صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۳۰ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۸

ترامپ کاهش رشد اقتصادی جهان را هدف گرفته است

خطر تصمیمات لحظه‌ای ترامپ دیگر به افزایش قیمت کالا و یا افزایش ریسک سرمایه‌گذاری محدود نمی‌شود بلکه موجب کاهش رشد اقتصادی جهان خواهد شد.
کد خبر : 384257

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، به اعتقاد تحلیلگران بورس آمریکا، تصمیمات ترامپ موجب کاهش ذخایر ارزی این کشور شده است و با فشاری که وی برای کنترل بازار جهانی نفت وارد می‌کند، این بازار را نیز با مشکل فزاینده‌ای روبرو کرده است که تجمیع این مشکلات درنهایت تاثیر منفی بر بازار سهام آمریکا خواهد داشت.


کارشناسان مطمئن هستند چنانچه فشار آمریکا به همین میزان تداوم یابد کشورهایی که در اقتصاد داخلی خود مشکلاتی دارند بر حجم این مشکلات افزوده خواهد شد و این موضوع موجب بروز مشکلات بزرگ‌تر در تجارت جهان خواهد شد و در آن صورت دیگر جذب سرمایه و مسائل مربوط به کاهش ریسک سرمایه‌گذاری موضوع قابل‌توجهی نخواهند بود.


آن‌ها با توجه به عدم تمایل چین و آمریکا برای رسیدن به تفاهم جدید، نگران هستند این رفتار پینگ‌پنگی دو طرف در افزایش تعرفه‌های گمرکی درنهایت به از بین رفتن تجارت جهانی منجر شود.


تحلیلگران بازار سرمایه براین باورند چنانچه ترامپ بر ادامه اعمال تعرفه بر باقیمانده کالاهای وارداتی از چین اقدام کند، بازار سهام این کشور با کاهش 4 درصدی روبرو خواهد شد که این میزان، شیب کاهشی تندی را به همه بازارهای بورسی در سایر کشورهای جهان تحمیل خواهد کرد.


در این کاهش ارزش سهام حتی برای کشور صنعتی مانند آلمان نیز ضرری هنگفت به همراه خواهد داشت که در حال حاضر نشانه‌های آن در بازار بورس این کشور مشاهده شده که در چند سال اخیر بی‌سابقه بوده است.


انگلیس نیز در شرایطی مشابهی قرار دارد با احتساب اینکه این کشور در پی آن است قبل از جدا شدن از اتحادیه اروپا خود را به ساحل امنی برساند ولی کاهش رشد اقتصادی که دامن اتحادیه اروپا را گرفته است، شانس ترمیم وضعیت اقتصادی را از انگلیس نیز گرفته است.


در چنین شرایطی، ترامپ بیش از آنکه برای چین مشکل درست کرده باشد برای رشد اقتصادی جهان مشکل ایجاد کرده و این روند به‌مرور آمریکا را نیز درگیر مشکلات  اقتصادی خواهد کرد که انباشتگی آن به همراه موج بازگشتی مشکلات از سوی اتحادیه اروپا مطمئناً بیش از توان اقتصادی آمریکا خواهد بود.


انتهای پیام/4129/ 4083/


انتهای پیام/

ارسال نظر