صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۲۳ - ۰۳ تير ۱۳۹۸
سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

آموزش و پرورش بهترین محل برای سرمایه‌گذاری در فناوری اطلاعات است

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش بهترین محل برای سرمایه‌گذاری در فناوری اطلاعات است.
کد خبر : 400252

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از آموزش و پرورش، سید جواد حسینی در نشست مشترک کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری با سرپرست وزارت آموزش و پرورش و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با موضوع بررسی اجرای ماده ۶۹ قانون برنامه ششم توسعه گفت: این ماده حکم تکلیفی است که باید توسط دو وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرایی شود و در راستای پیشرفت آن گام برداریم.


وی گفت: این ماده در سه بخش نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و محتوایی وزارت ارتباطات را مکلف کرده است تا با همکاری وزارت آموزش و پرورش آن را اجرایی کند.


سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش بهترین محل برای سرمایه‌گذاری در فناوری اطلاعات است، گفت: در حال حاضر از ۱۰۷ هزار مدرسه کشور، ۷۷ هزار مدرسه به شبکه ملی اینترنت متصل هستند و ۳۰ هزار مدرسه غیر متصل به شبکه ملی اینترنت داریم که تقریباً تمام مدارس متصل نشده مشمول ماده ۶۹ قانون برنامه ششم توسعه یعنی مدارس در شهرهای زیر 20 هزار نفر، روستاها و حاشیه شهرهای بزرگ می‌شود.


در ماده ۶۹ قانون برنامه توسعه ششم آمده است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (سازمان فناوری اطلاعات) با رعایت مصوبات شورای عالی فضای مجازی مکلف است با همکاری وزارت آموزش و پرورش تا پایان سال دوم اجرای قانون برنامه هوشمندسازی مدارس، امکان دسترسی الکترونیک (سخت‌افزاری- نرم‌افزاری و محتوا) به کتب درسی، کمک‌آموزشی، رفع اشکال، آزمون و مشاوره تحصیلی، بازی‌های رایانه‌ای آموزشی، استعدادسنجی و آموزش مهارت‌های حرفه‌ای، مهارت‌های فنی و اجتماعی را به‌صورت رایگان برای همه دانش‌آموزان شهرهای زیر 20 هزار نفر و روستاها و حاشیه شهرهای بزرگ فراهم کند. دولت برای تأمین هزینه‌های این ماده می‌تواند از مشارکت بخش غیردولتی استفاده کند. هزینه‌های مذکور به‌عنوان هزینه‌های قابل‌قبول مالیاتی تلقی می‌شود.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر