صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۶:۳۰ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
موسوی در گفتگو با آنا:

اعتکاف رمضانیه از کارهای فرهنگی خوب و جدید است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: کار فرهنگی باید در اولویت فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی باشد و اعتکاف رمضانیه از کارهای فرهنگی خوب و جدید است.
کد خبر : 384600

حجت‌الاسلام محمدعلی موسوی‌درچه‌ای در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در رابطه با اهمیت کار فرهنگی بالأخص در فضای مجازی گفت: کار فرهنگی به‌خصوص در حیطه فضای مجازی باید امروز در اولویت فعالیت‌های دانشگاه‌ها و تشکل‌های فرهنگی دانشجویی باشد. حتی در بحث فرهنگی مقام معظم رهبری فرمودند اگر چنانچه به من بگویند رهبر نباشید و هر سمت و مسئولیت دیگری را داشته باشید من مدیریت فضای مجازی را برعهده می‌گیرم. این نشان‌دهنده ریشه فرهنگی و پایه‌سازی فرهنگی در بین جوانان و بالأخص قشر دانشگاهی است.


استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) فرمودند ما موازی و مطابق فرمان‌ها و دستورات مقدس دین اسلام پیش می‌رویم. فرهنگ موضوعی است که دشمن به فکر ضربه زدن به آن است به‌طوری‌که تمام همّ و غمش این است که ریشه‌های فرهنگی ما و آن چیزهایی را که غنای فرهنگی به جامعه، تمدن، کشور و دین ما داده است را در معرض آسیب و خطر قرار دهد، لذا باید فرهنگ ایرانی و اسلامی‌مان را بالأخص در دانشگاه‌ها تقویت کنیم.


وی تصریح کرد: جوان‌ترها باید مطالعه و شناختشان را نسبت به مواضع فرهنگی دین و حتی کشور تقویت کنند. مثلاً حجاب امروزه تنها نماد دینی به‌حساب می‌آید اما این موضوع ریشه در تمدن کهن ایران ما هم دارد؛ یعنی جدا از بحث دینی، بحث کاملاً ایرانی با ریشه در تاریخ است. همچنین انتخاب نام‌های ایرانی و اسلامی برای فرزندان از دیگر مصداق‌های فرهنگی است. مصادیقی بسیار زیادی در مباحث فرهنگی وجود دارد که نیاز به مطالعه و شناخت دارد. لذا باید نقاطی را که دشمن مورد هجمه قرار می‌دهد، به‌خوبی شناخت.


موسوی بیان کرد: اعتکاف رمضانیه از کارهای فرهنگی خوب و جدید است. زمانی که ریشه‌یابی می‌کنیم، می‌بینیم تمام علمای سلف به اعتکاف مقید بودند. ذاتاً زمانی که انسان از محیط زندگی روزمره مادی و دنیایی فاصله می‌گیرد، کم‌کم ضمیر خداجوی انسان به تکاپو می‌افتد و سعی می‌کند به آن ریشه دست پیدا کند. همین باعث می‌شود که رشد و غنا ایجاد شود که این خیلی فوق‌العاده است. معتکف شدن و اعتکاف ریشه در عقبه دینی ما دارد و قطعاً بر حالت روحی و اخلاقی جوانان تأثیرگذار است. محیط مسجد نیز در تقویت روح تعالی و معنویت در جوانان مؤثر است.


انتهای پیام/4126/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر