صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۱۰ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
سرپرست آموزش و پرورش:

نتایج کنکور 98 عدم تعادل در آموزش‌ و پرورش را نشان می‌دهد

سرپرست آموزش و پرورش گفت: نتایج کنکور 98 عدم تقارن و تعادل را در آموزش‌ و پرورش نشان می‌دهد.
کد خبر : 407018

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از آموزش ‌و پرورش، سید جواد حسینی در آیین تجلیل از رتبه‌های برتر کنکور سراسری سال ٩٨ که در باشگاه فرهنگیان تهران برگزار شد، بابیان اینکه نفرات اول تا دهم بودن علل موفقیت نیست اما افتخار آموزش‌ و پرورش است، گفت: زمانی که مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بودم در یک سال با اعلام نتایج کنکور هیچ دانش‌آموزی از خراسان در چنین لیستی نبود اما در آن سال رتبه کنکور استان دو رتبه ارتقا یافته بود‌.


وی خاطرنشان کرد: میانگین رتبه استان‌ها در مجموعه کنکور مهم است که به مدیریت آموزش و پرورش ارتباط خواهد داشت زیر رتبه‌های اول کنکور مبتنی بر استعدادها است


حسینی تصریح کرد: امسال در المپیادهای جهانی افتخاراتی کسب کرده‌ایم و همچنین به سمت برگزاری المپیاد علوم انسانی، المپیاد جغرافیا و ادبی در سال ۹۹خواهیم رفت و المپیاد سلول‌های بنیادین و پزشکی بازساختی را با پیشنهاد ایران به سمت المپیاد جهانی هدایت می‌کنیم.


سرپرست وزارت آموزش ‌و پرورش با اشاره به تحلیل رتبه‌های کنکور اظهار کرد: نتایج کنکور عدم تقارن و تعادل را در آموزش‌ و پرورش نشان می‌دهد؛ در رتبه‌های تک رقمی امسال تهران با ۴۶درصد، آذربایجان شرقی و فارس ۱۰درصد، اصفهان ۷درصد، خراسان رضوی و خوزستان۹درصد رتبه‌های زیر ۱۰را کسب کرده‌اند.


وی در ادامه اضافه کرد: میانگین نمرات قبولی استان‌ها در کنکور سال گذشته در تهران رتبه ۷، آذربایجان شرقی ۱۴، فارس ۲۱، اصفهان ۳، یزد یک، خوزستان ۲۰ بوده است. این موضوع نوعی عدم توازن موفقیت دانش‌آموزان در کنکور و در پهنه استانی و جغرافیایی را نشان می‌دهد.


سرپرست وزارت آموزش ‌و پرورش با بیان این سؤال که آیا ما به‌عنوان برنامه‌ریزان، عدالت آموزشی را به‌خوبی برقرار کرده‌ایم، گفت: بیش از۸۹ درصد قبولی‌های کنکور به ۵ تا ۶ استان اختصاص دارد و ۲۰ درصد رشته‌ها به بقیه استان‌ها اختصاص پیدا می‌کند.


وی افزود: در این زمینه باید نگاه عدالت آموزشی را پررنگ کنیم و طرحی با تقسیم‌بندی استان‌ها، مناطق، مدارس و دانش آموزان به دو بخش قابل‌توجه و لازم التوجه با رویکرد عدالت ترجیحی آموزشی خواهیم داشت چراکه ۳۰درصد دانش آموزان در مناطق محروم هستند.


سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش درباره عدم توازن و تعادل مدارس کشور گفت: تنها کشوری هستیم که ۲۴ نوع مدرسه داریم که این موضوع به هدر رفت منابع، کاهش بهره‌وری و شکاف عدالت آموزشی منجر می‌شود بنابراین طرح ساماندهی مدارس را در دستور کار داریم تا تعلیم و تربیت تمام ساحتی ایجاد شود و تنوع مدارس کاهش یابد.


حسینی خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد موفقیت‌های کنکور و المپیادها در ۲۰ درصد مدارس تحقق می‌یابد. عدم تقارن جغرافیایی، مدرسه‌ای و رشته‌ای داریم که عدم هدایت تحصیلی و عدم توازن هرم شغلی را ایجاد می‌کند بنابراین به‌طورجدی، فرایند توسعه متوازن رشته‌ای و هدایت تحصیلی را مدنظر خواهیم داشت.


سرپرست وزارت آموزش ‌و پرورش با اشاره به هدایت تحصیلی دانش‌آموزان، اظهار کرد: 57 درصد شرکت‌کنندگان کنکور در رشته تجربی هستند درحالی‌که 25،5 درصد کل قبول‌ شدگان از رشته تجربی هستند که این آمار نشان می‌دهد دانش‌آموزان با عدم هدایت تحصیلی صحیح در مدارس مواجه و در ادامه با عدم توازن هرم شغلی روبه‌رو می‌شوند و در کنکور ضرر می‌کنند.


انتهای پیام/4076/


انتهای پیام/

برچسب ها: سید جواد حسینی
ارسال نظر