صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۰۲ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
قدمی خبر داد:

سنجش سلامت یک‌میلیون و 400 هزار دانش‌آموز در کشور

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از سنجش سلامت یک‌میلیون و 400 هزار دانش‌آموز در کشور خبر داد.
کد خبر : 384723

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مجید قدمی ظهر امروز در نشست خبری که  با محوريت «طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان» برگزار شد گفت: بحث سنجش از ۲۳ سال پیش در کشور مطرح بوده و این طرح در سه شهر به‌صورت آزمایشی اجرا شد، اما درحال حاضر در ۹۸ درصد از مناطق کشور در حال اجرا است.


وی ادامه داد: بر اساس این طرح یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش‌آموز ۶ ساله طی ۳ ماه و نیم آینده مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ پایگاه آماده برگزاری طرح سنجش سلامت دانش آموزان هستند گفت: این طرح پس از تعطیل شدن مدارس آغاز می‌شود اما ثبت‌نام آن هم‌امنون آغاز شده است.


قدمی با بیان اینکه اعتقاد داریم جداسازی دانش‌آموزان آخرین حرکت است گفت: اگر آموزش و پرورش را آماده کردن فرد برای زندگی تعریف کنیم منطق حکم می‌کند مدرسه در این امر مهم باشد و هم‌اکنون ۷۳ هزار نفر را در سیستم تلفیق بردیم و در کنار بچه‌های عادی تحصیل می‌کنند.
وی افزود: سال گذشته حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر را ارزیابی کردیم که ۷۰ درصد سابقه آموزش ورود به دبستان داشتند که نمره تحصیلی آنان ۲ نمره بالاتر از افراد دیگر بود؛ ۲۲ درصد بچه‌ها واکسیناسیون ناقص داشتند که برای تکمیل شدن این موضوع ارجاع داده می‌شوند تا کارهایشان انجام شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ۵.۹ درصد چپ دست داشته‌ایم که این اطلاعات را به سازمان نوسازی دادیم تا در ساختن وسایل آموزشی توجه ویژه‌ای داشته باشند؛ آمارها نشان می‌دهد نسبت خویشاوندی در حال افزایش است و از طرفی آمار میانگین نشان می‌دهد حدود ۲۱ درصد پدر مادرها با یکدیگر نسبت داشتند و استان سیستان و بلوچستان بالاترین و کردستان کمترین آمار را در این موضوع داشتند.
قدمی افزود: بعد از طرح موجود حدود ۶۰ هزار دانش‌آموز افغانستانی و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر سایر دانش‌آموزان هستند؛ همچنین ۷۶ هزار نفر چاقی مفرد، ۲۳ هزار نفر لاغر، ۶ هزار کوتاهی قد و ۸۳ هزار دیرآموز هستند که به دوره ابتدایی منتقل کردیم. اگر حمایت لازم از دیرآموزان شکل گیرد آنان می‌توانند در نظام آموزشی به خوبی جلو بروند.
وی گفت: ۸ هزار و ۸۱۷ مدارس معرفی شدند و یک‌هزار و 890 نفر در سیستم تلفیق وارد شدند. خدمات شنوایی، بینایی، آمادگی تحصیلی و ارزیابی که هزینه ۳۰ هزار تومانی دارد به دانش‌آموزان ارائه می‌شود، برای خانواده‌هایی که مشکلات مالی دارند تخفیف ویژه خواهیم داشت و این طرح برای عشایر و مناطق سیل‌زده نیز رایگان است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: سنجش خودگردان است و ۳۰۰ هزار پیش‌دبستانی داوطلبانه را مورد ارزیابی و سنجش قرار دادیم.
قدمی در ادامه از فعالیت پایگاه‌های سنجش تا ۳۱ شهریور خبر داد و گفت: ۲۰ هزار نیروی انسانی در این پایگاه‌ها فعالیت‌های مربوطه را انجام خواهند داد؛ همچنین برای بچه‌های اتباع خارجی باید طی نامه‌ای که می‌گیرند در سامانه سناد اقدام به ثبت‌نام طرح کنند.
معاون وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چقدر در هدایت دانش‌آموزان به مدارس عادی موفق بوده‌اید گفت: در سال گذشته یک‌هزار و ۸۹۰ نفر که نابینا، ناشنوا، اوتیسم و دارای مشکلات جسمی حرکتی بوده‌اند را به سیستم تلفیق بردیم.
قدمی ادامه داد: مدارس عادی باید شرایط لازم برای پذیرش این‌گونه دانش‌آموزان مانند مسیر حرکت ویلچر، سیستم رمپ و نحوه ارتباط‌گیری را داشته باشد.
رئیس سازمان آموزش استثنایی کشور به بیش از ۲۵ مرکز اوتیسم در استان‌های کشور اشاره کرد و گفت: برای مدیریت این مراکز محتواهایی را به معلمان آموزش می‌دهیم و در این راه ۱۲۰ هزار اوتیسم را با بهره‌هوشی شناسایی کردیم.


انتهای پیام/4087/


انتهای پیام/

برچسب ها: مجید قدمی
ارسال نظر