صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۴ - ۲۳ تير ۱۳۹۸
سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش:

معلمان باید حق انتخاب مدیر مدرسه را داشته باشند

سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: در مدرسه‌محوری باید معلمان حق انتخاب مدیر مدرسه را داشته و مدیر اختیار تأمین نیروی انسانی را داشته و با مشارکت معلمان مدرسه را اداره کند.
کد خبر : 404382

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از آموزش و پرورش، سید جواد حسینی گفت: برخی از پروژه‌ها و طرح‌ها اثربخشی زیادی دارد که یکی از آن‌ها اردوی زیارت اولی‌ها است لذا با توجه به تمرکز سیاست‌های آستان قدس رضوی بر چنین اردوها و اموری، معاونت پرورشی و فرهنگی پیگیری این اردوها را به شکل مطلوبی انجام دهد.


وی با اشاره به برگزاری نوزدهمین کنگره پرسش مهر ریاست‌جمهوری، افزود: کنگره پرسش مهر فرصت خوبی برای طرح مسائل آموزش و پرورش است.


سرپرست وزارت آموزش و پرورش در ادامه اضافه کرد: بسیاری از مصارف قابلیت کوچک‌سازی در راستای تأمین منابع سازمان را دارند لذا سازمان توسعه مشارکت‌های مردمی نظامنامه تعامل آموزش و پرورش با سایر دستگاه‌های دولتی و عمومی را تهیه و تدوین کند.


حسینی خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی ما تحول و کیفیت‌بخشی به‌نظام تعلیم و تربیت است.


وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی در آموزش و پرورش باید با امید همراه باشد، گفت: باید کارهای خوب حاکمیت و دولت به مردم انتقال داده شود و کارهای امیدبخش را اطلاع‌رسانی کنیم.


حسینی افزود: برنامه‌های مربوط به زیر نظام‌های سند تحول بنیادین با توجه به رویکرد تحقق‌پذیر تدوین‌ شده است و به استان‌ها ابلاغ‌شده است لذا استان باید بعد از بررسی، برنامه‌ها را به مناطق ارسال کنند.


وی خاطرنشان کرد: در مدرسه‌محوری چند نکته مهم است ازجمله اینکه؛ معلمان حق انتخاب مدیر مدرسه را داشته باشند، مدیر مدرسه اختیار تأمین نیروی انسانی و همچنین مدیر مدرسه بتواند مشارکت اجزا و ارکان مدرسه را ممکن سازد.


حسینی در پایان گفت: سند تحول بنیادین ایده‌های خوب برای تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت را آورده است و ایده‌ها باید به برنامه خوب و اقدامات خوبی منتج شوند.


انتهای پیام/4087/


انتهای پیام/

ارسال نظر