صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۴۲ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
منظری توکلی:

مدارس سما در سال97 رشد کمی و کیفی خوبی داشت

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سال گذشته در زمینه توسعه کمی و کیفی آموزش‌های مهارتی و سما رشد قابل توجهی داشتیم.
کد خبر : 397841

به‌ گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، علیرضا منظری‌توکلی در اجلاس رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در گرامیداشت سی‌وهفتمین سالگرد تأسیس این دانشگاه که عصر امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته در زمینه توسعه کمی و کیفی آموزش‌های مهارتی و سما رشد قابل توجهی داشتیم.


وی افزود: امام خمینی(ره) فرموده‌اند که غایت بعثت، تزکیه بوده و غایت آمدن انبیا این تزکیه است و دنبال آن تعلیم است، همچنین مقام معظم رهبری فرموده‌اند در بلندمدت هیچ چیز به اندازه تعلیم و تربیت اهمیت ندارد.


معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: توسعه کمی و کیفی مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی با اولویت فرهنگی-تربیتی و پژوهشی است، وضعیت کیفیت مجموعه‌های آموزشی وقتی آشکار می‌شود که دانش‌آموزان این مجموعه‌ها در رویدادهای رقابت اخیر با دیگر مجموعه‌های همانند خود شرکت می‌کنند. در مسابقات سینا، ۴۳ رتبه از ۱۰۰ گروه برتر جشنواره را دانش‌آموزان سمای دانشگاه آزاد اسلامی کسب کردند.


منظری توکلی عنوان کرد: دکتر ولایتی نسبت به توسعه مدارس مهارتی اهتمام ویژه‌ای دارند و گفته‌اند که تا به حال سابقه نداشته که تعداد مدارس ابتدایی تا متوسطه به صورت زنجیره‌ای در یک سازمان آموزش عالی فعالیت داشته باشند و این لطف الهی در حق دانشگاه آزاد اسلامی است و توسعه مدارس مهارتی باید ادامه پیدا کند.


وی افزود: دکتر طهرانچی در خصوص مدارس مهارتی پیگیری فراوانی دارند و گفته‌اند که این نوید را به آموزش عالی می‌دهیم که حل دغدغه جوانان برای اشتغال از برنامه‌های اصلی ماست، امروز خانواده‌های ایرانی دغدغه اشتغال جوانان خود را دارند، برای اشتغال سه موضوع دانش مهارتی، دانش تخصصی و دانش اجتماعی لازم است حلقه‌ای که امروز توسط دانشگاه آزاد اسلامی شروع شده حرکتی به این سمت است.


معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: از راهکارهای افزایش جذب دانش‌آموز در مدارس سما می‌توان به پیوند میان مدیران و عوامل مدرسه با درآمد مدرسه(طراحی فرمول)، آموزش عالی و بودجه‌ریزی برای مدیران و افراد این حوزه، بازنگری در ساختار مدرسه با توجه به اقتضائات و شرایط محل، توسعه مدارس از نظر کیفی و جذب دانش‌آموزان نخبه برای ترغیب سایر دانش‌آموزان به انتخاب مدرسه سما اشاره کرد.


منظری توکلی تصریح کرد: با توجه به اجرای نظام ۳-۳-۶ در هنرستان‌ها و این واقعیت که در مهرماه سال ۹۷ هنرستان‌های کشور هیچ‌گونه خروجی نداشتند. انتظار این بود که تعداد دانشجویان آموزشکده‌ها تا ۵۰ درصد افت داشته باشد اما با تلاش همکارانمان در سراسر کشور و جذب دانشجو از اقشار مختلف کارمندی، تعداد دانشجویان از ۸۶ هزار و ۹۷۴ نفر به ۸۰ هزار و ۳۲۶ نفر رسید و این یعنی کمتر از ۸ درصد کاهش داشته است.


وی ادامه داد: اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به دانشجویان براساس سیاست‌ها و دستور ریاست دانشگاه آزاد اسلامی، برگزاری اردوهای یک‌روزه برای هریک از هنرستان‌های شهر در محل آموزشکده و ارائه امکانات و تجهیزات و کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های آموزشکده و نیز معرفی رشته‌ها و مشاوره و هدایت تحصیلی در این اردوی یک‌روزه، از راهکارهای افزایش جذب دانشجو در آموزشکده‌های سماست.


معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: از دیگر راه‌های افزایش جذب دانشجو در آموزشکده‌های سما می‌توان به عقد تفاهم‌نامه با مراجع ذی‌صلاح به منظور ارائه وام خوداشتغالی به دانش‌آموختگان آموزشکده فنی و حرفه‌ای، فراهم کردن امکان استفاده دانش‌آموزان از امکانات آموزشکده‌ها جهت گذراندن طرح کارورزی به منظور افزایش اطلاعات ایشان درباره آموزشکده فنی و حرفه‌ای اشاره کرد.


انتهای پیام/4115/4118/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر