صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۳۷ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
کرمی در گفتگو با آنا:

توقف موقت اجرا برای «عروس مردگان» کافی بود

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی معتقد است که توقف موقت و چهار روزه نمایش «عروس مردگان» برای تذکر و جریمه این نمایش کافی است.
کد خبر : 382434

شهرام کرمی در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، درباره توقف چندروزه نمایش «عروس مردگان» و اجرای مجدد آن گفت: در برخی از نمایش‌ها بخشی از دیالوگ‌ها به صورت بداهه بیان می‌شود و یا در حین اجرای نمایش احتمال دارد که شاهد تغییرات جزئی در آن باشیم. درباره نمایش «عروس مردگان» دوستان ما در شورای نظارت و ارزشیابی مرکز هنرهای نمایشی، پس از مشاهده تغییراتی که در برخی دیالوگ‌های نمایش اتفاق افتاد، ضمن توقف اجرا به عوامل آن برای اصلاح این موارد تذکر دادند.


وی در واکنش به این نکته که تخلف در اجرای نمایش عروس مردگان شبیه به تخلف فیلم «رحمان 1400» (نمایش نسخه‌ای غیر از نسخه تصویب شده) است، عنوان کرد: فراموش نکنیم که شیوه عرضه برای مخاطب تئاتر با سینما کاملاً متفاوت است و نمی‌توان توقع داشت که آنچه در بازبینی نهایی مجوز گرفته عیناً و بدون هیچ تغییری اجرا شود. شما برخلاف سینما با یک هنر زنده مواجه هستید.


مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی اظهار کرد: در هر حال اصل بر تعامل است. فراموش نکنیم که یک نمایش از زمان شروع تمرین تا روزهای اجرا، هزینه‌های زیادی را به همراه دارد. اصولاً سطح تخلفی که در این نمایش اتفاق افتاد، آن‌قدر گسترده نبود؛ با این حال شورای نظارت به محض اطلاع از این وضعیت اقدام به توقف اجرا تا زمان اصلاح دیالوگ‌ها کرد. خوشبختانه کارگردان این نمایش هم اصلاحات لازم را انجام داد.



کرمی افزود: فراموش نکنیم که توقف یک نمایش در حال اجرا چه از لحاظ مادی و چه از لحاظ اداره گروه بازیگران، هزینه‌های سنگینی را به دنبال دارد. به هرحال برای این کار بلیت‌فروشی صورت گرفته و سالن اجاره شده است. من فکر می‌کنم این توقف اجرای موقت برای تخلف صورت گرفته در این نمایش تذکر و جریمه مناسبی بود که البته خوشبختانه مؤثر هم واقع شد.


لازم به ذکر است، نمایش «عروس مردگان» به کارگردانی امیدرضا سپهری و تهیه‌کنندگی مریم نراقی و بازیگرانی همچون نیکی کریمی، میلاد کی‌مرام، امیر جعفری، نازنین بیاتی و شقایق دهقان از هجدهم اردیبهشت‌ماه در «رویال هال» (هتل اسپیناس پالاس) به روی صحنه رفت. این نمایش هفته گذشته به خاطر برخی تغییرات نسبت به نسخه بازبینی شده به صورت موقت متوقف شد. آن‌گونه که شورای نظارت و ارزشیابی مرکز هنرهای نمایشی اعلام کرده است «عروس مردگان» از امشب و پس از اعمال اصلاحات، مجدداً اجرا خواهد شد.


انتهای پیام/4072/4104/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر