سوادآموزی بزرگسالان گامی مؤثر برای خروج از حلقه فقر است
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از آموزش و پرورش، سید جواد حسینی در گردهمایی معاونان سوادآموزی ادارات کل آموزش و پرورش نهضت سوادآموزی اظهار کرد: امروز عملکرد نهضت سوادآموزی را با هم مرور کنیم که چرا به نهضت پایبندیم و چرا بعضی معتقدند فلسفه وجودی نهضت از بین رفته است.
وی افزود: به لحاظ عملکردی استمرار فعالیت نهضت سوادآموزی به دستور امام خمینی (ره) در سال ۵٨ تأسیس شد لذا باید بعد از انجام وظایف سوادآموزی به سمت تغییر رویکرد در آموزشها برود.
وی به انتشار یک مقاله در آمریکا اشاره کرد و افزود: در قرن بیستم و در اوج پیشرفت آمریکا؛ مقالهای مهم با عنوان «ملت در خطر» منتشر شد که میگفت تعدادی کشور خزنده و آرام بیشترین سرمایهگذاری در آموزش را میکنند اما در آمریکا به دنبال سرمایهگذاری در منابع و جنگ هستیم و اگر غفلت کنیم از آموزش و توسعه دور میشویم.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: منابع انسانی فقط آموزشهای رسمی نیست بلکه آموزش مستمر و مادمالعمر بزرگسالان است و نهضت سوادآموزی چنین آموزشی را نشانه گرفته است و در هر مقطعی که به دنبال تولید و تبدیل منابع به سرمایه انسانی باشیم، این موضوع تعطیلبردار نیست.
خانواده باسواد، سرمایه فرهنگی ایجاد میکند
وی با بیان اینکه سوادآموزی بزرگسالان بهرهوری و کارآمدی را دنبال میکند، گفت: خانواده باسواد، سرمایه فرهنگی ایجاد میکند چراکه در فرزندان هم تأثیر میگذارد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یکی از دلایل عقبماندگی الگوهای زبانی است، اظهار کرد: الگوی زبانی باید با برنامه درسی تطبیق پیدا کند و وقتی خانوادهای باسواد شد الگوی زبانیاش تغییر میکند و در عملکرد تحصیلی فرزندانش تأثیر میگذارد.
وی با اشاره به اینکه سند تحول دو روح افزایش کیفیت و افزایش عدالت اجتماعی دارد، اظهار کرد: سوادآموزی بزرگسالان گام مؤثری برای خروج از حلقه فقر و افزایش عدالت اجتماعی، سلامت روانی و اجتماعی است که با سوادآموزی اتفاق میافتد.
انتهای پیام/4046/پ
انتهای پیام/