صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۵۶ - ۲۵ تير ۱۳۹۸

معاون وزیر آموزش و پرورش: مهم‌ترین کارکرد پرسش مهر جریان‌سازی فرهنگی است

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: خلق آثار فرهنگی و هنری برای جریان‌سازی فرهنگی و جلب مشارکت همه‌جانبه، مهم‌ترین کارکرد پرسش مهر است.
کد خبر : 404845

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علیرضا کاظمی صبح امروز در نوزدهمین کنگره ملی پرسش مهر ریاست جمهوری که در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، گفت: هیچ کشوری بدون توجه به تعلیم و تربیت، آینده روشن و ویژه‌ای نخواهد داشت و پرسش مهر نشانه‌ای برای نشان دادن جایگاه تعلیم و تربیت و نقش دانش‌آموزان و معلمان برای ساختن ایران است.


وی افزود: پرسش مهر بهترین وسیله برای توسعه فرهنگی و نهادینه کردن آداب و اخلاق و مهارت در نسل آینده‌سازان کشور است.


معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: قطار فرهنگی پرسش مهر امروز به ایستگاه نوزدهم رسید و طلایه‌داران این حرکت مورد تقدیر مسئولان کشور قرار می‌گیرند.


رئیس ستاد اجرایی کنگره نوزدهمین پرسش مهر افزود: این جریان فرهنگی از چند جهت نسبت به سایر موارد مورد اهمیت است. نخست آنکه رئیس جمهور در فضای آموزش و پرورش و ایجاد تفکر، خلاقیت، بسط و نشر روحیه پرسشگری و جلب توجه به این فضای سرنوشت‌ساز حضور دارد و دوم آنکه طرح مسائل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی به یک جریان فرهنگی و گفتمان می‌انجامد.


کاظمی اضافه کرد: خلق آثار فرهنگی و هنری برای جریان‌سازی فرهنگی و جلب مشارکت همه‌جانبه، مهم‌ترین کارکرد پرسش مهر است.


وی یادآور شد: نوزدهمین دوره پرسش مهر بر روی مسائل مهم روز در روز اول مهر با حضور رئیس جمهور آغاز شد. وی از دانش‌آموزان پرسید در سال گذشته چه مهارت‌هایی را در مدرسه آموختید و چه انتظاراتی را دارید و دانش‌آموزان با توجه به این سؤال پاسخ دادند که چه مهارت‌هایی برای آنها مفید و چه کسانی به آنها کمک کردند.


معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: معاونت فرهنگی و پژوهشی با همکاری همه معاونان، مدیران کل، معاونان پرورشی و مربیان سختکوش برای برگزاری این کنگره شروع به کار کردند. این جشنواره در چهار سطح ابتدایی در هفت رشته، متوسطه اول 16 رشته، متوسطه دوم 16 رشته و معلمان 15 رشته طراحی کرده که حدود 2 میلیون و 221 هزار و 739 اثر به دبیرخانه این کنگره ارسال شد.


کاظمی اضافه کرد: در بخش فرهنگی 380 اثر ارسال شده، در بخش هنری یک میلیون و 841 اثر به دبیرخانه ارسال شد و در نهایت 251 اثر انتخاب و مورد قدردانی قرار گرفت.


انتهای پیام/4087/


انتهای پیام/

ارسال نظر