صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۳:۳۰ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۸

دانشگاه‌هایی که مطالعات چندرشته‌ای ارائه‌ می‌دهند

بسیاری از مؤسسات‌آموزش عالی با درک نیاز بازار کار آینده به نیروی انسانی متخصص شروع به ارائه دوره‌های تحصیلی مطالعات چندرشته‌ای کرده‌اند.
کد خبر : 383598

گروه دانشگاه خبرگزاری آنا؛ هانا حیدری - جهان امروز به نیروی انسانی نیاز دارد که دارای مهارت بالای کاری و دید گسترده علمی باشد. شاید به جرئت بتوان گفت که بهترین راه برای تعلیم و پرورش چنین نیروی انسانی، تحصیل در رشته‌های چندرشته‌ای و میان‌رشته‌ای باشد.


مطالعات چندرشته‌ای به افراد کمک می‌کند که مسائل جامعه را از دیدگاه علمی گسترده‌تری بررسی کند. این رشته‌های تحصیلی باعث ایجاد مهارت‌هایی همچون تفکر انتقادی و تحلیلی در نیروی انسانی می‌شود و درک بشر از مشکلات و چالش‌های پیش‌رو را افزایش می‌دهد.


رشته‌های چندرشته‌ای و میان‌رشته‌ای مرز میان علوم مختلف را کمرنگ می‌کند و راهی برای فهم پیچیدگی و گستردگی مسائل زندگی بشر ارائه می‌دهد. این رشته‌ها رویکردها و روش‌های آموزش و یادگیری را متحول می‌کنند و باعث می‌شود که هر فرد با توجه به علایق و نیازهای خود به تحصیل بپردازد.


در حال حاضر برخی از دانشگاه‌ها در جهان اقدام به ارائه دوره‌های آنلاین مطالعات چندرشته‌ای کردند تا نیاز بازار کار آینده را تا حدی برطرف کنند. در ادامه به معرفی برخی از مؤسسات آموزش عالی می‌پردازیم که دوره‌های آموزشی مطالعات چندرشته‌ای را به صورت آنلاین، حضوری، نیمه وقت یا پاره‌وقت ارائه می‌کنند.


دانشگاه آلاباما


دانشگاه آلاباما دوره آنلاین مطالعات چندرشته‌ای خود را با عنوان برنامه پیگیری زندگی ارائه می‌کند. این دوره مخصوص افراد بزرگسال است که رشته‌های اصلی آن شامل ادبیات، هنر، علوم سیاسی، علوم پایه، فناوری، فرهنگ، مطالعات مدیریتی و مطالعات اجتماعی می‌شود.


دانشجویانی که نمی‌خواهند در رشته‌های اصلی به تحصیل بپردازند، می‌توانند برنامه درسی خود را طراحی کنند. مطالعات در حوزه علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم ارتباطی، ریاضی، علوم طبیعی و نوشتاری برای همه دانشجویان الزامی است.


دانشجویان موظف هستند برای دریافت مدرک تحصیلی مطالعات چندرشته‌ای آنلاین در دانشگاه آلاباما یک پروژه ارشد مرتبط با حوزه مطالعاتی خود ارائه کنند. هزینه تحصیل در این دوره 10 هزار و 780 دلار است.


دانشگاه آلاباما یک مؤسسه تحقیقاتی دولتی در شهر تاسکالوسا آلاباماست. این دانشگاه که در سال 1820 تأسیس شده، قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی در آلاباماست. این دانشگاه در 13 رشته تحصیلی دانشجوی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می‌پذیرد.


این دانشگاه 38 هزار و 563 دانشجو دارد که از این تعداد 33 هزار و 305 نفر در مقطع کارشناسی و 5 هزار و 258 در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیلی هستند. یک هزار و 829 کارمند نیز در دانشگاه آلاباما مشغول به کار هستند.


دانشگاه میدوی


دانشگاه میدوی با تأکید بر یادگیری مشارکتی دوره‌ آنلاین مطالعات چندرشته‌ای در مقطع کارشناسی ارائه می‌دهد که طول این دوره 120 ساعت است. دانشجویان این امکان را دارند که رشته تحصیلی خود را طراحی کنند. این امر علاوه‌بر ساعت انعطاف‌پذیر، امکان ایجاد هماهنگی برنامه درسی و اهداف زندگی را برای دانشجویان فراهم می‌کند.


ارتباط کلامی و نوشتاری، فناوری و سواد اطلاعاتی، مقدمه‌ای بر مطالعات چندرشته‌ای، یادگیری تجربی و تحقیقات چندرشته‌ای از جمله دروسی هستند که در دوره آنلاین مطالعات چندرشته‌ای دانشگاه میدوی به دانشجویان ارائه می‌شود.


دانشجویان برای اخذ مدرک دوره آنلاین مطالعات چندرشته‌ای باید تحقیقی مرتبط با حوزه مطالعاتی خود ارائه بدهند. هزینه شرکت در این دوره 23 هزار و 950 دلار است.


دانشگاه میدوی که در سال 1847 تأسیس شده، یک مؤسسه خصوصی آموزش عالی هنرهای آزاد در کنتاکی است. این دانشگاه سالانه یک هزار و 600 دانشجوی برای دوره‌های دو و چهار ساله پذیرش می‌کند. گفتنی است که میدوی تا سال 2016 تنها کالج مخصوص زنان در کنتاکی بود. سپس این دانشگاه از پاییز سال 2017 شروع به پذیرش دانشجویان مرد نیز کرد.


رشته‌های کسب‌وکار، تجارت، مدیریت، زبان انگلیسی، زیست‌شناسی، روانشناسی، پرستاری، حقوق جزایی و تربیت معلم از جمله رشته‌های تحصیلی است که در دانشگاه میدوی ارائه می‌شود.


دانشگاه بین‌المللی فلوریدا


دانشگاه بین‌المللی فلوریدا یکی دیگر از مؤسسات‌ آموزش عالی است که دوره‌های تحصیلی چندرشته‌ای آنلاین برای مقطع کارشناسی ارائه می‌کند. یکی از دوره‌های آنلاین چندرشته‌‌ای این دانشگاه مطالعات رشته هنر است که با همکاری کالج‌های علوم، آموزش و هنر برگزار می‌شود.


دانشجویانی که در این دوره ثبت‌نام می‌کنند می‌توانند به دو شکل نظری یا  تخصص کاربردی روی موضوعات مختلف مانند تعریف حوزه‌های اجتماعی، آرمان‌های انسانی، علوم و کاربردهای آن تمرکز کنند.


این دوره آنلاین 120 ساعت است که هزینه آن 6 هزار و 556 دلار آمریکا می‌شود. دانشجویان برای اخذ مدرک دوره تحصیلی چندرشته‌ای آنلاین دانشگاه بین‌المللی فلوریدا باید تحقیقی در حوزه مطالعاتی خود انجام دهند.


یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این دوره کارشناسی آنلاین این است که برای هر دانشجو یک مربی موفقیت شخصی در نظر گرفته می‌شود تا بر روند تحصیلی و مطالعاتی آنها نظارت داشته باشند.


دانشگاه بین‌المللی فلوریدا یکی از دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا است که در میامی ایالت فلوریدا قرار دارد. دانشجویان در ۲۳ دانشکده و ۲۸۰ رشته تحصیلی در این دانشگاه تحصیلی می‌کنند. این دانشگاه 56 هزار و 886 دانشجو دارد که 48 هزار و 186 نفر در مقطع کارشناسی و 8 هزار و 700 دانشجو در تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.


دانشگاه تگزاس


دانشگاه تگزاس در ال پاسو یکی از مؤسسات آموزش عالی آمریکاست که دوره‌های تحصیلی چندرشته‌ای آنلاین برای مقطع کارشناسی برگزار می‌کند. این دوره آموزشی شامل برنامه تحصیلی 120 ساعته است که شهریه آن برای دانشجویان ساکن ایالت تگزاس 7 هزار و 851 دلار می‌شود.


دانشجو برای پذیرش در این دوره باید دوره آموزش عمومی را گذرانده باشد که شامل دروس ارتباطات، علوم انسانی، علوم طبیعی، ریاضی، علوم اجتماعی، علوم رفتاری، تاریخ آمریکا، هنرهای بصری و هنرهای نمایشی می‌شود.


دانشجویان می‌توانند روی سه رشته تمرکز کنند که شامل علوم انسانی، علوم اجتماعی، بهداشت، حقوق جزایی و غیره می‌شود. دانشجویان برای اخذ مدرک باید مقاله‌ای ارائه بدهند که در حوزه مطالعات چندرشته‌ای دوره آنلاین مورد مطالعه‌شان صورت گرفته باشد.


دانشگاه تگزاس در ال پاسو چهارمین دانشگاه بزرگ در سیستم مؤسسات آموزش عالی تگزاس است. این دانشگاه در سال 2006 تأسیس شد و 25 هزار و 151 دانشجو دارد. از این میان 21 هزار 341 دانشجو در مقطع کارشناسی و 3 هزار و 841 دانشجو نیز در مقاطع تکمیلی تحصیل می‌کنند.


دانشگاه تگزاس در ال پاسو هفت دانشکده دارد، 71 رشته در مقطع کارشناسی، 76 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 20 رشته در مقطع دکتری ارائه می‌دهد.


دانشگاه نوریچ


دانشگاه نوریچ یکی از مؤسسات آموزش عالی آمریکاست که برنامه مطالعات چندرشته‌ای در مقطع کارشناسی را به صورت آنلاین برگزار می‌کند که تکمیل آن تنها 18 ماه طول می‌کشد.


برای پذیرش در دوره‌های آنلاین چندرشته‌ای دانشگاه نوریچ باید پیش‌زمینه تحصیل در کالج، ارتش یا تجربه کاری حرفه‌ای داشته باشید. پس از پذیرش دانشجویان می‌توانند در رشته‌های مطالعات عدالت اجتماعی، مطالعات استراتژیک و مطالعات مدیریتی مشغول به تحصیل شوند.


درس‌های اصلی شامل روش‌‌های علمی، نظریه‌های انتقادی در ادبیات و علوم انسانی،  ارتباطات انسانی و تکنولوژی می‌شود. دانشجویان باید در کلاس‌های مدیریت تغییرات، مطالعات جرم‌شناسی و اخلاق‌شناسی در دنیای مدرن نیز شرکت کنند.


دانشجویان برای اخذ مدرک مطالعات چندرشته‌ای موظف به ارائه یک پروژه اصلی  هستند. شهریه برای دانشجویان ساکن در ایالت ورمانت 38 هزار و 622 دلار است.


دانشگاه نوریچ یک دانشگاه خصوصی واقع در ایالت ورمانت آمریکاست که در سال 1819 تأسیس شده است. این مؤسسه آموزش عالی قدیمی‌ترین کالج آموزشی در آمریکا است و بیش از 2 هزار و 100 دانشجوی کارشناسی، یک هزار و 300 دانشجوی تحصیلات تکمیلی دارد.


دانشگاه تولیدو


دانشگاه تولیدو دوره آنلاین مطالعات چندرشته‌ای خود را در حوزه علوم انسانی و علوم پایه ارائه می‌دهد. پس از پذیرش و ثبت‌نام دانشجویان می‌توانند در رشته‌ موردنظر خود مشغول به تحصیل شوند. هزینه این دوره 9 هزار و 547 دلار است.


حفاظت از محیط زیست و بوم‌شناسی، کمک به حرفه‌های دیگر، مدیریت ورزشی، بهداشت و سلامت، بازاریابی، ارتباطات و توسعه منابع انسانی از جمله رشته‌های اصلی دوره‌های آموزش آنلاین دانشگاه تولیدو است.


مطالعات زیست محیطی، مسائل حقوقی و امنیتی در مدیریت منابع انسانی، اصول بهداشت روانی و تنوع فرهنگی در کسب‌وکار از جمله دروسی هستند که در دانشگاه تولیدو به دانشجویان ارائه می‌شود.


دانشجویانی که دوره آموزش آنلاین مطالعات چندرشته‌ای دانشگاه تولیدو را تکمیل می‌کنند می‌توانند در شغل‌های حوزه بهداشت و سلامت، بازاریابی، حفاظت از محیط زیست و کارهای اجتماعی فعالیت کنند.


دانشگاه تولیدو یک مؤسسه آموزشی تحقیقاتی دولتی در ایالت اوهایو است که در سال 1872 تأسیس شده است. این دانشگاه 23 هزار و 85 دانشجو دارد که 18 هزار و 130 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 4 هزار و 456 نفر در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل می‌شوند.


دانشگاه ایالتی تنسی


دانشکده مطالعات مداوم و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ایالتی تنسی شرق دوره آنلاین مطالعات چندرشته‌ای در مقطع کارشناسی ارائه می‌کند. در این دوره نیازی به رشته فرعی نیست؛ اما دانشجویان باید دو رشته اصلی انتخاب کنند.


علاوه‌ بر این دانشجویان نیاز دارند آموزش‌های عمومی در حوزه ارتباطات، علوم انسانی، هنرهای زیبا، علوم رفتاری، علوم اجتماعی، تاریخ، ریاضی و علوم طبیعی داشته باشند. دانشجویانی که پیش‌زمینه تحصیلی مرتبطی دارند تا 25 درصد امتیاز دروس تجربی و‌‌ آموزشی این دوره را دریافت می‌کنند.


دانشجویان می‌توانند دوره آموزش مطالعات چندرشته‌ای دانشگاه ایالتی تنسی شرق را به‌صورت ‌آنلاین یا هیبریدی (بخشی آنلاین و بخشی حضوری) بگذرانند. هزینه شرکت در این دوره 8 هزار و 679 دلار است.


دانشگاه ایالتی تنسی شرق یک دانشگاه دولتی در شهر جانسون ایالت تنسی است که در سال 1911 تأسیس شده است. این مؤسسه آموزش عالی 14 هزار و 334 دانشجو دارد که از این میان 2 هزار و 355 در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.


این دانشگاه که چهارمین دانشگاه بزرگ ایالت تنسی است، یکی از مؤسسات‌ آموزش عالی برتر در حوزه پزشکی و سلامت محسوب می‌شود.


دانشگاه ایالتی میسیسیپی


مرکز آموزش از راه دور دانشگاه ایالتی میسیسیپی یک دوره آموزش آنلاین در حوزه مطالعات چندرشته‌ای ارائه می‌کند که 122 ساعت است. دانشجویان پس از پذیرش و ثبت‌نام می‌توانند دو تا سه حوزه متمرکز انتخاب کنند که شامل تکنولوژی کسب‌وکار، ارتقای سلامت، روانشناسی، تاریخ، کسب‌وکار عمومی، کار اجتماعی، فناوری‌های ساختاری و علوم زمینی می‌شود.


هزینه این دوره 8 هزار و 318 دلار است و مواد درسی شامل مدیریت اداری، روش‌های مدیریت، مدیریت منابع انسانی، جامعه‌شناسی، مطالعات جنسیتی و روانشناسی آموزشی می‌شود.


دانشگاه ایالتی میسیسیپی که در سال 1878 تأسیس شده، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است و 21 هزار و 353 دانشجو در پردیس اصلی خود دارد. این دانشگاه بیشترین میزان ثبت‌نام در ایالت میسیسیپی را دارد.


دانشکده کشاورزی و علوم زندگی، دانشکده منابع جنگلی، دانشکده هنر معماری و طراحی، دانشکده دامپزشکی، کالج کسب‌وکار و دانشکده علوم انسانی از دانشکده‌های دانشگاه ایالتی میسیسیپی است.


دانشگاه ایالتی جکسون


دوره آموزش آنلاین مطالعات چندرشته‌ای دانشگاه ایالتی جکسون مخصوص بزرگسالان طراحی شده است. دانشجویان پس از پذیرش و ثبت‌نام می‌توانند مسیر چندرشته‌ای عمومی را پیش بگیرند یا یکی از سه تمرکز اصلی بازسازی تجاری، رهبری باور محور و توسعه نیروی انسانی را انتخاب کنند.


ارتباط نیروی کار، علوم رفتاری، علوم فرهنگی، رهبری قانون محور، ابزار تحقیق و مبانی کار برای بزرگسالان، قوانین کامپیوتر دیجیتال و ادبیات جهان از دروسی هستند که در دوره آنلاین مطالعات چندرشته‌ای دانشگاه ایالتی جکسون ارائه می‌شوند.


دانشگاه ایالتی جکسون  به دانشجویان اجازه می‌دهد سرعت پیشروی دوره را خودشان انتخاب کنند. بدین ترتیب دانشجویان استرسی برای بازه زمانی محدود ندارند و می‌توانند هر زمان که راحت هستند، این دوره را به اتمام برسانند.


گفتنی است که هزینه شرکت در دوره‌های آموزش آنلاین مطالعات چندرشته‌ای دانشگاه ایالتی جکسون 7 هزار و 621 دلار است.


دانشگاه ایالتی جکسون یکی از مؤسسات آموزش عالی دولتی آمریکاست که در میسیسیپی قرار دارد. این دانشگاه که در سال 1877 تأسیس شده است، حدود 7 هزار 709 دانشجو دارد.


دانشگاه ایالتی جکسون از لحاظ تاریخی یک مؤسسه آموزش عالی مخصوص افراد سیاه‌پوست بوده است. کالج کسب‌وکار، آموزش و توسعه انسانی، هنرهای زیبا، خدمات عمومی، سلامت و بهداشت عمومی، کالج علم، مهندسی و تکنولوژی، روزنامه‌نگاری و رسانه و کالج یادگیری مادام‌العمر از جمله دانشکده‌های دانشگاه ایالتی جکسون هستند.


دانشگاه جورجیای جنوبی


دانشگاه جورجیای جنوبی یکی دیگر از مؤسسات آموزش عالی آمریکاست که دوره‌ای آنلاین برای مطالعات چندرشته‌ای در مقطع کارشناسی برگزار می‌کند. دانشجویان پس از ثبت‌نام می‌توانند از میان رشته‌های کسب‌وکار، حقوق جزایی، جامعه‌شناسی، نویسندگی، مدیریت عمومی و تکنولوژی ساختاری سه رشته را انتخاب کنند.


این دوره آموزشی که 124 ساعت است، به همت دانشکده هنر و علوم انسانی برگزار می‌شود. هزینه شرکت در این دوره نیز 6 هزار و 356 دلار است.


امور مالی سازمان‌ها، قوانین آموزش آنلاین، حسابداری، جامعه‌شناسی جنسیتی و فنون نویسندگی حرفه‌ای از جمله دروسی است که برای مطالعات چندرشته‌ای در دانشگاه جورجیای جنوبی به دانشجویان ارائه می‌شود.


دانشگاه جورجیای جنوبی علاوه‌بر ارائه دوره‌های آموزش آنلاین مطالعات چندرشته‌ای، امکان برگزاری کلاس‌های حضوری در پردیس دانشگاه را نیز برای دانشجویان فراهم می‌کند.


دانشگاه جورجیای جنوبی یک مؤسسه آموزشی تحقیقاتی دولتی است که در سال 1906 در ایالت جورجیای آمریکایی تأسیس شده است. این دانشگاه 26 هزار و 408 دانشجو دارد که از این تعداد 23 هزار و 130 دانشجوی کارشناسی و 3 هزار و 278 دانشجوی مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند.


مساحت این دانشگاه حدود 900 هکتار است که بزرگ‌ترین مؤسسه آموزش عالی در جورجیای جنوبی محسوب می‌شود. این دانشگاه بیش از 100 رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به دانشجویان ارائه می‌دهد.


دانشگاه هیوستون


دانشگاه هیوستون یکی دیگر از مؤسسات آموزش عالی آمریکاست که دوره آنلاین مطالعات چندرشته‌ای در مقطع کارشناسی ارائه می‌کند. دانشجویان می‌توانند این دوره را کاملاً آنلاین بگذرانند یا بخشی از آن را به صورت آنلاین و بخشی دیگر را به صورت حضوری سپری کنند.


این دوره آموزشی که 120 ساعت است، 50 رشته تحصیلی مختلف را ارائه می‌کند. روانشناسی، کسب‌وکار و ارتباطات از رشته‌های محبوب دوره آموزش آنلاین مطالعات چندرشته‌ای هستند.


ارتباطات اداری، روانشناسی مثبت، ارتباطات و رهبری، مطالعات داستانی و فلسفه اخلاقی از جمله دروسی هستند که دانشجویان می‌توانند در دوره آموزش آنلاین مطالعات چندرشته‌ای دانشگاه هیوستون بگذرانند.


فارغ‌التحصیلانی که مدرک مطالعات چندرشته‌ای خود را دانشگاه هیوستون اخذ می‌کنند می‌توانند در حرفه‌هایی مانند مشاور مالی، مدیر پروژه‌، طراح، کارآفرین و مدیر فناوری اطلاعات مشغول به کار شوند. 


دانشگاه هیوستون یک مؤسسه آموزش عالی دولتی است که در سال 1927 تأسیس شده است. این دانشگاه که سومین مؤسسه آموزش عالی بزرگ در تگزاس است، بیش از 46 هزار دانشجو در پردیس 667 هکتاری خود دارد.


دانشگاه ایالتی آریزونا


دانشگاه ایالتی آریزونا یکی دیگر از مؤسسات آموزش عالی در جهان است که دوره آموزش آنلاین مطالعات چندرشته‌ای در مقطع کارشناسی ارائه می‌کند. این دوره آنلاین 120 ساعت به طول می‌انجامد و شامل 40 کلاس می‌شود. این دانشگاه 150 رشته مختلف برای مطالعات چندرشته‌ای آنلاین ارائه می‌کند که دانشجویان پس از ثبت‌نام می‌توانند دو رشته را انتخاب و روی آنها تمرکز کنند. خانواده و توسعه انسانی، آنالیز رسانه، رهبری سازمانی، سلامت جهانی، مطالعات فیلم و رسانه، مطالعات حقوقی و تاریخ هنر از جمله رشته‌های ارائه‌شده در دانشگاه ایالتی آریزونا هستند.


دروسی مانند فرهنگ تنوع نژادی در آمریکا، علوم انسانی، هنر و طراحی، مبانی مطالعات چندرشته‌ای و اطلاع‌رسانی جهانی در دوره‌های آنلاین این دانشگاه ایالتی ارائه می‌شوند. هزینه شرکت دوره‌های آموزش آنلاین مطالعات چندرشته‌ای دانشگاه ایالتی آریزونا  10 هزار و 792 دلار است.


دانشگاه ایالتی آریزونا به دانشجویان اجازه می‌دهد که دوره مطالعات چندرشته‌ای را به صورت فشرده نیز بگذارنند؛ بدین ترتیب دانشجویان می‌توانند این دوره آنلاین را در دو و نیم یا سه سال تکمیل کنند.


دانشگاه ایالتی آریزونا یک مؤسسه آموزش عالی تحقیقاتی است که در سال 1885 تأسیس شد. این دانشگاه دولتی پنج پردیس در شهر فینیکس و چهار مرکز آموزشی در شهرهای مختلف ایالت آریزونا دارد. این دانشگاه یکی از بزرگ‌ترین مؤسسات آموزش عالی آمریکاست. در سال 2018 حدود 80 هزار دانشجو به صورت حضوری و 30 هزار دانشجو به صورت آنلاین در کلاس‌های این دانشگاه شرکت کرده‌اند.


این دانشگاه تحقیقاتی بیش از 66 هزار دانشجو دارد در مقطع کارشناسی و بیش از 12 هزار دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی دارد. دانشگاه ایالتی آریزونا 17 کالج و دانشکده دارد و 350 رشته آموزشی برای دانشجویان کارشناسی و بیش از 400 رشته برای دانشجویان مقاطع تحصیلی برگزار می‌کند.


دانشگاه آرکانزاس


کالج هنر و علوم دانشگاه آرکانزاس در مقطع کارشناسی، دوره‌های آموزش آنلاین مطالعات چندرشته‌ای برگزار می‌کند. هزینه این دوره  9 هزار و 62 دلار است و تمامی رشته‌ها در حوزه علوم انسانی هستند.


دانشجویان پس از پذیرش و ثبت‌نام می‌توانند سه رشته که از نظر موضوعی به‌هم مرتبط هستند را انتخاب کنند. مطالعات تاریخ آمریکا، مطالعات تاریخ آفریقایی آمریکایی‌ها، حمایت از کودکان، ارتباطات، حقوق جزایی، کسب‌وکار، روزنامه‌نگاری، خدمات اجتماعی و زبان اسپانیایی از جمله رشته‌های تحصیلی هستند که در دوره آنلاین مطالعات چندرشته‌ای دانشگاه آرکانزاس ارائه می‌شوند.


دانشجویان باید پیش‌زمینه تحصیلی در رشته‌های عمومی مانند زبان انگلیسی، ریاضی، علوم انسانی، هنرهای زیبا و خدمات اجتماعی را داشته باشند. دروسی مانند نویسندگی برای رسانه‌ها، مقدمه‌ای بر سیستم حقوقی جزایی، تجربه‌های آفریقایی‌ آمریکایی‌ها و رفاه کودکان در قرن بیست و یکم در دوره آنلاین مطالعات چندرشته‌ای دانشگاه آرکانزاس برای دانشجویان فراهم شده است.


دانشگاه آرکانزاس یک دانشگاه دولتی است که در سال 1871 تأسیس شده است. این دانشگاه تحقیقاتی بزرگ‌ترین و بهترین دانشگاه در ایالت آرکانزاس است. نخستین کلاس‌های درس این دانشگاه در 22 ژانویه 1872 برگزار شد. معماری، کشاورزی، کسب‌وکار، ارتباطات، نویسندگی خلاقانه، تاریخ، حقوق و مطالعات خاورمیانه از جمله رشته‌های تحصیلی هستند که در این مؤسسه آموزش عالی ارائه می‌شوند.


دانشگاه آرکانزاس 27 هزار و 558 دانشجو دارد که از این میان 23 هزار و 44 نفر در مقطع کارشناسی و 4 هزار و 161 نفر در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند. پردیس 512 هکتاری دانشگاه آرکانزاس شامل 378 ساختمان می‌شود. 200 دوره آموزشی در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه برای دانشجویان فراهم شده است.


دانشگاه کنتاکی غربی


دانشگاه کنتاکی غربی یکی دیگر از مؤسسات آموزش عالی آمریکاست که دوره آموزش آنلاین مطالعات چندرشته‌ای در مقطع کارشناسی ارائه می‌دهد. این دانشگاه دوره‌های آموزشی خود را در 12 رشته مختلف برگزار می‌کند که چهار مورد از آنها کاملاً به صورت آنلاین ارائه می‌شوند.


علوم رفتاری و علوم اجتماعی، ارتباط و سازمان‌دهی ایده‌ها، کسب‌وکار و بهداشت چهار دوره آموزش آنلاین مطالعات چندرشته‌ای هستند که در دانشگاه کنتاکی غربی به دانشجویان ارائه می‌شود.


پیشرفت و تأثیر ارتباطات جمعی، ژنتیک و ارتباطات انسانی، مقدمه‌ای بر زبان‌شناسی انسان، تکنولوژی و مبانی کار و جامعه از جمله دروسی هستند که در دوره مطالعات چندرشته‌ای دانشگاه کنتاکی غربی ارائه می‌شوند. هزینه شرکت در این دوره آنلاین 10 هزار و 202 دلار است.


دانشگاه کنتاکی غربی که در سال 1906 تأسیس شده، یک مؤسسه آموزش عالی دولتی در ایالت کنتاکی آمریکاست. این دانشگاه 20 هزار و 277 دانشجو دارد که 17 هزار و 601 نفر در مقطع کارشناسی و 2 هزار و 676 نفر در مقاطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می‎کنند.


کالج آموزش و علوم رفتاری، کسب‌وکار، علوم پایه و مهندسی، هنر و ادبیات و سلامت و بهداشت از جمله دانشکده‌های دانشگاه کنتاکی غربی هستند. این مؤسسه آموزش عالی برای دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دوره‌های تحصیلی برگزار می‌کند.


دانشگاه ایالتی نیکولز


دوره‌های آموزش آنلاین مطالعات چندرشته‌ای در دانشگاه ایالتی نیکولز چندمنظوره هستند. بخش مطالعات چندرشته‌ای این دانشگاه مسئول برگزاری دوره‌های آموزش آنلاین و چندمنظوره است و برنامه درسی بسیار انعطاف‌پذیری را برای دانشجویان فراهم می‌کند.


دانشجویان برای شرکت در این دوره باید توانایی کار با کامپیوتر و اینترنت را داشته باشند، گواهینامه تحصیلات عمومی ارائه بدهند، پیش‌زمینه در تحصیلات آکادمیک داشته باشند و بتوانند در کلاس‌های آنلاین با دیگران به صورت شفاهی ارتباط برقرار کنند.


زبان انگلیسی، مطالعات اجتماعی، علوم انسانی، کسب‌وکار، خانواده و خدمات مصرف‌کننده از جمله رشته‌های هستند که در دانشگاه ایالتی نیکولز ارائه می‌شوند. هزینه شرکت در این دوره 7 هزار و 886 دلار است. دانشگاه ایالتی نیکولز کلاس‌های آموزش آنلاین مطالعات چندرشته‌ای خود را طی هشت هفته برگزار می‌کند.


دانشگاه ایالتی نیکولز یک مؤسسه آموزش عالی دولتی در ایالت لوئیزیانا است که در سال 1948 تأسیس شد. این دانشگاه 6 هزار و 366 دانشجو دارد که 5 هزار و 717 نفر در مقطع کارشناسی و 649 نفر در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.


حدود 62 درصد از دانشجویان دانشگاه ایالتی نیکولز زن هستند. سه درصد از جمعیت دانشجویان این دانشگاه بین‌المللی هستند. کالج دانشگاهی، هنر و علوم، مدیریت و کسب‌وکار، آموزش پرستاری و بهداشت و تحصیلات تکمیلی از جمله دانشکده‌های این مؤسسه آموزش عالی هستند.


دانشگاه ایالتی میسوری جنوب شرقی


دانشگاه ایالتی میسوری جنوب شرقی دوره آموزش آنلاین مطالعات چندرشته‌ای برگزار می‌کند که امکان شخصی‌سازی آن برای دانشجویان فراهم شده است. دانشجویان پس از پذیرش و ثبت‌نام می‌تواند روی دو یا چهار حوزه مطالعاتی تمرکز کنند که شامل حسابداری، رشد و توسعه کودک، مطالعات خانواده، روانشناسی، جامعه‌شناسی، ادبیات انگلیسی، بازاریابی، سیستم اطلاعاتی، کسب‌وکار، اقتصاد و حقوق جزایی می‌شود.


تفکر انتقادی، مبانی مدیریت، جامعه؛ فرهنگ، علوم رفتاری و ارتباط سازمانی از جمله  دروسی است که در دوره آموزش آنلاین مطالعات چندرشته‌ای دانشگاه ایالاتی میسوری جنوب شرق ارائه می‌شود. دانشجویان پس از تکمیل این دوره مطالعاتی، آمادگی اشتغال در حرفه‌های تخصصی در سازمان‌های دولتی و خصوصی را دارند. هزینه شرکت در این  دوره 7 هزار و 185 دلار است.


دانشگاه ایالتی میسوری جنوب شرقی که در سال 1873 تأسیس شد، یک مؤسسه آموزش عالی دولتی است. این دانشگاه بیش از 11 هزار دانشجو دارد که حدود 10 هزار نفر در مقطع کارشناسی و  هزار نفر در مقاطع تحصیلات تکمیلی آن مشغول به تحصیل هستند.


این دانشگاه دولتی بیش از 200 رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و تحصیلات تکمیلی ارائه می‌دهد. حدود 57 تا 60 درصد از دانشجویان این دانشگاه زن هستند. 6 درصد از جمعیت دانشجویان دانشگاه ایالتی میسوری جنوب شرقی آمریکایی آفریقایی هستند. همچنین یک درصد از جمعیت لاتین اسپانیایی و یک درصد آسیایی هستند.


کالج هنر و رسانه، کسب‌وکار و علوم کامپیوتری، کالج آموزش، مطالعات انسانی و بهداشت، کالج مهندسی، ریاضی، علوم پایه و تکنولوژی از جمله دانشکده‌های دانشگاه ایالتی میسوری جنوب شرق هستند.


دانشگاه نیواورلئان


دانشگاه نیواورلئان برای علاقه‌‌مندان به تحصیل در مطالعات چندرشته‌ای، دوره آنلاینی در مقطع کارشناسی فراهم کرده که هزینه آن 8 هزار 484 دلار است. برنامه درسی این دوره براساس دو یا سه رشته اصلی که دانشجو انتخاب می‌کند، شکل می‌گیرد.


دانشجویان می‌توانند در مطالعات رفتاری، کسب‌وکار، جامعه شهری، سلامت، تجارت، مطالعات فرهنگی و آموزش به تحصیل بپردازند. بررسی موضوعات مدیریتی، روانشناسی کودک، مبانی برنامه‌ریزی محله مسکونی و مبانی اقتصاد برای مدیرها از جمله دروسی که در دوره آموزش آنلاین مطالعات چندرشته‌ای دانشگاه نیواورلئان ارائه می‌شود.


دانشگاه نیواورلئان یک مؤسسه آموزش عالی تحقیقاتی در لوئیزیاناست که در سال 1956 تأسیس شده است. این دانشگاه دولتی نزدیک به 8 هزار دانشجو دارد که حدود 6 هزار و 500 نفر در مقطع کارشناسی و حدود یک هزار و 500 نفر در مقاطع تحصیلات تکمیلی درس می‌خوانند.


دانشگاه نیواورلئان چهار کالج دارد که شامل مدیریت و کسب‌وکار، هنرهای زیبا، آموزش و توسعه انسانی و مهندسی و علوم پایه می‌شود. همچنین دوره‌های مطالعات چندرشته‌ای به صورت حضوری نیز در این دانشگاه ارائه می‌شوند.


این دانشگاه دولتی یک پارک علم و فناوری دارد که علاوه‌بر انجام تحقیقات، فرصتی برای تمرین به دانشجویان ارائه می‌دهد.


دانشگاه ایالتی امپوریا


کالج هنر و علوم دانشگاه ایالتی امپوریا دوره آموزش آنلاین مطالعات چندرشته‌ای منحصربه‌فردی را در مقطع کارشناسی ارائه می‌دهد. دانشجویان پس از ثبت‌نام می‌توانند رشته‌ مورد علاقه خود را طراحی کنند یا از میان گزینه‌های موجود رشته‌ای را انتخاب کنند. علوم پایداری، علوم کتابداری، خدمات اطلاعاتی، مطالعات جهانی و مدیریت جامعه از جمله رشته‌هایی هستند که در این دوره ارائه می‌شوند.


گذراندن درس مقدمه‌ای بر مطالعات چندرشته‌ای و ارائه پروژه نهایی از شرایط لازم برای کسب مدرک دوره آموزش آنلاین مطالعات چندرشته‌ای در دانشگاه ایالتی امپوریاست. هزینه این دوره 6 هزار و 345 دلار است.


دوره آموزشی مطالعات چندرشته‌ای به صورت حضوری نیز در پردیس این دانشگاه برگزار می‌شود. دانشجویان می‌توانند دوره آنلاین را به صورت پاره وقت یا تمام وقت بگذرانند. دانشگاه ایالتی امپوریا یک مؤسسه آموزش عالی دولتی در کانزاس است که در سال 1863 تأسیس شد.


این دانشگاه 80 رشته تحصیلی در چهار دانشکده‌ خود ارائه می‌دهد. کالج‌های کسب‌وکار، هنرهای زیبا و علوم پایه، مدیریت اطلاعات و کتابداری و کالج معلمان از جمله کالج‌های دانشگاه ایالتی امپوریا هستند. این مؤسسه آموزش عالی  بیش از 5 هزار و 500 دانشجو دارد.


دانشگاه ویرجینیا


دانشگاه ویرجینیا دوره آموزش آنلاین مطالعات چندرشته‌ای در مقطع کارشناسی ارائه می‌کند که پاره وقت است. هزینه این دوره 16 هزار و 853 دلار است و دانشکده حسابداری و مطالعات حرفه‌ای دانشگاه ویرجینیا آن را برگزار می‌کند.


کسب‌وکار، مدیریت بهداشت و سلامت، آنالیز امنیت سایبری، فناوری اطلاعات و هنرهای زیبا از جمله رشته‌های تحصیلی هستند که دانشجویان می‌توانند به صورت متمرکز مطالعه کنند. همچنین دانشجویان می‌توانند حوزه مطالعاتی متمرکز خود را شخصی‌سازی کنند.


بسته به انتخاب رشته متمرکز، دانشجویان دروسی مانند حقوق دیجیتال و جرایم سایبری، استراتژی‌های کسب‌وکار، کاربرد فناوری اطلاعات، مبانی بازاریابی، تصمیم‌گیری در حوزه سلامت و بهداشت را می‌گذرانند. دانشجویان برای اخذ مدرک دوره آموزش آنلاین مطالعات چندرشته‌ای موظف به ارائه یک پروژه نهایی هستند.


دانشگاه ویرجینیا یک مؤسسه آموزش عالی تحقیقاتی است که در سال 1819 در شارلوتسول در ایالت ویرجینیا تأسیس شده است. این دانشگاه توس توماس جفرسون یکی از بنیان‌گذاران آمریکا و رئیس جمهور سوم این کشور تأسیس شده است.


دانشگاه ویرجینیا دولتی یکی از مراکز آموزشی معتبر ویرجینیاست که بیش از 24 هزار دانشجو دارد. این دانشگاه 121 رشته آموزشی در 11 دانشکده خود به دانشجویان ارائه می‌دهد. این مؤسسه آموزش عالی از دانشگاه‌های پیشتاز آمریکایی  در حوزه ادبیات و پزشکی محسوب می‌شود.


دانشگاه تنسی در مارتین


دانشکده آموزش، سلامت و علوم رفتاری دانشگاه تنسی در مارتین یک دوره آموزش آنلاین چهارساله در مقطع کارشناسی مطالعات چندرشته‌ای ارائه می‌دهد که هزینه شرکت در آن 9 هزار و 236 دلار است.


امکان شخصی‌سازی برنامه درسی برای دانشجویان فراهم شده است. رهبری در کار، آموزش و ترویج بهداشت، مبانی مطالعات مذهبی، ارتباطات عمومی و ادبیات آمریکا از دروسی هستند که در این دوره آنلاین ارائه می‌شوند.


علاوه‌بر شخصی‌سازی برنامه درسی، دانشجویان می‌توانند رشته تحصیلی متمرکزشان را نیز سفارشی‌سازی کنند. 38 تا 40 ساعت از این دوره آموزش آنلاین مخصوص کلاس‌های عمومی است که شامل علوم انسانی، ریاضی، علم زیستی، فیزیک، ارتباطات، علوم رفتاری و علوم اجتماعی می‌شود.


دانشگاه تنسی در مارتین یک مؤسسه آموزش عالی دولتی است که در سال 1927 تأسیس شده است. این دانشگاه پنج پردیس دانشگاهی و بیش از 6 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی دارد. 


کالج کشاورزی و علوم کاربردی، کسب‌وکار و روابط بین‌الملل، آموزش، سلامت و علوم رفتاری، مهندسی و علوم طبیعی و علوم انسانی و هنرهای زیبا از جمله دانشکده‌های دانشگاه تنسی در مارتین هستند.


انتهای پیام/4021/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر