صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۶ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
مختاری در گفتگو با آنا:

دانشگاه مذاهب اسلامی ظرفیت عظیمی برای تربیت نسل تقریبی دارد

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: این دانشگاه ظرفیت عظیمی برای تربیت نسل تقریبی داشته و می‌تواند از نظر علمی و نظری، پروژه تقریب را برای جهان اسلام تقویت کند.
کد خبر : 383756

حجت‌الاسلام محمدحسین مختاری در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره همکاری‌‌های علمی دانشگاه مذاهب اسلامی با دانشگاه‌های خارجی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در خصوص دانشگاه مذاهب اسلامی فرموده‌اند که این دانشگاه باید از لحاظ قوت علمی و استحکام مبانی و جایگاه در سطح بهترین دانشگاه‌های جهان اسلام ظاهر شود، فلذا برای تحقق مطالبه معظم‌له 50 درصد از فعالیت دانشگاه در قالب کارهای بین‌المللی است.


وی با بیان اینکه اگر دانشگاه مذاهب بخواهد در سطح جهان معرفی شود باید تفاهم و تعامل زایدالوصفی را با سایر دانشگاه‌ها در جهان اسلام داشته باشد، خاطرنشان کرد: در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در تلاش هستیم که دانشگاه را در سطح دانشگاه‌های برتر جهان اسلام معرفی کنیم و این مهم، با ارتباطات قوی و مستمر با دانشگاه‌های فعال در جهان اسلام میسر می‌شود.


رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه تمهیدات خوبی در دانشگاه مذاهب برای همکاری‌های علمی بین‌المللی انجام شده است، افزود: دانشگاهیان مذاهب نه تنها با دانشگاه‌های جهان اسلام ارتباط دارند بلکه با مراکز دانشگاهی روسیه، اروپا و آمریکای جنوبی نیز تعامل خوبی برقرار کرده‌اند؛ با افتخار دانشگاه مذاهب را در خارج از کشور تبلیغ کرده‌ایم و آنان از این مدل دانشگاهی خوششان آماده است.


مختاری تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب از 25 سال پیش به فکر ظهور و بروز فرقه‌های ضاله افراطی کذایی بوده و از تأسیس دانشگاه مذاهب در آن زمان تأکید کردند؛ وقتی عقیده رهبر انقلاب درباره تقریب مذاهب را به دانشگاهیان و مسئولان خارج از کشور می‌گوییم، مقام معظم رهبری را تحسین می‌کنند.


وی عنوان کرد: دانشگاه مذاهب اسلامی را باید از لحاظ کمی و کیفی به صورت گسترده‌ای ارتقا ببخشیم، در این دانشگاه فقط از کشورهای افغانستان و پاکستان پذیرش دانشجو نداریم بلکه از 14 ملیت مختلف، دانشجویان در دانشگاه مذاهب اسلامی درس می‌خوانند و با رایزنی‌های انجام شده چند ملیت دیگر نیز اضافه می‌شود.


رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی بیان کرد: این دانشگاه ظرفیت عظیمی دارد و می‌تواند از نظر  علمی و نظری، پروژه تقریب را برای جهان اسلام تقویت کند و در راستای استحکام و تقویت بنیه تقریبی جامعه اسلامی، دانشگاه می‌تواند نقش خیلی مؤثر و کلیدی داشته باشد.


مختاری در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در گام دوم انقلاب هستیم، دانشگاهیان مذاهب اسلامی در این زمینه نقش بسزایی می‌توانند ایفا کنند. در بیانیه گام دوم انقلاب به تبادل و تقریب میان فرهنگ‌ها، اندیشه‌ها و مذاهب تأکید شده است و دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه مذاهب اسلامی می‌توانند نقش کلیدی در تحقق بیانیه مقام معظم رهبری داشته باشند.


انتهای پیام/4107/4118/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر