‌ها مشخص شده بود از همان زمان اعلام آن به‌واسطه مراجعات پیاپی دچار اختلال شد، پس از چندی با کاهش پاسخ خبرنگاران خود به خود این مشکل رفع شد.

اما مشکل بعدی این بود که پس از انتخاب ایستگاه‌ها و مراجعه به ایستگاه‌های مترو، از سوی مسئولین ذیربط اعلام شد که این پیامک صرفاً از سوی شهرداری تهران ارسال شده و کارتی برای توزیع به ایستگاه‌ها داده نشده است.

این ناهماهنگی همچنان ادامه داشت تا این‌که بالاخره ایستگاه‌های محل دریافت کارت بلیت‌های خبرنگاری براساس پیامک‌های ارسالی کارت‌های بلیت را دریافت کردند ولی مشکل بعدی از اینجا آغاز شد که وقتی برای استفاده از کارت بلیت به گیت‌های ایستگاه‌های مترو مراجعه می‌شود گیت‌ها خطای مسدود بودن کارت و یا قرار داشتن کارت در لیست سیاه را به شما اعلام می‌کرد.

دریافت طرح ترافیک خبرنگاری نیز چندان فرآیند راحتی نداشت زیرا پس از تأیید و ارسال پیامک احراز صلاحیت برای دریافت طرح ترافیک، برخی از خبرنگاران با این مشکل مواجه شدند که در زمانی‌که حساب کاربری‌شان در سامانه «تهران من» دارای شارژ اولیه بود تعرفه خبرنگاری برای آنها محاسبه می‌شد ولی با تمام شدن شارژ اولیه تعرفه عادی برای آنها به نمایش در می‌آمد که با پیگیری‌های انجام شده مشخص شد کسانی‌که اعتبارشان به اتمام می‌رسید نرخ عادی برای آنها منظور می‌شد و در صورت شارژ مجدد پس از دو الی سه هفته پول به حساب کاربری باز می‌گردد.

البته هنوز زمان اعلام شده به اتمام نرسیده تا متوجه شویم مشکلات جدیدی رخ خواهد داد یا خیر ولی این ناهماهنگی و سردرگمی برای حوزه مدیریت شهری پذیرفته شده نیست.

به‌نظر شهرداری تهران گمان می‌کند به‌واسطه تسهیلاتی که برای اقشار خاص ارائه می‌دهد دارد به آنها صدقه می‌دهد که این‌چنین برنامه‌ریزی نشده و بدون اطلاع‌رسانی کافی مراجعین خود را به اصطلاح قلاب‌سنگ می‌کند.

آنچه در این میان قابل توجه است این است که این اتفاق برای قشری از جامعه رخ داده که خود پیگیر حل مسائل و مشکلات جامعه است و معلوم نیست در صورتی‌که این مشکل برای سایر اقشار جامعه که بعضاً از توان جسمی کافی برای پیگیری مشکلاتشان برخوردار نیستند اتفاق بیفتد چه وضعی خواهد داشت.

شایسته است مدیریت شهری به جز گِلِه و شکایت از شهروندان برای رعایت قانون و ضوابطی که برای آنها مشخص می‌کند خود نیز زیرساخت‌های لازم را برای ارائه خدمات فراهم کند تا مراجعینی که بعضاً ممکن است از توان کافی برای پیگیری تسهیلاتی که شهرداری تهران به‌عنوان مسئولیت اجتماعی خود ارائه می‌دهد برخوردار نیستند، دچار مشکل و سردرگمی نشود.

انتهای پیام/4105/
 

http://ana.ir/i/406101
نسیه‌ای که نقد نمی‌شود/ بلیت خبرنگاری در اتوبوس BRT کار نمی‌کند!

نسیه‌ای که نقد نمی‌شود/ بلیت خبرنگاری در اتوبوس BRT کار نمی‌کند!

عدم توجه به جلو مهمترین عامل در بروز تصادفات برون‌شهری است/ ترافیک سنگین در چالوس

عدم توجه به جلو مهمترین عامل در بروز تصادفات برون‌شهری است/ ترافیک سنگین در چالوس

شهرداری تهران باید یک‌سوم بودجه خود را صرف حمل و نقل عمومی کند

شهرداری تهران باید یک‌سوم بودجه خود را صرف حمل و نقل عمومی کند

پرحجم بودن بار ترافیکی در ورودی‌های پایتخت/ ترافیک در محور هراز نیمه‌سنگین است

پرحجم بودن بار ترافیکی در ورودی‌های پایتخت/ ترافیک در محور هراز نیمه‌سنگین است

4 رام قطار تا پایان مرداد به ناوگان متروی تهران می‌پیوندد

4 رام قطار تا پایان مرداد به ناوگان متروی تهران می‌پیوندد

احداث رمپ‌ در ایستگاه‌های خط 6 مترو برای تردد افراد کم‌توان و معلولان

احداث رمپ‌ در ایستگاه‌های خط 6 مترو برای تردد افراد کم‌توان و معلولان

احتمال ثبت‌نام مجدد خبرنگاران محروم‌شده از طرح ترافیک برای دریافت کارت بلیت

احتمال ثبت‌نام مجدد خبرنگاران محروم‌شده از طرح ترافیک برای دریافت کارت بلیت

زمان دریافت کارت بلیت خبرنگاری از این هفته اعلام خواهد شد

زمان دریافت کارت بلیت خبرنگاری از این هفته اعلام خواهد شد

هزینه تردد خبرنگاران در طرح ترافیک روزانه 1200 تا 4100 تومان است

هزینه تردد خبرنگاران در طرح ترافیک روزانه 1200 تا 4100 تومان است

اعتبار کارت بلیت مترو خبرنگاری از زمان توزیع یک‌سال است

اعتبار کارت بلیت مترو خبرنگاری از زمان توزیع یک‌سال است

کاهش 180 سهمیه طرح ترافیک رسانه‌های دولتی و نهادهای وابسته

کاهش 180 سهمیه طرح ترافیک رسانه‌های دولتی و نهادهای وابسته

31/04/1398 10:55:45 ق.ظ
ممنون که این موضوع را پیگیری کردید بسیاری از خبرنگاران با این مسئله درگیرند

کمیسیون امنیت ملی در حال بررسی اقدام متقابل با رفتارهای اخیر ترامپ علیه ایران است

کنجاله کلزا به‌جای کنجاله سویا به جیره طیور وارد خواهد شد

استقبال ویژه رئیس‌جمهور آلمان از سفیر جدید ایران

فراخوان وزیر صمت برای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد همدان

گسترش روابط اقتصادی و همکاری‌های بانکی ایران و غنا

ظریف عازم کویت شد

95 درصد پتانسیل آب‌ زیرزمینی کشور در دشت‌های ممنوعه است/ تعداد دشت‌های ممنوعه همچنان در حال افزایش است

آمریکا جنگنده‌ اف-۱۶ به تایوان می‌فروشد

۲۶امین نشست گفتگوهای سیاسی ایران و ژاپن برگزار شد

وزیر کشور: مرز خسروی باز شد/ نیازی به روادید نیست

وزیر اطلاعات: باید هوشیارانه جلوی نفوذ دشمنان در دانشگاه‌ها را بگیریم

نظام بانکی نقدینگی موردنیاز واحدهای تولیدی را تأمین می‌کند

پیش‌تولید فصل جدید خندوانه آغاز شده است

آیا دانشگاه آزاد اسلامی خوابگاه دانشجویی دارد؟

ماجرای فرار مدیرعامل پگاه به کانادا چیست؟+فیلم

شهرداری‌ها از ابزار لازم برای توسعه مسکن استیجاری برخوردار هستند

مردم را با ارزش‌های فرهنگی شهر تهران آشتی می‌دهیم

شهرداری تهران برای حفظ نام استاد انتظامی تلاش می‌کند

کافه عیدانه در فرهنگسرای ابن‌سینا برگزار می‌شود

رونمایی از سردیس و تابلوی استاد عزت‌الله انتظامی/ حق‌شناس: خانه موزه استاد انتظامی بازسازی می‌شود

تحقق 83 درصدی درآمدهای پایدار منطقه شرق تهران از ابتدای سال جاری

وقتی یک‌طرفه کردن خیابانی در تهران به تحریم‌ها ربط داده می‌شود!

آیین پیمان برادری « آئینه با آئینه » در مساجد منتخب برگزار می‌شود

شب شعر آیینی «غزل ارادت» در فرهنگسرای ابن سینا برگزار می‌شود

54 درصد ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران فرسوده است/ جابجایی 2 میلیون مسافر در روز

چالش‌های تردد شبانه اتوبوس‌های شرکت واحد تهران/ شلوغی خط یک BRT در دل شب!

پروژه پارک حشرات غول‌پیکر در شمال تهران کوه‌تراشی نیست

ورود 28 واگن به خطوط ریلی تهران از اوایل شهریورماه/ به‌زودی توسعه خطوط 8، 9 و 10 مترو را آغاز می‌کنیم

حذف یک‌باره چمن از فضای سبز شهر تهران امکان‌پذیر نیست

اختصاص بودجه 10 میلیارد تومانی توسط شهرداری تهران برای اربعین 98

هیچ شکایتی از عملکرد مراکز عرضه بهداشتی دام نداشتیم

دستفروشان مستحق در روز‌بازارها به‌کار گرفته می‌شوند

سال گذشته 112 هزار زائر خارجی از مرزهای ایران راهی زیارت اربعین شدند

جایگاه‌های عرضه بهداشتی دام سم‌پاشی می‌شوند/ عرضه 30 هزار دام سبک

12 هزار موتورسیکلت دودزا در انتظار شماره‌گذاری/ شرکت‌های موتورسازی مانع کاهش آلودگی هوا هستند