صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نمایشگاه من یک ملکه‌ام؛ اقدامی فرهنگی برای افشای چهره استعمار پیر

نمایشگاه کاریکاتور «من یک ملکه‌ام» اقدامی فرهنگی برای افشای چهره استعماری انگلستان است.
کد خبر : 398099

به گزارش خبرنگار حوزه هنر‌های تجسمی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا،‌ ملت شریف ایران و خاک پاک سرزمین اسلامی‌مان، تا ابد نیز نمی‌تواند سیاست‌های استعماری کشور انگلیس را در طول تاریخ فراموش کند. استعمار پیر همیشه و در همه حال به دنبال افزایش سلطه ‌فرهنگی و اعتقادی بوده است و در این راه نیز از تمام روش‌های سلطه خود استفاده می‌کند.


دیرزمانی نیست که «رابرت مک‌ایر» با عنوان سفیر جدید انگلیس در خاک ایران معرفی و مشغول کار شده است و از همان ابتدای حضورش با به‌کارگیری شعارهای استعمار کهن علاوه بر ایجاد شرایطی برای سلطه نوین به دنبال پاک‌سازی کارنامه ننگین استعماری کشور مطبوعش در ایران است. کشور انگلیس که در زمان خروج آمریکا از برجام یکی از کشور‌هایی بود که شرکت‌های تجاری خود را از ایران خارج کرد اکنون در ایران پایگاه مشخصی برای تأمین  مخارج بسیاری از پروژه‌های سلطه نوین را از دست داده است به یکباره دلسوز و حامی فرهنگی کشور‌مان شده است؛ یک روز به بهانه گرامیداشت روز زن و روز دیگر با ترفند برگزاری جشن تولد ملکه کهنسال استعمار پیر اقدام به جمع‌آوری پول می‌کند البته روش تأمین مخارج جشن تولد ملکه انگلیس در سفارت انگلستان و در خاک ایران نیز در نوع خود بسیار مشمئزکننده و خجالت‌آور است. 


رابرت مک‌ایر وظیفه تکدی‌گری برای تأمین مخارج جشن تولد ملکه انگلیس را به عهده گرفته است و با ارسال ایمیل‌های زیادی به افراد سرشناس و چهره کشور در زمینه‌های گوناگون هنری و فرهنگی و ورزشی، در ابتدا درباره جشن تولد ملکه انگلیس در روز پنجشنبه 23 خرداد در محل سفارت‌خانه انگلستان اطلاع‌رسانی کرده و بعد شرط حضور در این مهمانی که پروژه نفوذ با روش فریب و یا تطمیع را دنبال می‌کند را پرداخت 1500 پوند اعلام کرده است. 


رابرت مک‌ایر باید بداند که در گام اول و در پروژ‌ه‌ای که مأمور اجرای آن شده تا سوابق ننگین استعمار فرهنگی، هنری و سیاسی که کشورش در کشور ما و میان مردم دارد را پاک کند،‌ ناموفق خواهد ماند؛ چرا که رسانه‌ها و هنرمندان انقلابی و هنر انقلاب آن را برنمی‌تابند و سکوت نخواهند کرد.


یکی از حرکت‌های فرهنگی و هنری بسیار پسندیده و بجا، برگزاری نمایشگاه کاریکاتور «آسوده‌باش من ملکه‌ام» در آستانه جشن تولد ملکه انگلیس است. این نمایشگاه به همت مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری از 21 خرداد در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری افتتاح شده است و تا پنجم تیرماه نیز پذیرای بازدید علاقه‌مندان خواهد بود.


در این نمایشگاه 40 اثر فاخر در قالب کاریکاتور از 17 نفر از هنرمندان فعال حوزه کاریکاتور کشور به نمایش در آمده است که در آنها رد پای فرهنگ سلطه‌گر و استعماری انگلستان در قالب کاریکاتور ارائه شده است.


انتهای پیام/4100/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر