صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۱ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۸

چرا خودروسازان به بهانه کمبود قطعه به خریداران دروغ گفتند؟

خودروسازان از تحویل خودرو به بهانه نبود قطعه طفره‌ می‌روند، اما مدیر تعزیرات تهران این ادعا را به علت اینکه هر خودرو یک نوع نقص غیرمشابه دارند غیرواقعی می‌داند.
کد خبر : 397697

به گزارش خبرنگار حوزه صنعت گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، موضوع از آنجا شروع شد خودروسازان داخلی به بهانه نبود قطعه از تحویل به‌موقع خودروهای ثبت‌نامی سر باز زدند و این اقدام خودروسازان با ابهاماتی همراه شد.


احمد نعمت‌بخش دبیر انجمن خودروسازان ایران در واکنش به اظهارات مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفته بود: اظهارات اخیر مدیرکل تعزیرات تهران درباره غیرواقعی بودن کمبود قطعه خودروسازان به‌دوراز واقعیت و در تضاد بامشی حمایت از گشایش اقتصادی و رونق تولید است.


محمدعلی اسفنانی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران قبلاً گفته بود: بر اساس گزارش‌ها، ادعای دو شرکت خودروساز داخلی مبنی بر کمبود قطعه غیرواقعی است. برخی خودروهایی که قرار بود خودروسازان از طریق فروش فوری تحویل دهند به بهانه کمبود قطعات تحویل داده نشده است و علی‌القاعده اگر چنین چیزی درست باشد باید یک یا دو قطعه یا چند قطعه مشابه در همه خودروها نقص می‌داشت درحالی‌که بر اساس بازدیدهای صورت گرفته و گزارش‌هایی که رسیده است هر خودرو گاهی یک نوع نقص غیرمشابه دارند و این نشان می‌دهد که این اظهارنظرها مبنی بر کمبود قطعه غیرواقعی است.


اما نکته‌ای که در میان صحبت‌های مدیرکل تعزیرات حکومتی مغفول ماند این است که به گفته این مقام مسئول در خودروهایی که آماده به تحویل است به‌جایی اینکه یک قطعه در تمام خودروهای تولیدی کم باشد در هر خودرو یک قطعه متفاوت کم است که نشان از نبود مدیریت برای تحویل خودروها است. این موضوع به این معنا است که یک قطعه کاملاً مشابه در تمام خودروهای تولیدی کم نیست بلکه در یک خودرو همان قطعه‌ای که روی خودروی مشابه دیگر بسته‌شده است کمبود است.


بر این اساس خودروهای موجود صرفاً نقص جزئی دارند که با مدیریت قطعات موجود بسته‌شده بر دیگر خودروها امکان تحول بخشی از تعهد خودروسازان فراهم خواهد شد، اما خودروسازان با عدم توجه به این موضوع تمام خودروهای تولیدی را معطل کرده و با بهانه‌تراشی نبود قطعه مانع تحویل این خودروها به مشتریان می‌شوند.


انتهای پیام/4092/4083/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان 0 نظر
مهمان
13:57 - 1398/03/22
خودرو سازان تنها 1 درصد ماهیانه جریمه تاخیر پرداخت میکنند در حالیکه ماهیانه بیش از 10 درصد به قیمت اضافه میکنند پس چرا باید به موقع خودرو ها را تحویل دهند.