لطفاً مشی اصلاحطلبی را سپر بلای ناکارآمدی در مدیریت شهری نکنید
گروه اجتماعی خبرگزاری آنا- میثم خاکپور؛ وقتی مشی اصلاح طلبی سپر بلای ناکارآمدی مدیریت شهری در دوره یکپارچه پنجم شورای اسلامی شهر تهران میشود سخن از تفکرات روشنفکرمآبانهای مطرح میشود که صرفاً به یک شوی تبلیغاتی شبیه است تا ارائه راهحلی برای رفع و رجوع امور پایتخت.
شاید فراموش کنیم که چه مدت زمان و چه رفت و آمدهای رجالی همچون آخوندی و مناف هاشمی گذشت تا شورای یکدست اصلاحطلب در خصوص شهردار پایتخت به اجماع رسید و با چه سلام و صلواتی پیروز حناچی را بر تخت بهشت نشاند.
شرایط به نحوی پیش میرفت که حتی با ورود شهردار تهران به فعالیتهای اجرایی، این اختلاف میان مدیریت شهری بیشتر خود را نشان میداد: شهرداری که با هدف افزایش سرانه حمل و نقل عمومی پای در میدان گذاشت، تلاش کرد تا با کشیدن دستی بر سر و روی خطوط تعطیل شده مترو آن را به نام خود تمام کند.
جالب آنکه در روز افتتاحیه یکی از این خطوط که با حضور رئیس جمهور همراه بود، رئیس کمیسیون تخصصی یعنی عمران و حمل و نقل شورای شهر سخن از ناایمنی آن مطرح کرد و به نشانه اعتراض در این مراسم حاضر نشد.
سخن از نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به میان آمد، گفتند در شرایط فعلی دیگر نمیتوان اتوبوس نو خریداری کنیم، برویم اتوبوس دست دوم وارد کنیم که این موضوع نیز با مخالفت شدید شورای شهر همراه شد.
کشیدن خط بیآرتی تهران-کرج بهجای توجه به مترو و نوسازی ناوگان آن، دسته گل دیگری از کلکسیون ناهماهنگی شورای شهر تهران و شهرداری بود.
کار به جایی رسید که یکی از نمایندگان شورای اسلامی شهر تهران در زمانی که بهنظر میرسید مدیریت شهری از توسعه حملونقل عمومی ناامید شده است در اظهارنظری اصلاحطلب مآبانه از دوچرخهسواری به عنوان یک مد حمل و نقل پاک سخن بهمیان میآورد و با هشتگ دوچرخهسواری زنان میگوید: «منع نیمی از جمعیت یعنی زنان از دوچرخهسواری که یک ورزش مفید برای سلامتی است نه مبنای قانونی، نه شرعی و نه عقلی دارد.»
باز هم معلوم نیست در پس چنین عملکرد و اظهارات نخنمای روشنفکری چه اندیشهای نهفته است، شاید انحراف افکار عمومی از یک ناکارآمدی دیگر و شاید هم پیشزمینه دورخیزی برای رسیدن به کرسی مجلس شورای اسلامی.
الله اعلم به حقایق الامور
انتهای پیام/۴۱۰۵/ن
انتهای پیام/