صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۴۳ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
رفتار وکردار دوگانه شورای شهر؛

لطفاً مشی اصلاح‌طلبی‌ را سپر بلای ناکارآمدی‌ در مدیریت شهری نکنید

اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر تهران دیگر توانی در رفع و رجوع امور پایتخت ندارند و می‌کوشند با اظهارات روشنفکر مآبانه‌، ناکارآمدی‌ مدیریت شهری را توجیه کنند.
کد خبر : 381930

گروه اجتماعی خبرگزاری آنا- میثم خاکپور؛ وقتی مشی اصلاح طلبی سپر بلای ناکارآمدی مدیریت شهری در دوره یکپارچه پنجم شورای اسلامی شهر تهران می‌شود سخن از تفکرات روشنفکرمآبانه‌ای مطرح می‌شود که صرفاً به یک شوی تبلیغاتی شبیه است تا ارائه راه‌حلی برای رفع و رجوع امور پایتخت.


شاید فراموش کنیم که چه مدت زمان و چه رفت و آمدهای رجالی همچون آخوندی و مناف هاشمی گذشت تا شورای یک‌دست اصلاح‌طلب در خصوص شهردار پایتخت به اجماع رسید و با چه سلام و صلواتی پیروز حناچی را بر تخت بهشت نشاند.


به‌نظر می‌رسید با آمدن حناچی دیگر بهانه‌ای برای یک خط سیر مشخص در راستای هدفی واحد، که همانا رسیدگی و خدمت به مردم است نباشد اما گویی ناهماهنگی و نبود هدفی واحد در میان اعضا باعث شد تا بهانه‌جویی‌ها از کاری که هنوز آغاز نشده بود شروع شود؛ این‌که ما اکنون میراث‌دار شهری هستیم که از دوره قبل به ما یادگار رسیده و چرخ و فلک بر قرارند تا ما به اهداف و مشی اصلاح طلبی‌مان نرسیم و....

شرایط به نحوی پیش می‌رفت که حتی با ورود شهردار تهران به فعالیت‌های اجرایی، این اختلاف میان مدیریت شهری بیشتر خود را نشان می‌داد: شهرداری که با هدف افزایش سرانه حمل و نقل عمومی پای در میدان گذاشت، تلاش کرد تا با کشیدن دستی بر سر و روی خطوط تعطیل شده مترو آن را به نام خود تمام کند.


جالب آن‌که در روز افتتاحیه یکی از این خطوط که با حضور رئیس جمهور همراه بود، رئیس کمیسیون تخصصی یعنی عمران و حمل و نقل شورای شهر سخن از ناایمنی آن مطرح کرد و به نشانه اعتراض در این مراسم حاضر نشد.


سخن از افزایش بلیت حمل و نقل عمومی شد، فریاد برآوردند که کسانی که می‌خواهند در تهران زندگی کنند باید هزینه‌اش را پرداخت کنند و موجی از نگرانی را برای افکار عمومی به ارمغان آوردند.

 

صحبت از اجرای طرح ترافیک در سال جدید شد، کاشف به عمل آمد که شهرداری تهران در طول سال ۹۷ به‌طور غیرقانونی اقدام به دریافت عوارض زوج و فرد از شهروندان تهرانی کرده، البته غیرقانونی بودن این اقدام از سوی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران مطرح شد، جریانی که تا بدان جا پیش رفت که حتی نیروی انتظامی نسبت به غیرقانونی بودن این اقدام و تفسیر نادرست معاونت حمل و نقل و ترافیک از شهرداری تهران شکایت به نزد قاضی برد.

 

سخن از نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به میان آمد، گفتند در شرایط فعلی دیگر نمی‌توان اتوبوس نو خریداری کنیم، برویم اتوبوس دست دوم وارد کنیم که این موضوع نیز با مخالفت شدید شورای شهر همراه شد.


کشیدن خط بی‌آر‌تی تهران-کرج به‌جای توجه به مترو و نوسازی ناوگان آن، دسته گل دیگری از کلکسیون ناهماهنگی شورای شهر تهران و شهرداری بود.


سلب مسئولیت از شرکت شهربان و حریم‌بان و انتقال وظایف ذاتی آن به یگان حفاظت شهرداری بدون هماهنگی شورا و تغییر در اساسنامه آن نیز نمونه اخیر از مجموعه تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات در راستای تحقق شعار تهران شهری برای همه بود.


کار به جایی رسید که یکی از نمایندگان شورای اسلامی شهر تهران در زمانی که به‌نظر می‌رسید مدیریت شهری از توسعه حمل‌ونقل عمومی ناامید شده است در اظهار‌نظری اصلاح‌طلب مآبانه از دوچرخه‌سواری به عنوان یک مد حمل و نقل پاک سخن به‌میان می‌آورد و با هشتگ دوچرخه‌سواری زنان می‌گوید: «منع نیمی از جمعیت یعنی زنان از دوچرخه‌سواری که یک ورزش مفید برای سلامتی است نه مبنای قانونی، نه شرعی و نه عقلی دارد.»


باز هم معلوم نیست در پس چنین عملکرد و اظهارات نخ‌نمای روشنفکری چه اندیشه‌ای نهفته است، شاید انحراف افکار عمومی از یک ناکارآمدی دیگر و شاید هم پیش‌زمینه‌ دورخیزی برای رسیدن به کرسی مجلس شورای اسلامی.


الله اعلم به حقایق الامور 


انتهای پیام/۴۱۰۵/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر