صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۷:۴۰ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
رحمانی در گفتگو با آنا:

دانشجویان بین‌الملل ایران سفرای فرهنگی ما در کشور خودشان هستند

رئیس کارگروه فرهنگی دانشجویان غیرایرانی گفت: دانشجویان بین‌الملل پس از فارغ‌التحصیلی به‌‌عنوان سفرای فرهنگی ایران در کشورهای خودشان مشغول می‌شوند.
کد خبر : 399476

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ملک حسین رحمانی در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در رابطه با فعالیت‌های امور بین‌الملل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: ازآنجایی‌که مسئول امور بین‌الملل نهاد رهبری به‌عنوان رئیس کارگروه فرهنگی دانشجویان غیرایرانی هم منصوب می‌شود، در خلال برنامه‌های آموزشی و آکادمیکی که در دانشگاه‌ها برای دانشجویان بین‌المللی اجرا و انجام می‌دهیم، برنامه‌های فرهنگی را هم تدارک می‌بینیم که این دانشجویان بتوانند در پایان تحصیلاتشان و فراغت از تحصیل به‌عنوان سفرای فرهنگی ایران در کشورهای خودشان مشغول بشوند.


وی تصریح کرد: ازجمله فعالیت‌هایی که انجام می‌شود این است که دانشجویان در قالب تورهای علمی با دستاوردها و پیشرفت‌های علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران ارتباط پیدا کرده بازدید می‌کنند و آشنا می‌شوند.


رئیس کارگروه فرهنگی دانشجویان غیرایرانی خاطرنشان کرد: برنامه‌های فرهنگی دیگری که در این کارگروه تدارک دیده می‌شود، بازدید از بناهای مرتبط با تاریخ و تمدن ایران اسلامی است که دانشجویان بین‌الملل با آن آشنا می‌شوند همچنین در کنار این برنامه‌ها این دانشجویان با معارف اسلامی و معارف ناب اهل‌بیت علیهم‌السلام آشنایی پیدا خواهند کرد و در کنار مباحث علمی دانشگاهی قرآن و اهل‌بیت را بیشتر خواهند شناخت.


رحمانی افزود: ازجمله برنامه‌هایی که قوت خوبی بین دانشجویان دارد و مورد استقبال قرار می‌گیرد دوره‌های ضیافت اندیشه ویژه دانشجویان بین‌الملل است دانشجویان در این برنامه‌ها بیشتر با معارف اسلام و قرآن آشنا می‌شوند.


وی تأکید کرد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که امور بین‌الملل نهاد متولی آن است و سیاست‌گذاری کرده و آن را اجرا می‌کند، این است که دانشجویان از ملیت‌های مختلف در قالب کانون‌ها سامان‌دهی می‌شوند و با توجه به ملیت‌های خود برنامه‌های ملی و مذهبی خودشان را اجرا می‌کنند و با این کانون‌ها هم‌بستگی بیشتری پیدا خواهند کرد.


رئیس کارگروه فرهنگی دانشجویان غیرایرانی افزود: یکی از برنامه‌های این کارگروه مثل مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان عراق است که به همت دانشجویان و کانون دانشجویان عراقی در دانشگاه تهران برگزار شد. همچنین کانون دانشجویان آفریقا، کانون دانشجویان اردوزبان شامل دانشجویان هند، پاکستان و بنگلادش و نیز کانون دانشجویان افغانستانی و ملیت‌های دیگر نیز تحت پوشش ما قرار دارد.


انتهای پیام/4126/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر